۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای از بین بردن بوی غذای پیچیده در فضای خانه، از این ترفندها استفاده کنید تا در کمترین زمان بوی بد از بین برود.
از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هستند و سعی دارند به روش‌های مختلفی بوی سوختگی یا سرخ کردنی را از بین ببرند؛ اگر از ترفندهای مختلفی برای از بین بردن بوی غذا در خانه استفاده کرده‌اید، اما همچنان به نتیجه دلخواه نرسیده‌اید و بوی غذا همچنان در فضای خانه باقی مانده بود؛ در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا شما را با بهترین روش از بین بردن بوی غذا در خانه آشنا کنیم.

بهترین روش از بین بردن بوی غذا

روش‌های مختلفی برای از بین بردن بوی غذا در خانه وجود دارد که ما در ادامه به پرکاربردترین‌ آن‌ها اشاره خواهیم کرد: اما برای به دست آمدن نتیجه بهتر و سریع‌تر، می‌توانید پنجره‌ها را باز کرده و در صورت امکان یک پنکه مقابل پنجره قرار دهید تا بوهای نامطبوع به بیرون هدایت شوند.

از بین بردن بوی غذا در خانه

استفاده از سیب زمینی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

یکی از روش‌های جالب و موثر برای از بین بردن بوی سوختگی از خانه، استفاده از سیب زمینی است؛ چرا که سیب زمینی قدرت جذب بوی خیلی خوبی دارد؛ در نتیجه شما می‌توانید سیب زمینی را از وسط به دو نیم تقسیم کرده و مقداری نمک روی آن بپاشید؛ سپس سیب زمینی را در محیط آشپزخانه قرار داده تا تمام بوی محیط را جذب کند.

استفاده از چوب دارچین برای از بین بردن بوی غذا در خانه

چوب دارچین می‌توانید علاوه بر از بین بردن بوی غذا در خانه، هر نوع بوی نامطبوعی را از بین ببرد؛ در نتیجه اگر مهمان دارید و می‌خواهید فضای خانه به سرعت بوی خوبی بگیرد، می‌توانید چند عدد چوب دارچین را داخل قابلمه آب انداخته  به مدت ۵ دقیقه روی شعله گاز قرار دهید و  بعد اجازه دهید تا خنک شود و بوی آن در فضای خانه پخش شود.

از بین بردن بوی غذا در خانه

روشن کردن شمع

اگر بعد از سرخ کردن مواد غذایی نمی‌دانید که از چه روشی استفاده کرده تا بو به طور کامل از فضای خانه خارج شود، روشن کردن یک شمع می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد؛ در نتیجه شما می‌‌توانید یک عدد شمع را روشن کرده و در محیط آشپزخانه قرار دهید؛ در نهایت متوجه خواهید شد که شمع تمام بوی پخش شده در فضا را از بین برده است.

جوشاندن پوست مرکبات

برای از بین بردن بوی غذا در خانه، استفاده از پوست مرکبات بسیار موثر است؛ برای این منظور می‌توانید از مرکبات در دسترس مانند لیمو، پرتقال و نارنگی استفاده کنید؛ با توجه به اینکه در فصل تابستان تنها به لیمو دسترسی دارید، می‌توانید مقداری لیمو را پوست گرفته و آن را داخل یک قابلمه بیندازید تا به مدت یک ساعت روی حرارت بجوشد و بوی آن در فضای خانه پخش شود.

استفاده از مرکبات برای از بین بردن بوی غذا در خانه

استفاده از سرکه

سرک سفید علاوه بر اینکه یک ضدعفونی کننده عالی است، می‌تواند بوی غذای مانده از شب قبل را به خوبی از بین ببرد. برای این منظور یک فنجان سرکه را داخل ظرف مناسبی ریخته و روی اجاق گاز قرار دهید تا به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد.

دم کردن یک فنجان قهوه

اگر فضای خانه شما با بوهای نامطبوع پر شده، می‌توانید با یک تیر دو نشان زده و علاوه بر از بین بردن بو، در این فاصله یک فنجان قهوه‌ هم نوش‌جان کنید.

از بین بردن بوی غذا در خانه با قهوه

استفاده از جوش شیرین

جوش‌شیرین همواره جزو آن دسته از مواد کاربردی در آشپزخانه است که برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ یکی دیگر از کاربردهای جالب این ماده، از بین بردن بوی بد در خانه است؛ برای استفاده از آن نیز می‌توانید یک ظرف پر از جوش شیرین را در محیط قرار دهید تا بوی موجود در فضا را از بین ببرد.

روشن کردن تهویه

بهترین راه برای جلوگیری از ماندگاری بو غذا در خانه، خارج کردن آن از طریق هود یا هواکش است. البته به یاد داشته باشید که فیلترها را مرتباً عوض کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۳ علت زرد شدن ریشه فرش بعد از شستشو

یکی از دلایلی که باعث می‌شود افراد بسیاری از شستن فرش در خانه منصرف شوند، علاوه بر سخت بود…