سفت کردن ناخن با روش‌های خانگی

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن روبه‌رو هستند، شکستن ناخن است. ما در این مطلب به شما کمک می‌کنیم استحکام ناخن‌هایتان را بالا ببرید.
سفت کردن ناخن

اگر برای سفت کردن ناخن دچار مشکل هستید، ما به شما کمک می‌کنیم تا با روش‌های خانگی که بسیار ساده هم هستند، ناخن‌هایتان را مستحکم کنید. همراه دلتامگ باشید.

سفت کردن ناخن

در این روش از سفت کردن ناخن به موارد زیر احتیاج داریم:

  • خمیردندان
  • ۱ قاشق‌چای‌خوری لیموترش

در ابتدا مقداری خمیردندان را درون ظرفی ریخته سپس یک قاشق چای‌خوری آب لیموترش را به آن اضافه کنید. سپس با یک مسواک روی ناخن خود را ماساژ دهید. بعد از گذشت نیم‌ساعت ناخن‌های خود را درون ظرفی پر از آنب قرار داده و باز هم درون آب با مسواک ماساژ دهید.

سفت‌کردن ناخن با جوش‌شیرین

سفت‌شدن ناخن با جوش‌شیرین از جمله کارهایی است که اگر صبوری و استمرار داشته باشید، نتیجه آن را می‌بینید. برای این روش به یک قاشق جوش‌شیرین احتیاج دارید که باید آن را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید. حالا ناخن‌هایتان را به مدت ۵ دقیقه در آن قرار دهید. بعد از آن ناخن‌هایتان را خشک کنید و با کرم مرطوب‌کننده ماساژ دهید.

سفت‌کردن ناخن با جوش‌شیرین

سفت کردن ناخن با زرده تخم‌مرغ

اگر ناخن‌هایتان به دلیل خشکی بیش از اندازه شکننده شده‌اند، زرده تخم‌مرغ چاره کار است. این ماسک به تقویت ناخن‌هایتان بسیار کمک می‌کند؛ زیرا زرده تخم‌مرغ رطوبت موردنیاز ناخن‌ها را تأمین می‌کند. زرده‌ تخم‌مرغ را با شیر ترکیب کنید و چند دقیقه ناخن‌های خود را با آن ماساژ بدهید و سپس با آب بشویید.

سفت کردن ناخن با سیر

سیر می‌تواند ناخن‌ها را سفت و محکم کند؛ یکی دو حبه سیر کاملاً خرد شده را در یک لیوان آب قرار دهید و حالا ناخن‌های خود را به مدت ۲۰ دقیقه در آن نگه دارید. این کار را روزی دو بار انجام دهید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای

یک خبر خوب آن است که روغن درخت چای می‌تواند شکنندگی‌ ناخن ناشی از عفونت قارچی را درمان کند همچنین این روغن باعث سفت کردن ناخن نیز می‌شود. چند قطره روغن درخت چای را به نصف یک کپسول محتوی روغن ویتامین E اضافه کنید، حالا آن را به ناخن‌‌های خود بزنید و چند دقیقه ماساژ بدهید. حدود نیم‌ساعت صبر کنید و بعد از آبکشی با آب ولرم و خشک‌کردن،  مرطوب‌کننده بزنید. این کار را یک ماه و هر روز دوباره انجام بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…