انتخاب فرش مناسب برای پذیرایی

۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هماهنگی و هارمونی اِلمان‌های خانه ،تاثیر زیادی روی ظاهر آن دارد .تزیین خانه با انتخاب هوشمندانه اجزای مختلف ،کلید داشتن یک خانه زیباست.
فرش مناسب پذیرایی

در دکوراسیون خانه‌های ایرانی فرش‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند. حتی در خانه‌هایی که سبک‌های خیلی مدرن دارند که سعی شده در کفپوش خانه‌ها از لمینت استفاده شود باز هم از فرش‌هایی با ابعاد کوچک‌تر یا خاص استفاده می‌کنند. جهت زیباتر شدن دکوراسیون خانه باشد بهتر است فرش با بقیه وسایل هماهنگی داشته باشد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی در مورد فرش مناسب برای پذیرایی پرداخته می‌شود.

اصول انتخاب فرش

فرش مناسب برای پذیرایی حتما باید با سبک مبل شما هماهنگی داشته باشد و به‌طور کلی با دکوراسیون غالبی که برای فضا در نظر گرفته‌اید، هماهنگ باشد و علاوه بر آن باید فرش با پرده‌ها و رنگ دیوار هم همخوانی داشته باشد. اگر می‌خواهید فرش با مبل شما ست باشد، سعی کنید اول مبلی که مد نظر و دلخواه‌ شما است را انتخاب و خریداری کنید و بعد به سراغ خرید فرش بروید.

فرش مناسب پذیرایی

هنگامی که خواستید مبل و فرش را با هم هماهنگ کنید، سعی کنید به بافت بدنه و پارچه و طرح آن‌ها هم توجه کنید زیرا این‌ها نکاتی هستند که برای هماهنگی این دو محصول حائز اهمیت هستند.

اندازه مناسب فرش

اگر تصمیم گرفتید در کف خانه خود از فرش استفاده کنید باید چند نکته را در نظر بگیرید. یکی از مهم‌ترین نکات اندازه فرش است. بهتر است همه کف خانه شما از فرش پوشیده نشده باشد و یک قسمت‌هایی از خانه هم با موکت یا کفپوشی که در کف خانه قرار دارد، پوشیده شده باشد.

فرش مناسب پذیرایی

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

برای انتخاب رنگ فرش باید دکوراسیون منزل را مد نظر قرار دهید و نگاه کنید که مبل و پرده‌ها چه تناژ رنگی دارند و بعد فرش را متناسب با آن‌ها خریداری کنید. بهتر است از رنگ‌هایی که دقیقا مثل هم هستند، استفاده نکنید و از تناژ تیره تا روشن استفاده کنید.

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

رنگ ست مبل با فرش

انتخاب کردن رنگ مبل ، طرح و بافت آن و اینکه چه رنگی را برای ست مبلمان انتخاب کنید که با فرش هماهنگی داشته باشد، نیاز به کمی هوشمندی و خلاقیت دارد. یکی از کارهایی که می‌توانید برای این هماهنگی انجام دهید این است که رنگ مبل و فرش را تک رنگ انتخاب کنید که به این شیوه الگوی کروماتیک یا تک‌رنگ می‌گویند.

رنگ ست مبل با فرش

سبک مبلمان و فرش را با هم ست کنید

وقتی که تصمیم گرفتید چه مبلی خریداری کنید و بعد سراغ فرش رفتید، باید بدانید که فرش باید متناسب با نوع مبلمان شما باشد. یعنی اگر برای خانه خود مبل سلطنتی و کلاسیک خریداری کردید، پیشنهاد نمی‌کنیم که به سراغ موکت و فرش‌های خیلی ساده بروید و بهتر است از فرش‌های سنتی در کنار مبل سلطنتی استفاده کنید زیرا هماهنگی بیشتری بین این دو وسیله وجود دارد و باعث می‌شود، دکوراسیون مجلل و چشم‌گیری در خانه شما به‌وجود بیاید.

ست کردن مبل و فرش

پیشنهاد مطالعه: به مطلب ۵ مبلی که هر خانه‌ای به آن نیاز دارد! سر بزنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۰۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۶:۱۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۸:۵۰ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۸:۵۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…