طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طرز تهیه لیمو عمانی

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیار لذت بخش باشد و از طرفی شما مطمئن هستید که این مواد کاملا ارگانیک است و در مقایسه با نوع بازار آن هزینه کمتری برای شما به همراه دارد؛ الان که فصل لیمو تازه است خودتان می‌توانید در خانه به راحتی لیمو عمانی تهیه کنید؛ طرز تهیه لیمو عمانی بسیار ساده است و نیاز به تجربه خاصی ندارد؛ با رعایت این نکات می‌توانید لیمو عمانی‌های ترش را تهیه کنید؛ در صورتی که به اینگونه مطالب علاقه دارید، این مطلب از دلتامگ را از دست ندهید.

فیلم طرز تهیه لیمو عمانی

مواد لازم برای تهیه لیمو عمانی تازه

  • لیموترش طبق نیاز (در این آموزش ۴ کیلو)
  • سرکه یک استکان
  • نمک
  • آب جوش

مواد لازم برای طرز تهیه لمیو عمانی

بهترین روش تهیه لیموعمانی

برای خشک کردن لیموعمانی حتما نیازی نیست که دسترسی به نور مستقیم آفتاب داشته باشید؛ البته در صورتی که به حیاط دسترسی دارید می‌توانید خوشال‌تر باشید؛ چرا که لیموهای شما زودتر خشک می‌شوند.

مرحله اول

برای خرید لیمو سعی کنید که از لیموهای زردرنگ و پوست نازک استفاده کنید تا لیموعمانی شما بعد از خشک شدن تلخ نشود؛ در ابتدا لیمو ترش‌ها را شسته و به خوبی خشک کنید؛ سپس همه لیموها را درون ظرف بزرگی ریخته و به آن نمک بزنید؛ توجه داشته باشید که همه لیموها به نمک آغشته شده باشند.

مرحله دوم

لیموهای نمک زده را به مدت ۲۴ ساعت استراحت دهید؛ سپس تمام لیموها را در صافی ریخته و با آب سرد مجدد بشویید تا نمک‌های آن از بین برود؛ سپس درون یک قابلمه مقداری آب ریخته و روی شعله گاز قرار دهید تا به جوش آید، در این مرحله نصف لیوان سرکه را به آب اضافه کنید و اجازه دهید مجدد به جوش آید.

مرحله سوم طرز تهیه لیمو عمانی خانگی

در این مرحله لیموها را درون آب و سرکه در حال جوش ریخته و اجازه دهید لیموها ۱۰ ثانیه در این محلول قرار گیرند؛ سپس آن‌ها را صاف کرده و با آب سرد بشویید؛ مجدد این روند را یکبار دیگر انجام دهید؛ اما این سری اجازه دهید لیموها به مدت بیشتری در آب و سرکه باقی بماند؛ توجه داشته باشید که در این مرحله دیگر نباید لیموها را بشویید و اجازه دهید خنک شود.

طرز تهیه لیمو عمانی

مرحله چهارم

بعد از اینکه لیموها سرد شدند، با کمک یک خلال دندان روی آن‌ها چند سوراخ ایجاد کنید؛ اینکار باعث می‌شود درون لیموها به خوبی خشک شود و آب اضافی از آن خارج شود.

مرحله پایانی طرز تهیه لیمو عمانی خانگی

در نهایت اگر از فر برای خشک کردن استفاده می‌کنید، لیموها را درون سینی فر از قبل گرم شده قرار دهید و درون فر بگذارید؛ هر چند دقیقه یکبار لیموها را برگردانید تا تمام قسمت‌های آن خشک شود؛ در صورتی هم که از نور آفتاب برای خشک کردن لیموها استفاده می‌کنید، آن‌ها را روی یک پارچه تیره با فاصله بچینید و به مدت ۳ الی ۴ روز در معرض نور آفتاب قرار دهید تا خشک شوند؛ توجه داشته باشید که در این مدت لیموها را برعکس کنید تا به طرف دیگر هم نور آفتاب برسد. در نهایت لیمو ترش‌های شما آماده است و می‌توانید درون یک ظرف مناسب نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

خورش داوود پاشا را به ۲ روش رستوران‌های ترکیه درست کنید

بعضی از غذاها در خارج از کشور طبخ می‌شوند که با ذائقه ما ایرانی‌ها خیلی هماهنگی دارد و به …