رنگ سال ۲۰۲۰ در دکوراسیون داخلی

۱
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رنگ سال نه فقط بهانه خوبی برای آن دسته از افراد است که بدر پی ایجاد تنوع در دکوراسیون داخلی خانه هستند، بلکه با تعیین یک خط مشی مشخص انتخاب را برای آن‌ها راحت‌تر می‌کند.
دکوراسیون داخلی

شرکت پنتون (Pantone) از شرکت های تعیین کننده رنگ سال، طراحان دکوراسیون داخلی را در همین خصوص به چالش می‌کشد. انتخاب رنگ سال با توجه به رویدادهای مهم جهان در سال قبل و در آستانه سال جاری انجام می‌شود. با توجه به تغییرات محیط زیست و شرایط آب و هوایی در سال گذشته سبک زندگی سالم، تندرستی و سلامت روان در سال ۲۰۲۰ بیشتر مورد توجه قرار گرفت، از این رو رنگ دکوراسیون ۲۰۲۰ اقتباسی از رنگ طبیعت و زمین است یعنی رنگ آبی و سبز ملایم و طیف رنگی خاکی و خنثی .

نکته قابل توجه در این انتخاب، کنار رفتن رنگ‌های براق و درخشان است. رنگ‌های ملایم، خنثی و مات با در نظر گرفتن آرامش روانی که به محیط القاء می‌کنند، انرژی و هیجان به جا مانده از رنگ‌های براق سال‌های قبل را در خود حل کرده و به صنعت طراحی و فضای منازل آرامش بخشیدند.  مجله دلتا در این مطلب چند مدل طراحی داخلی با رنگ سال دکوراسیون ۲۰۲۰ به شما پیشنهاد می‌دهد.

استفاده از رنگ سبز

رنگ سبز در آرامش اعصاب و روان افراد تأثیر دارد و استفاده از آن در طراحی دکوراسیون داخلی حس آرامش و کاهش فشارهای روانی را القا می‌کند.در انتخاب رنگ سال ۲۰۲۰ هم توجه به سلامت روان موردنظر کارشناسان این صنعت بود و فلسفه‌ انتخاب این رنگ روانشناسی نهفته در دل آن بود.

 

دکوراسیون داخلی

 

استفاده از رنگ آبی

استفاده از رنگ آبی در طراحی دکوراسیون افزون بر اینکه بر بزرگتر و دلبازتر شدن محیط تأثیر دارد، باعث آرامش ذهن می‌شود؛ همان حسی که از دیرباز با نگاه کردن به آبی آسمان و دریا داشته‌ایم. البته نباید رنگ آبی را در تمام دیوارهای یک فضا به کار برد. برای مثال سقف یا برخی دیوارها را با طیف‌های رنگی خنثی طراحی کنیم.

رنگ دکوراسیون 2020

 

رنگ های خنثی و خاکی

رنگ‌های خنثی چندان نمی‌توانند جلب توجه کنند اما با کمی خلاقیت و ترکیب رنگ‌های کِرِم و خاکی با رنگ‌های خنثی، افزون بر القای آرامش و سلامت روان، فضایی روشن و دلباز خلق می‌کنند. البته برای روح بخشیدن به فضا می‌توانید از گیاهان آپارتمانی برای ایجاد طراوت و شادابی در محیط استفاده کنید.

رنگ دکوراسیون منزل

 

همان‌طور که در توضیح آثار روانی هر سه رنگ خواندید، ویژگی بارز تمام آن‌ها القای آرامش روانی به مخاطب است؛ پس هر کس به سلیقه خودش می‌تواند یکی از این رنگ‌ها یا ترکیبی از آن‌ها را برای چیدمان نشیمن یا محوطه دلخواه منزل انتخاب کند.

یک نظر

  1. سعدی

    ۶ بهمن ۱۳۹۸ در ۱:۵۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…