جاهای دیدنی رودبار از غار یخی درفک تا سرو کهنسال هزرویل!

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جاهای دیدنی رودبار را می‌شناسید؟ تابه‌حال به این شهر شمالی و زیبای کشور سفر کرده‌اید؟ رودبار را با چه چیزهایی می‌شناسید و به یاد می‌آورید؟
جاهای دیدنی رودبار

جاهای دیدنی رودبار به‌واسطه موقعیت جغرافیایی آن در خطه شمالی کشور و نزدیکی به دریای خزر باعث شده که این شهر به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری شمال کشور تبدیل شود. همراه دلتامگ سفری به این شهر زیبای شمالی داشته باشید.

رودبار

یکی از سرسبزترین و زیباترین شهرهای شمال کشور که به‌خاطر باغ‌های زیتون فوق‌العاده زیبایش معروف شده رودبار است. تنها با سفری یک‌روزه به این شهر سرسبز که مملو از جاذبه‌های تاریخی و توریستی است، می‌توانید برای مدتی از تنش‌های زندگی سخت و پرمشغله امروزی رها شوید و اندکی در دامان طبیعت استراحت کنید.

جنگل‌های وسیع، چشمه‌ها و رودهای فراوان در کنار باغ‌های بی‌نظیر زیتون چشم‌اندازهای شگفت‌انگیزی برای این شهر به وجود آورده‌اند. نام این سرزمین به‌خاطر عبور رود خروشان سفیدرود به رودبار شهرت یافته است. همین عامل باعث شده که آب‌وهوای این منطقه مدیترانه‌ای باشد.  یکی دیگر از دلایلی که باعث شهرت این شهر شده زلزله سال ۱۳۶۹ شمسی بوده که باعث ویرانی کامل دو شهر رودبار و منجیل شد.

با این وجود و با تمام خرابی‌های به بار آمده بازهم این شهر زیبایی‌های خودش را حفظ کرده و هنوز هم مملو از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی است. در ادامه مطلب به معرفی چند مورد از جاهای دیدنی رودبار می‌پردازیم.

روستای داماش

روستای داماش، زیباترین روستای رودبار

یکی از جاهای دیدنی رودبار که شهرت و محبوبیت خاصی دارد روستای داماش است. این روستا با طبیعت بکر و فوق‌العاده زیبایش در حدود ۴۸ کیلومتری شهرستان رودبار واقع شده و به غذاهای محلی و صنایع‌دستی‌اش معروف است. جاذبه اصلی این روستا در واقع گل سوسن چلچراغ است که در دشت‌های وسیع و سرسبز داماش به فراوانی یافت می‌شود. این گل وحشی کمیاب که تنها در این روستای ایران یافت می‌شود چنان مهم و زیباست که هرساله جشنواره‌ای برای رویش آن در داماش برگزار می‌شود.

دریاچه ویستان رودبار

یکی دیگر از جاهای دیدنی رودبار که از زیبایی‌های خلقت بهره زیادی برده است، دریاچه ویستان یا بره سر است که در دل جنگلی سحرآمیز و زیبا در منطقه خورگام و در ده‌کیلومتری روستای داماش واقع شده است. فاصله این دریاچه از رودبار حدود ۵۵ کیلومتر است. این دریاچه بکر و فیروزه‌ای با وسعتی معادل چهار هکتار در اثر زلزله مهیب رودبار به وجود آمده است؛ زلزله‌ای که روستای بره سر و ساکنان آن را در سال ۱۳۶۹ زیر خروارها خاک مدفون کرد. سکوت و آرامش دریاچه در میان صدها درخت راش به‌قدری زیبا است که بدون شک، خاطره تماشای آن برای همیشه در ذهن شما حک خواهد شد. برای دسترسی به این دریاچه باید از ماشین‌های آفرود استفاده کنید؛ زیرا مسیر دسترسی ناهمواری دارد.

غار یخی درفک

غار درفک از جاهای دیدنی رودبار

یکی از عجایب جغرافیایی استان گیلان و یکی از زیباترین جاذبه‌های رودبار، آتشفشان درفک است. این آتشفشان به همراه دریای خزر و رودخانه سفیدرود سه ضلع عجایب جغرافیایی استان گیلان هستند. دهانه‌ آتشفشان درفک بزرگ‌ترین دهانه‌ آتشفشانی است که در ایران وجود دارد. نکته جالب درباره این کوه آتشفشانی این است که دارای دو غار عجیب و رمزآلود است. یکی از غارها، یخی و دیگری غار آهکی است. غار یخی درفک که در فاصله ۵۵ کیلومتری رشت واقع شده است در تمام سال پوشیده از یخ است. در واقع درون غار یک صفحه‌ یخی صیقلی وجود دارد که حدود ۴۵ درجه تا عمق ۱۲۰ متری ادامه یافته است.

سرو کهن‌سال هزرویل از جاهای دیدنی رودبار

از دیگر جاذبه‌های زیبای رودبار سرو کهن‌سالی است که سال‌ها در نزدیکی این شهر استوار و سرسبز باقی‌مانده است. مردم منطقه معتقدند عمر این سرو هزار تا سه هزار سال است. این سرو سی متر ارتفاع و چهار متر قطر دارد و جزء آثار باستانی طبیعی به شمار می‌رود.

سرو هزار ساله

رودبار در کدام استان است؟

رودبار یکی از شهرهای استان گیلان است که در فاصله ۶۰ کیلومتری از رشت واقع شده است. این شهر محل یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های بشر در ایران بوده است.

سخن آخر

رودبار نیز مانند سایر شهرهای شمال مملو از زیبایی‌های طبیعی و تاریخی فراوانی که بسیار منحصربه‌فرد هستند. از دیگر جاهای دیدنی رودبار می‌توان به روستای استخرگاه، دریاچه عروس، غار دربند رشی، ییلاق سلانسر، ییلاق سی‌دشت، چشمه سنگرود و غار اسپهبدان اشاره کرد که هرکدام جلوه و جذابیت خاصی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…