هشدار، این بیماری روانی به شدت واگیر دارد

۲۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افسردگی یکی از انواع بیماری‌های روانی است که قابلیت شیوع‌پذیری و سرایت به سایر افراد را دارد.
تاثیرات افسردگی بر افراد

همانطور که انرژی مثبت یا منفی افرادی که با آن‌ها ارتباط می‌گیرید بر روی شما اثر می‌گذارد، خلق‌وخوی افراد افسرده نیز منتقل می‌شود. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان تاثیرات افسردگی بر افراد می‌پردازیم.

تاثیرات افسردگی بر افراد

بهتر است افراد افسرده را در میان خانواده و دوستان خود شناسایی کرده و در جهت بهبود احوالات روحی آن‌ها قدم بردارید تا خود شما نیز از اثرات منفی این بیماری روانی در امان باشید.

آیا افسردگی به دیگران نیز سرایت می‌کند؟

این بیماری روانی با رفتارهایی همچون سیگار کشیدن و خودکشی نیز می‌تواند گسترش بیابد. اگر فردی در میان نزدیکان شما دچار این بیماری باشد، احتمال بروز آن در شما بیشتر خواهد بود. در واقع افسردگی یک بیماری روحی نهفته است. به این معنا که الزاما فرد افسرده چهره‌ای ناراحت و غمگین ندارد؛ بلکه ممکن است خنده‌رو باشد ولی از درون دارای خلق‌وخوی منفی و افکار پریشان است.

راه‌های انتقال افسردگی به شرح زیر است:

تفسیر احساسی

از دیگر دلایل شیوع و گسترش افسردگی می‌توان به تعبیر منفی احساسات اشاره کرد. در واقع احساسات و عواطف دوستان­ شما نسبت به یک مسئله خاص یا دریافت یک پیام در شبکه‌های اجتماعی یا غیره به عنوان داده‌های اطلاعاتی به مغز شما فرستاده می‌شود. در صورتی که برداشت شما منفی‌تر از حقیقت امر باشد ممکن است با اثرگذاری غیرمستقیم بر روی احوالات شما باعث ایجاد افسردگی شود. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب این مردان بهترین گزینه برای ازدواج هستند سر بزنید.

تاثیرات افسردگی بر افراد

مقایسه اجتماعی

ممکن است به هنگام ارتباط­ گرفتن با دوستان خود یا دنبال ­کردن برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی خود را با دیگران مقایسه کرده و از آن‌ها الگو بگیرید. در صورتی که نزدیکان شما دارای افکار منفی ‌گرایانه و افسردگی باشند، شما نیز به‌طور ناخواسته از آن‌ها الگوبرداری کرده و به سلامت روان خود آسیب می‌زنید.

همدلی با مردم

همدلی یکی از ویژگی‌های مثبت هر انسانی تلقی می‌شود که با به­ کار بردن آن می‌توانید دوستان و اطرافیان خود را بهتر درک کنید. در صورتی که صفت همدلی بیش از حد مورد استفاده قرار بگیرد، یا اینکه دائما برای درک بهتر دوستان با شرایط روحی منفی سعی در قرار دادن خود به جای آن‌ها باشید؛ شما نیز متاثر و افسرده خواهید شد.

بروز افسردگی در چه افرادی محتمل‌تر است؟

امروزه افراد زیادی در سراسر جهان دچار این بیماری روانی هستند که علت آن در افراد مبتلا متفاوت است. از عوامل موثر در بروز افسردگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فقر

کسب درآمد و پول یکی از استرس‌های رایج در میان بالغین است؛ از این­رو افرادی که در فقر و تنگ‌دستی زندگی کرده‌اند به احتمال دو برابر بیشتر از افراد با شرایط مالی خوب دچار افسردگی می‌شوند.

سوء استفاده جنسی

آسیب و سوء استفاده جنسی، خصوصا در دوران کودکی با افزایش خطر بیماری ‌های روانی همچون دپرشن همراه خواهد بود. طبق برخی تحقیقات کودک ‌آزاری می‌تواند منجر به تغییر در ساختارهای اتصالی مغز شود. علاوه بر آن کودکی که مورد تجاوز قرار می‌گیرد سطح بالایی از استرس را تجربه کرده، از این رو عملکرد سیستم عصبی هورمونی او تغییر می‌کند.

تاثیرات افسردگی بر افراد

چطور بفهمیم نزدیکانمان درگیر افسردگی هستند؟

این بیماری هنگامی یک اختلال روانی محسوب می‌شود که حداقل ۵ علامت آن به مدت ۲ هفته بروز پیدا کند؛ از علائم افسردگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصلی‌ترین علامت این بیماری احساس ناراحتی و پوچی در افراد است.
  • کاهش آستانه صبر و تحمل و کج‌خلقی نیز با احساس دپرشن مرتبط است.
  • افراد افسرده نسبت به انجام فعالیت‌های ورزشی و جنسی بی‌میل هستند.
پیشنهاد مطالعه: مطلب با این ۵ کار هرگز پیر نمی‌شوید را بخوانید.

۲۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۳:۰۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در ۷:۰۳ ب٫ظ

    ممنونم وسپاسگزارم

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۰ ب٫ظ

      درود بر شما و ممنون از حضورتون 🌺

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۲:۵۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۴ ب٫ظ

  6. فرخ

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۳ ب٫ظ

    با این گرانی وفقر ما افسرده ایم و میل به زندگی نداریم آخه این چه بدبختی و فلاکتی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۴۲ ق٫ظ

      خیلی شرایط برای همه سخت شده😔

      پاسخ

    • یاری

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ در ۱:۱۱ ق٫ظ

      درودوسلام بر دست اندرکاران زحمتکش وگرانقدر مجله انترنتی دلتا مطالب بسیار عالی و مفید است قابل ستودن و تشویق است. ممنونم ازتون؛ واقعا” ممنونم ؛ به تمام معنی متشکرم . اگر اطف کنین خبری ؛ گزارشی از معبد طلایی هند منعکس کنید بازهم سپاسگذارم

      پاسخ

      • مونا اصفهانی

        ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ در ۲:۳۷ ب٫ظ

        درود بر شما و ممنونیم از حضور ارزشمند شما در مجله🌹 بله حتما درباره معبد مطلب می‌گذاریم.

        پاسخ

    • یاری

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ در ۱:۱۷ ق٫ظ

      من هزار برابر بادوست خوبم فرخ همدردم ومیگم:خودکرده را تعبیر نیست. جز خدا پناهی نیست. فقط خدا. خدایا،درشب فقرم بسوزان ؛ مرا به غیر خودت محتاج مگردان…

      پاسخ

    • یاری

      ۹ فروردین ۱۴۰۲ در ۴:۱۳ ب٫ظ

      یاری اندر کس نمی بینیم ، یاران را چه شد، دوستی کی آخر آمد مهربانان را چه شد، شهریاران بودو خاک مهربانی این دیار، مهربانی کی آخر آمد، شهر یاران را چه شد ؟ من به ساده دلی و خوش باوری خودم که تا دسته سرم کلاه عاطفی ومعنوی رفته گریه می

      پاسخ

    • ناشناس

      ۹ فروردین ۱۴۰۲ در ۴:۲۳ ب٫ظ

      چقدرزندگی سخت ناگوار و بیرحم و بی اعتبار و بی وفاودرغین وپرکش و قوس و پوچ شده …. من بی جا کردم از مادر نابینا و پدر عقب افتاده بدنیا آمدم خدایا، مارا ببخشو بیامرز یامهدی ادرکنی

      پاسخ

    • یاری

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ در ۷:۱۶ ق٫ظ

      تکبرو غرورو خود خواهی یکی از تضاد های زندگی ماست. سال هاست عشق بازیچه غرور شده باعشق زندگی کنید ، نه با قانون . زندگی کوتاه ترازآن است که عشق ورزیدن را برای لحظه آخر بگذاریم. زندگی باقیست که با عشق باقیست. خدایا مارابه راه درست هدایت کن رشته ی محبتت را از ما قطع نکن و ماراببخشوبیامرز. امیدآنکه قلب تان مملو از مهرو عطوفت وزیبایی و نیک فرجامی باشه

      پاسخ

    • یاری

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ در ۷:۳۲ ق٫ظ

      باسلام و احوالپرسی ببخشید من بعلت تالمات وفشارو ترافیک فکری و شکست عاطفی روزه ی بجز روزه ای امساک ، روزه ای سکوت دارم و بغض در گلو و اندوه دارم . اگر دردم یکی بودی چه بودی، اگرغم اندکی بودی چه بودی…. کتاب زندگی چاپ دوم نداره، پس تامی توانید عاشقانه زندگی کنید. من بودم و من بودم و دل بودو اشتیاق نخست، این عشق و وفا کجا بودکه ناگه از میان جست؟ خانه ای دوستان بروب، درب دشمنان مکوب، اگر من ناجوانمردم به کردار، تو از راه جوانمردی بامن گذرکن.

      پاسخ

    • یاری

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ در ۷:۴۴ ق٫ظ

      کسی را دیدم که دارد می د و د، گفتم چرا می دوی؟ (می گریزی؟) گفت: ازدنیا به آخرت می گریزم. گفتم: راه آخرت خیلی دور است گفت: برای کسی دور است که همت و ارادهء برخواستن ندارد و همیشه و همبشه در خواب غفلت است و چون مردار می خوابد. باآرزوی توفیق دم افزون تندرست و سلامت و زنده و برقرارو پایدار باشید خداوند یارو نگهدارتون

      پاسخ

  7. انوش

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۴۱ ب٫ظ

    بسیار جالب

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۱۳ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹

      پاسخ

    • ناشناس

      ۲ اسفند ۱۴۰۱ در ۶:۳۰ ب٫ظ

      خیلی سخت شده؟؟ جهنم شده…. این آشی بود که خودمون پختیم خلایق هر چ

      پاسخ

    • یاری اختی

      ۲ اسفند ۱۴۰۱ در ۶:۳۴ ب٫ظ

      آتش دوزخ زما تر دامنان رنگی نداشت آنچه مارا سوخت آنجا خجلت تقصیر بود. دعا کنید شرایط بد تر از این نشه. دعا و توکل کار سازه پناه بر خدا

      پاسخ

  8. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۵:۵۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…