نکات ضروری در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

۶
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دکوراسیون داخلی منزل و نحوه چیدمان آن بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا به شما این امکان را می‌دهد از همه فضا به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.
دکوراسیون داخلی منزل

این که چطور می‌توانید یک دکوراسیون داخلی منزل که در عین حال هوشمندانه و خلاقانه باشد برای خود ایجاد کنید، نیاز به رعایت چند نکته ساده دارد که در این مطلب به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

شخصیت شناسی و تصویر سازی

دکوراسیون داخلی منزل شخصی سازی

به گزارش مجله دلتا برگرفته از نکت؛ اولین نکته‌ای که در طراحی دکوراسیون داخلی منزل قابل توجه است؛میزان علاقه مندی و شخصیت شناسی و تصویر سازی شما از محیط می تواند باشد.دانستن اینکه به چه رنگ یا سبکی (مدرن، کلاسیک، سنتی و …) علاقه‌مند هستید و تصویرسازی آنچه که می‌خواهید، کار دشواری نیست.

ایجاد نقطه کانونی

نقطه کانونی

نقطه کانونی در اجرای دکوراسیون داخلی منزل در واقع اولین کاری ‌است که یک دکوراتور انجام می‌دهد. به عنوان مثال نقطه کانونی می‌تواند دیواری باشد که بر اساس آن سایر وسایل چیده می‌شوند و مرکز توجه آن قسمت از خانه قرار می‌گیرد.

ورودی خانه

ورودی خانه در دکوراسیون داخلی منزل

اگر ورودی خانه شما دارای فضایی بزرگ است سعی کنید با استفاده از چند وسیله یا دکور خاص و زیبا آن قسمت را منحصر به فرد نشان دهید.

افراط نکردن در یک چیز

افراط نکردن در دکوراسیون داخلی منزل

اگر شما فردی هستید که به عنوان مثال به رنگ زرد و یا به گلدان علاقه بسیاری دارید لزومی ندارد که برای استفاده  از این رنگ یا گلدان در دکوراسیون منزل افراط کنید. زیاده روی در استفاده از یک شی یا یک رنگ؛ جذابیت و آرامش حاکم بر دکوراسیون منزل شما را کاهش می‎دهد.

 لوازم منزل را با سلیقه خود انتخاب کنید

فردی سازی وسایل برای دکوراسیون داخلی منزل

در طراحی دکوراسیون منزل یکی دیگر از نکات قابل توجه این است که لوازم دکوراتیو همچون شمع ها، گلدان، قاب عکس و … را منطبق با سلیقه خود انتخاب کنید.

ایجاد خانه‌ای گرم و صمیمی

ایجاد گرما دکوراسیون داخلی منزل

اگر احساس می‌کنید خانه شما سرد و بی روح است با استفاده از عناصر طبیعی همچون چوب و یا استفاده از گل های طبیعی به خانه خود گرما ببخشید و از آن لذت ببرید.

استفاده از نورپردازی متفاوت

نورپردازی در دکوراسیون داخلی منزل

روشنایی و استفاده از نورهای مختلف در دکوراسیون منزل یکی دیگر از نکات مهم است؛ استفاده از هالوژن‌ها و لوسترها در خانه جدا از جذابیت ظاهری باعث ایجاد حس و حال گوناگون برای افراد می‌شود.

انتخاب و چیدمان صحیح مبلمان

انتخاب مبل

 خرید مبلمان مناسب نیز از دیگر موارد مهم در دکوراسیون داخلی است. مبل باید از نظر اندازه، سبک، جنس و رنگ متناسب با فضای اتاق باشد.

استفاده از رنگ‌های مورد علاقه

رنگ مورد علاقه در دکوراسیون داخلی منزل

همه افراد به رنگ یا رنگ‌های خاصی علاقه بیشتری دارند و مایلند رنگ مورد علاقه خود را به‌عنوان رنگ اصلی دکوراسیون انتخاب کنند اما از اینکه کمی بعد پشیمان شوند دست به انتخاب دیگری می‌زنند.توصیه می‌کنیم هرگز از انتخاب رنگ مورد علاقه خود هراس نداشته باشید. هر رنگ هرچقدر هم تند یا شارپ باشد در هماهنگی با رنگ‌های دیگر زیبا و آرامبخش خواهد بود. به عنوان مثال قرمز در کنار سفید ترکیبی زیبا و دلنشین دارد و هیجان رنگ قرمز تحت تاثیر رنگ سفید کاهش می‌یابد.

لایه های روشنایی متفاوت در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

لایه های روشنایی در دکوراسیون داخلی منزل

نورپردازی مناسب  در دکوراسیون داخلی می‌تواند تاثیر زیادی در جذابیت فضا داشته باشد. تلاش کنید که نور از زاویه‌های مختلف به اتاق بتابد. سعی کنید فقط از لامپ یا لوستر ویا نوری روی سقف استفاده نکنید. به نورپردازی گوشه‌های اتاق توجه خاصی داشته باشید.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون از  مجله دلتا دیدن کنید.

۶ دیدگاه

  1. علي حنيفه پور

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۵ ق٫ظ

    مطالب مفیدی بود ممنونم

    پاسخ

  2. ضامنی

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۳:۱۲ ب٫ظ

    عالیی

    پاسخ

  3. راد

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۳:۲۴ ب٫ظ

    با تشکر از سایت تخصصی دلتا.

    پاسخ

    • زهرا نوری درخشان

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۸:۱۶ ق٫ظ

      تیم مجله دلتا از همراهی شما خوانندگان محترم بسیار مفتخر است.

      پاسخ

  4. ملکی

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۲:۵۱ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • زهرا نوری درخشان

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۸:۱۷ ق٫ظ

      ممنونم.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…