گیاهان آپارتمانی زیبا برای دکوراسیون داخلی

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مزیت وجود گیاهان در خانه بر کسی پوشیده نیست. اما کمتر کسی از نقش گیاهان در دکوراسیون خانه مطلع است. در این مطلب سعی شده تا با نقش گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون داخلی آشنا شویم.
گیاهان آپارتمانی

امروزه بر کسی پوشیده نیست که گیاهان برای سلامت ذهن و جسم مفید هستند. وجود گیاهان باعث تلطیف فضای داخلی می‌شود. همچنین با فرایند فتوسنتز،موجب افزایش میزان اکسیژن در خانه می‎شوند. از طرفی جالب است بدانید که گیاهان در چیدمان داخلی خانه نقش به‌سزایی ایفا می‌کنند. اما اگر بخواهیم این نقش را پررنگ‌تر کنیم، می‌توانیم از گیاهان آپارتمانی خاص استفاده کنیم تا از حضورشان برای داشتن یک دکوراسیون متفاوت بهره‌مند شویم.

گاهی به کار بردن یک المان ساده اما متفاوت جلوه خانه شما را کاملاً دگرگون می‌کند. اگر دوستدار گیاهان هستید و می‌خواهید دکوراسیونی متفاوت داشته باشید، این مطلب برای شما مفید است.

گیاهان آپارتمانی خاص

هیچ چیز به اندازه یک گیاه خاص نمی‌تواند به فضای پیرامون شما جلوه‌ای متفاوت بدهد. در حقیقت گیاهان سبز و گلخانه‌های آپارتمانی، روحی تازه به خانه می‌بخشند. تصور کنید دو درخت درست وسط هال شما در حال رشد و نمو باشند. احساس نمی‌کنید خانه دوست‌داشتنی شما در میان جنگل قرار گرفته است؟ طراح اتاقی که در تصویر می‌بینید، با همین ایده و تجسم دو گیاه مخصوص و بالارونده را در اتاق قرار داده است. شما چرا این کار را نکنید؟

ترنم نور و بهار

درخچه های آپارتمانی

با داشتن درختچه‌های کوچک آپارتمانی می‌توانید بهار را مهمان خانه خود کنید. در اتاقی که تمام رنگ‌هایش برگرفته از عناصر طبیعی است، چه چیز به‎جز صدها شکوفه بهاری می‌تواند بر شکوهش بیفزاید؟ کافی‎است درختچه‎ای کوچک در گلدانی بزرگ بکارید و نشاط و طراوت را به خود هدیه کنید. جالب‎تر این‎که، چیدمانی مدرن در خانه دارید. همنشینی رنگ‌های روشن و گیاهان آپارتمانی متفاوت بسیار مدرن و به روز است.

ضیافت برگ‌ها و رنگ‌ها

bargo rang گیاهان آپارتمانی زیبا برای دکوراسیون داخلی

به تصویر بالا نگاه کنید. مبل‌ها در مرکز چیدمان قرار دارند و باید بیشترین تمرکز را داشته باشند. اما با تعبیه چند گلدان  روی دیوار، کانون این تمرکز از مبلمان به گیاهان منتقل می‌شود. از طرفی همان‌طور که می‌بینید مبلمان این اتاق نشیمن، قهوه‌ای تیره است. برگ‌های گیاهان باعث تلطیف رنگ‌ مبل‌ها شده  و ترکیب بسیار زیبا و مناسب برگرفته از طبیعت را به‌وجود آورده است. اگر جسارت به کار بردن دیواری پوشیده از گیاهان سبز را دارید، توصیه می‌شود این طرح و ترکیب رنگی را امتحان کنید.

خداحافظ زمستان

گیاهان آپارتمانی خاص مناسب برای زمستان

نمونه‌ دیگری که می‌خواهیم آن‌را بررسی کنیم، اتاقی به رنگ سفید است که  فصل سرد زمستان را تداعی می‎کند. چیدمان این اتاق به سبک نوردیک یا اسکاندیناویایی است. طراح هوشمند این اتاق نشیمن، فقط با قرار دادن گیاهان آپارتمانی خاص و متفاوت، سردی محیط را از بین برده است. لحظه‌ای این اتاق را بدون دو درختچه‌ای که می‌بینید، تصور کنید. حس کردید فضا تا چه اندازه بدون این گیاهان سرد و عاری از حیات است؟

آشپزی، در جوار گیاهان آپارتمانی

gihane apartemani khas dar ashpaz khane گیاهان آپارتمانی زیبا برای دکوراسیون داخلی

چیدمان این آشپزخانه نیز از دکوراسیونی به سبک مدرن پیروی کرده است. این‎جا هم با استفاده از گیاهان سبز و بانشاط، سردی و سکون فضا از بین رفته است. از آن‎جا که آشپرخانه یکی از مکان‌هایی است که افراد خانه، به‎خصوص خانم‌ها، ساعات زیادی از شبانه‌روز را در آن می‌گذرانند، توصیه می‌شود تا آن‎جا که ممکن است، فضا را شاد و مناسب بچینید.

آشپرخانه‌ای که در چیدمانش گیاهان جایگاه ویژه‌ای داشته باشند، چشم‎اندازی زیبا و آرامش دهنده ارائه می‌دهد.

سمفونی آب و برگ

گیاهان آپارتمانی خاص ویژه حمام

وجود گیاهان در جای جای خانه زیبا و دلنشین است و حمام خانه هم نباید از این قاعده مستثنی باشد. حتماً می‌دانید که استحمام یکی از راه‌های دور کردن اضطراب و ایجاد آرامش درونی است. گذاشتن گلدانی پر از برگ‌های سبز، این خاصیت آب را دو چندان می‌کند. البته توصیه می‌شود برای شادابی بیشتر گیاه، از درختچه‌ای استفاده کنید که سازگار با محیط مرطوب حمام منزل‌تان باشد. همچنین آن‌را در جایی بگذارید که از نور کافی برخوردار باشد.

امید است با ارائه چند نمونه از چیدمان داخلی پی به اهمیت گیاهان در دکوراسیون داخلی برده باشیم.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…