خورش داوود پاشا را به ۲ روش رستوران‌های ترکیه درست کنید

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به غذاهایی با طعم ملس علاقه دارید، می‌توانید خورش داوود پاشا را امتحان کنید و از آن در مهمانی‌های خاص خود استفاده کنید.
طرز تهیه خورش داوود پاشا

بعضی از غذاها در خارج از کشور طبخ می‌شوند که با ذائقه ما ایرانی‌ها خیلی هماهنگی دارد و به راحتی می‌توانید آن را با چند قلم مواد در خانه درست کنید؛ خورش داوود پاشا، جزو یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی است که در کشور ترکیه طبخ می‌شود و بسیار به خورش فسنجان ما شباهت دارد؛ طرز تهیه خورش داوود پاشا مجلسی بسیار متنوع است و شما می‌توانید آن را با مرغ با گوشت چرخ‌کرده درست کنید؛ اما ما امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم نحوه طبخ خورش داوود پاشا با گوشت قلقلی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای خورش داوود پاشا

  • گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
  • گردو چرخ‌شده: ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد متوسط
  • رب انار ۲ قاشق غذاخوری
  • نعناع تازه یا خشک ۲ قاشق غذاخوری
  • آب جوش ۲ لیوان
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
  • زردچوبه و روغن به مقدار کافی

مواد لازم برای خورش داوود پاشا

طرز تهیه خورش داوود پاشا مجلسی

اگر به دنبال غذایی خاص هستید که برای مهمان‌های خاص خود درست کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم این خورش را حتما امتحان کنید؛

مرحله اول

برای تهیه خورش داوود پاشا با گردو، ابتدا باید گوشت قلقلی‌ها را آماده کنید؛ برای اینکار لازم است یکی از پیازها را رنده کرده و با فشار دست آب اضافی آن را بگیرید؛ سپس در یک ظرف مناسب گوشت چرخ کرده و پیاز به خوبی ترکیب کنید و در این مرحله نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به گوشت بزنید تا به خوبی رنگ بگیرد و بوی زهم آن از بین برود.

مرحله دوم

مواد گوشت را به خوبی ورز داده تا حالت چسبنده بگیرد؛ سپس به اندازه یک گرده از مواد را برداشته و شکل دهید؛ وقتی که همه گوشت‌ها را شکل دادید، آن‌ها را در ظرفی قرار دهید و به مدت یک ساعت در یخچال استراحت دهید؛ سپس در این فاصله به سراغ آماده کردن خورش بروید.

طرز تهیه خورش داوود پاشا

مرحله سوم

در یک تابه ترجیحان تفلون، مقداری روغن ریخته و روی حرارت ملایم شعله گاز قرار دهید تا گرم شود، سپس گوشت‌ها را از یخچال بیرون آورده و تمام قسمت‌های آن را در تابه سرخ کنید.

مرحله چهارم

بعد از سرخ شدن گوشت‌ها، در این مرحله لازم است که گردو نعنا را اضافه کنید و هم بزنید تا نسوزد؛ سپس رب انار را داخل یک لیوان آب حل کرده و به مواد داخل تابه اضافه کنید و اجازه دهید تا مواد به جوش آید؛ بعد از جوش آمد مواد، گوشت‌ها را به آن اضافه کنید و با شعله ملایم گاز اجازه دهید تا خورش به مدت ۴۵ دقیقه بپزد و روغن بیندازد؛ در نهایت خورش شما آماده است و می‌توانید آن را در کنار پلو نوش‌جان کنید.

طرز تهیه خورش داوود پاشا مجلسی با مرغ

مواد لازم برای طرز تهیه این مدل خورش نیز مانند مرحله بالا است با این تفاوت که به جای استفاده از گوشت چرخ کرده، از گوشت مرغ استفاده می‌شود؛ روش پخت آن نیز به صورت زیر است:

در ابتدا برای از بین بردن بوی زهم مرغ، بهتر است آن را به همراه پیاز و فلفل سیاه در ظرف بجوشانید و آب آن را دور بریزید؛ سپس در یک قابلمه دیگر یک پیاز خرد شده را به همراه روغن تفت دهید تا سرخ شود؛ سپس ادویه‌ها را به همراه گردو اضافه کنید تا کمی سرخ شود و روغن بیندازد؛ در نهایت رب انار را با آب مخلوط کرده و به مواد اضافه کنید؛ وقتی به جوش آمد مرغ‌ها را مواد اضافه کره و نیم ساعت زمان دهید تا بپزد سپس نوش‌جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…