با این ۵ راهکار ذهن خود را همیشه جوان نگه دارید + ویدیو

0
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
راز جوانی ذهن چیست؟ این سوال ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده است. معاشرت با افراد و تمرکز روی یک کار از جمله اقداماتی است که به جوان ماندن ذهن شما کمک می‌کنند.

راز جوان ماندن مغز افراد چیست؟ می‌دانیم که پیر شدن بخشی از روند طبیعی زندگی انسان است و نمی‌توان به‌طور کلی آن را متوقف کرد؛ اما راهکارهایی وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توان تا حد زیادی روند پیری را به تعویق انداخت. همچنین بسیاری از افراد در سنین بالا، احساس جوانی دارند و می‌توانند مسائل را به خوبی تجزیه و تحلیل کنند. در این مطلب از دلتامگ راهکارهایی برای جوان ماندن مغز ارائه می‌دهیم.

راز جوان ماندن مغز افراد چیست؟

مغز نیز مانند سایر اندام‌ها برای درست کار کردن نیازمند توجه ویژه است، از این رو، متخصصان همواره تاکید دارند افراد همان طور که به سلامت جسمانی خود اهمیت می‌دهند، باید توجه ویژه‌ای به سلامت ذهنی خود داشته باشند. با راهکارهای زیر می‌توانید برای سالیان سال، مغز خود را جوان و پویا نگه دارید.

راز جوان ماندن مغز افراد

دوست جدید پیدا کنید

معاشرت با دیگران، مهم‌ترین راز جوان ماندن مغز افراد است. تلاش کنید بخشی از زندگی روزمره خود را به شناخت افراد جدید اختصاص دهید. تعامل با اشخاص جدید همانند حل جدول برای مغز می‌ماند و می‌تواند باعث تقویت ذهن شود. این امر حافظه کوتاه مدت و نیز قدرت تمرکز را درگیر می‌کند. تعامل با دیگران راهکارهای جدیدی برای نواندیشی به شما خواهد آموخت.

راز جوان ماندن مغز افراد

در سال‌های اولیه زندگی ما با افراد بیشتری آشنا می‌شویم. انجام بازی‌های کودکانه و دوست یابی در فضاهای آموزشی به رشد فکری کودک کمک می‌کند. سپس فضای مدرسه، کلاس‌های آموزشی، محله، دانشگاه و محل کار باعث می‌شود که با افراد زیادی در تعامل باشیم. اما بسیاری از افراد بعد از گذشتن از دوران جوانی و ورود به میانسالی، با بحران تنهایی مواجه می‌شوند. این موضوع باعث تحلیل رفتن و فرسوده شدن مغز می‌شود.

خندیدن، راز جوان ماندن مغز افراد

استرس یکی از مخرب‌ترین حالاتی است که می‌تواند ذهن شما را ویران کند. زمانی که فرد از استرس رنج می‌برد مغز اقدام به ترشح هورمونی به نام کورتیزول می‌کند. در حضور هورمون کورتیزول تفکر دشوار شده و فرد نمی‌تواند تفکر روشنی داشته باشد. یکی از راهکارهای ساده برای خلاصی از استرس خندیدن است. خندیدن باعث کاهش سطح هورمون کورتیزول شده و به سلامت مغز کمک می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  فوت و فن پخت حلیم بازاری برای افطار

به گشت و گذار بروید

طبیعت تاثیری آرامش بخش بر ذهن دارد و استرس را از بین می‌برد. زمانی که شما به گشت و گذار می‌پردازید ذهن خود را از روندهای عادی زندگی و نیز طوفان اطلاعاتی که در معرض آن قرار دارید خلاصی می‌دهید. کوه نوردی یا گردش در دشت و جنگل باعث می‌شود که احساس نزدیکی با جهان و پدیده‌های آن داشته باشیم؛ این موضوع در نهایت به بهبود قابلیت‌های مغز برای تفکر و حل مسائل متعدد منجر می‌شود.

راز جوان ماندن مغز افراد

دانشجو شدن، راز جوان ماندن مغز افراد

این امر بدان معنا نیست که بار دیگر وارد دانشگاه شوید بلکه بکوشید همواره چیزهای جدیدی بیاموزید. زمانی که اقدام به یادگیری یک مهارت می‌کنید، مغز راه‌های جدیدی میان سلول‌ها ایجاد می‌کند. این موضوع می‌تواند شامل یادگیری مهارت‌های تفریحی مانند نوشتن یا نواختن و هر آنچه که شما به آن علاقه دارید شود.

تمرکز بر یک موضوع

این که شما فردی هستید که می‌تواند به طور همزمان چندکار را انجام دهد لزوماً معنا و مفهوم خوبی ندارد. چنین افرادی به طور معمول تمرکز کمتری نسبت به افراد دیگر دارند. بهتر است برای آن که قدرت تمرکز خود را ارتقا دهید و از فرسایش ذهنی جلوگیری کنید بر یک موضوع تمرکز داشته باشید. تلاش برای بهبود تمرکز و حل مسائل تحلیلی، راز جوان ماندن مغز افراد است.

راز جوان ماندن مغز افراد

سخن پایانی

در سنین پایین، مغز ما توانایی فوق‌العاده‌ای در تجزیه و تحلیل امور دارد و این به ما کمک می‌کند که از پس حل مسائل پیچیده بربیاییم. البته کارایی مغز به عوامل مختلفی مانند ژنتیک، محیط و … بستگی دارد. اما راز جوان ماندن مغز افراد بیشتر به عوامل محیطی و اکتسابی مربوط می‌شود. برقراری ارتباطات جدید و یادگیری مستمر، به ما کمک می‌کند که همواره ذهنی پویا و جوان داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

کوچک کردن طبیعی بینی تنها با یک زنجبیل

بسیاری از مردم، از فرم بینی خود ناراضی هستند و دوست دارند که بینیشان خوش فرم باشد به همین …