مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

۰
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
در این مقاله قصد داریم قیمت خرید ویلا را در سه شهر از استان گیلان (رشت، بندر انزلی و لاهیجان) با سه شهر از استان مازندران (تنکابن، نور و چمستان) بررسی و مقایسه کنیم.
خرید ویلا در گیلان و مازندران

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افرادی که قصد خرید ویلا را دارند، جذاب هستند. یکی از مهمترین سوالاتی که همیشه مطرح می‌شود این است که قیمت خرید ویلا در گیلان بهتر است یا در مازندران؟

برای خرید ویلا در شمال کدام استان بهتر است؟ گیلان یا مازندران؟

قبل از بررسی و مقایسه قیمت خرید ویلا در گیلان و مازندران، ابتدا باید به این پاسخ دهیم که انگیزه خرید ویلا در شهرهای مختلف این دو استان چیست؟ در واقع دو دلیل اصلی برای خرید ویلا در شمال داریم. دلیل اول این است که به دور از سروصدا و آلودگی شهر، می‌خواهیم زمانی را برای استراحت و تفریح ​​داشته باشیم. دلیل دیگر سرمایه‌گذاری از طریق خرید ویلا در شمال و کسب سود است. به همین دلیل است که قیمت خرید ویلا در شمال اهمیت پیدا می‌کند و شهرهای شمالی با یکدیگر از نظر آینده سرمایه‌گذاری، قیمت خرید ویلا و مقرون به صرفه بودن، ارزان بودن ویلا، دسترسی‌ها و امکانات شهری، ساحلی یا جنگلی بودن ویلا و جاذبه‌های توریستی و طبیعی بررسی و مقایسه می‌شوند.خرید ویلا در چمستان به علت قیمت مناسبش بسیار پرطرفدار است

در گیلان ویلا بخریم یا مازندران؟

قیمت خرید ویلا در گیلان

خرید ویلا در گیلان به صورت پراکنده یا متمرکز در شهرها و روستاهای این استان انجام می‌پذیرد، اما این سوال مطرح می‌شود که در کجای گیلان ویلا بخریم؟ سوال بعدی این است که قیمت خرید ویلا در گیلان چقدر است؟ کجای گیلان برای خرید ویلا مناسب است؟ در پاسخ به این سوالات باید گفت که همه چیز بستگی به سلیقه و بودجه شما دارد. از طرفی مشاوران باتجربه خرید ویلا در گیلان، حوالی شهر رشت تا انزلی و لاهیجان را پیشنهاد می‌دهند. مثل خرید ویلا در زیباکنار رشت. چون به راحتی می‌توانید ویلا را بعدها بفروشید. اگر به قصد سرمایه‌گذاری خرید ویلا را انجام می‌هید، باید تحقیق کنید که آیا بعدها می‌توانید ویلا را راحت بفروشید یا فروش ویلا به سختی در آن منطقه انجام می‌گیرد؟

قیمت خرید خانه در رشت

رشت تلفیقی از دریا و جنگل با تاریخ و تمدن ایران زمین است. رشت در نزدیکی دریای خزر قرار دارد و بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر شمالی ایران است. رشت به عنوان پایتخت استان گیلان در شمال ایران، همواره یکی از شهرهای مورد توجه سرمایه‌گذاران و خریداران خانه در ایران بوده است و می‌باشد. قیمت خرید خانه در رشت در طی چند سال اخیر به دلیل تمایل مردم به سکونت در مرکز شهر، افزایش داشته است و تعداد ویلاهای کلنگی به حداقل رسیده است.

در جدول زیر نمونه‌هایی از قیمت خرید خانه در رشت آورده شده است:

نوع ملک متراژ (متر) سن بنا (سال) قیمت هر متر مربع (تومان) قیمت کل (تومان)
ویلا جنگلی ۹۰ نوساز ۲۹,۴۴۴,۰۰۰ ۲,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
آپارتمان ۱۳۳ نوساز ۵۱,۸۸۰,۰۰۰ ۶,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ویلا شهرکی ۲۸۰ ۱ ۱۳,۲۱۴,۰۰۰ ۳,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰

قیمت خرید ویلا در لاهیجان

لاهیجان رقیب سرسخت و همیشگی شهر رشت در استان گیلان است که در جذابیت و شهرت با رشت رقابت می‌کند. به ‌واسطه زیبایی‌های طبیعی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد، خرید ویلا در لاهیجان رونق بالایی دارد. برای خرید ویلا در هر شهر باید به آدرس‌ها، شرایط آب‌وهوایی، شرایط زندگی و نوع ویلاهای موجود در آن شهر دقت داشته باشید و در لاهیجان می‌توانید در بهترین مناطق شهری و روستایی اقدام به خرید ویلای جنگلی و ساحلی نمایید. کافی است معیارهای خود را مشخص کنید و با توجه به قیمت خرید ویلا در لاهیجان، ویلایی مناسب را برگزینید.

در جدول زیر نمونه‌هایی از قیمت خرید خانه در رشت آورده شده است:

نوع ملک متراژ (متر) سن بنا (سال) قیمت هر متر مربع (تومان) قیمت کل (تومان)
ویلا شهری ۱۸۰ ۲ ۷۷,۷۷۸,۰۰۰ ۱۴,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ویلا ساحلی ۲۲۰ نوساز ۵۴,۵۴۵,۰۰۰ ۱۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ویلا جنگلی ۱۳۰ ۷ ۱۳,۰۷۷,۰۰۰ ۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰

قیمت خرید آپارتمان در بندرانزلی

در میان شهرهای شمالی، بندر انزلی شهر بسیار جذابی‌ است. قیمت خرید آپارتمان در بندر انزلی طی سال‌های اخیر بسیار اوج گرفته است و توسعه منطقه آزاد تجاری – تفریحی، افزایش جمعیت مهاجر، توسعه کسب و کارهای جدید، ساخت شهرک‌ها و توسعه مناطق مسکونی تاییدی بر این موضوع است. لازم به ذکر است که بندر انزلی به لحاظ تقسیم ‌بندی منطقه‌ای به دو بخش غازیان و انزلی تقسیم شده است.

در جدول زیر نمونه‌هایی از قیمت خرید آپارتمان در بندر انزلی آورده شده است:

نوع ملک متراژ (متر) سن بنا (سال) قیمت هر متر مربع (تومان) قیمت کل (تومان)
آپارتمان ۱۰۵ ۱ ۴۲,۸۵۷,۰۰۰ ۴,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
آپارتمان ۸۹ ۱۲ ۳۳,۷۰۸,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
آپارتمان ۷۲ ۱۷ ۲۷,۷۷۸,۰۰۰ ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰

خرید در مازندران

قیمت خرید ویلا در مازندران

مازندران سابقه طولانی‌تر و سهم بیشتری در خرید ویلا در شمال را نسبت به گیلان دارد. اما مشکل مازندران که بومی‌ها و غیربومی‌ها را به یک اندازه درگیر می‌کند، این است که قیمت خرید ویلا در مازندران در مقایسه با قیمت خرید ویلا در گیلان بالاتر است. مازندران هم مانند گیلان، در تعطیلات بسیار شلوغ می‌شود و جای سوزن‌انداختن در آن نیست و مزایای خرید ویلا در مازندران مشابه گیلان است. با این تفاوت که خرید ملک در مازندران به ‌طورکلی سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌تری به‌حساب می‌آید.

قیمت خرید ویلا در تنکابن

خرید ویلا در تنکابن از سال‌های گذشته تاکنون مورد توجه بسیاری از افراد سرمایه‌گذار یا افرادی که به یک زندگی آرامش بخش احتیاج دارند قرار گرفته است. منطقه سرسبز تنکابن به دلیل موقعیت عالی و طبیعت بکر و همچنین نزدیکی به ساحل و جنگل برای خرید ویلا و زندگی، لذت بخش و هیجان‌انگیز است. اگرچه تنکابن به شهرت شهرهایی همچون چالوس و رامسر نمی‌باشد، اما از نظر زیبایی و جاذبه‌های طبیعی بسیار غنی است و همین عدم شهرت موجب گشته که خرید ویلا در تنکابن نسبت به دیگر شهرهای توریستی مازندران از نظر قیمت مناسب‌تر باشد.

در جدول زیر نمونه‌هایی از قیمت خرید ویلا در تنکابن آورده شده است:

نوع ملک متراژ (متر) سن بنا (سال) قیمت هر متر مربع (تومان) قیمت کل (تومان)
ویلا شهرکی ۲۴۵ ۲ ۸,۹۷۹,۰۰۰ ۲,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ویلا ساحلی ۲۶۰ ۳ ۱۰,۵۷۶,۰۰۰ ۲,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ویلا شهرکی ۷۵۰ نوساز ۱۸,۶۶۶,۰۰۰ ۱۴,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰

 قیمت خرید ویلا در نور

نور، شهری است آرام گرفته در شرق مازندران. عموماً قیمت خرید ویلا در شهرهای شلوغ و پربازدید کشور، بالا است اما قیمت خرید ویلا در نور و روستاهای همجوارش، مقرون‌به‌صرفه است و برای آنان که می‌خواهند به بهایی ارزان صاحب ویلا شوند، شهرستان نور یکی از گزینه‌های پیش‌روست.

در جدول زیر نمونه‌هایی از قیمت خرید ویلا در نور آورده شده است:

نوع ملک متراژ (متر) سن بنا (سال) قیمت هر متر مربع (تومان) قیمت کل (تومان)
ویلا جنگلی ۳۵۰ نوساز ۱۰,۵۷۱,۰۰۰ ۳,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ویلا جنگلی ۱۶۰ نوساز ۱۳,۱۲۵,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ویلا شهرکی ۱۵۰ نوساز ۶,۰۰۰,۰۰۰ ۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰

قیمت خرید ویلا در چمستان

قیمت خرید ویلا در چمستان به عوامل مختلفی بستگی دارد. متراژ بنا، ویو، متریال ساخت و … روی قیمت نهایی ویلا تاثیر می‌گذارد. موقعیت ویلا نیز عامل بسیار مهمی برای تعیین قیمت آن است. برای مثال قیمت خرید ویلا در چمستان در نزدیکی چشمه‌های آب گرم لاویج، با قیمت خرید ویلا جنگلی در مجاورت پارک جنگلی کشپل با متفاوت است.

در جدول زیر نمونه‌هایی از قیمت خرید ویلا در چمستان آورده شده است:

نوع ملک متراژ زمین سن بنا قیمت هر متر مربع (تومان) قیمت خرید (تومان)
ویلا جنگلی ۲۹۰ ۱ سال ۶,۲۰۶,۰۰۰ ۱,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ویلا جنگلی ۱۸۰ نوساز ۵,۵۶۰,۰۰۰ ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ویلا جنگلی ۱۳۵ نوساز ۶,۶۶۶,۰۰۰ ۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

۴ مورد از جاهای دیدنی ماسوله که کمتر درباره آن‌ها نشیده‌اید

خانه‌های پلکانی و بالکن‌های مزین به گل‌های شمعدانی و روستایی که در بین کوه‌ها و جنگل‌های س…