این مردان بهترین گزینه برای ازدواج هستند

۱۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مردان مناسب برای ازدواج چه ویژگی‌هایی دارند؟
ویژگی های مردان مناسب ازدواج

ازدواج، یکی از مهم‌ترین تصمیم‌ها و دغدغه‌های جوانان است. هر دختری ممکن است به این فکر کند که مرد رویاهای من کیست و باید چگونه باشد. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان ویژگی های مردان مناسب ازدواج می‌پردازیم.

ویژگی های مردان مناسب ازدواج

قدم اول در تشخیص مرد مناسب برای ازدواج، شناخت خود و معیارهای خود است.

تفاهم در ملاک‌های اساسی

مرد و زن باید در برخی از اصلی‌ترین ملاک‌ها تفاهم و شباهت داشته باشند. میزان تحصیلات، سطح اقتصادی و فرهنگی خانواده‌ها، جهان بینی، علایق و اعتقادات دینی برخی از عواملی است که نیازمند داشتن حدی از تفاهم و شباهت است. عدم تفاهم در میزان تحصیلات، باعث تفاوت در خزانه لغات زوجین شده و ممکن است به درک متقابل از همدیگر لطمه بزند.

هدفمندی از ویژگی های مردان مناسب ازدواج

مردان مناسب برای ازدواج برای آینده خودشان و خانواده‌شان هدف دارند. لازم است برنامه‌های بلند مدت، مخصوصا در مورد پیشرفت‌های شغلی و تحصیلی خود و همسرشان مشخص شده باشد.

شرایط مالی و اقتصادی

یکی از اصلی‌ترین شرایطی که والدین دختر برای خواستگار فرزندشان می‌گذارند، قدرت مالی مرد است. خانه، خودرو، پس انداز کافی و شغل مناسب و ثابت اصلی‌ترین این شرایط است. باید این نکته را در نظر گرفت که در شرایط فعلی جامعه، رسیدن به این حد از استقلال مالی آن هم برای مردانی که از طرف خانواده خود، حمایت مالی سنگینی دریافت نمی‌کنند، تا سنین بالا تقریبا غیرممکن است.

ویژگی های مردان مناسب ازدواج

بلوغ عاطفی از ویژگی های مردان مناسب ازدواج

مردان مناسب برای ازدواج، خود به بلوغ عاطفی دست یافته و از جنس زن اطلاعات کافی دارند. می‌توانند نیازهای جسمی و روحی زنان را برطرف کنند. طبیعت هر انسانی به‌خصوص جنس زن، نیازمند دریافت توجه و محبت از جانب شریک عاطفی خود است. مرد باید بتواند به راحتی این کار را انجام دهد و عاشقانه رفتار کردن را، به‌خصوص هنگام رابطه جنسی بلد باشد. اگر می‌خواهید ازدواج خوبی داشته باشید به مطلب عواقب خطرناک ازدواج به خاطر پول سر بزنید.

شرایط خانوادگی

این که مرد تحت چه شرایطی و توسط چه کسانی تربیت شده بسیار مهم است. مردی که در یک خانواده سالم با روابط صمیمانه رشد کرده است، بسیار بیشتر از مردانی که این شرایط را نداشته‌اند، آمادگی ازدواج دارد. البته این نکته حائز اهمیت است که مردانی ممکن است در یک خانواده با سطح فرهنگی و اقتصادی پایین باشند اما تحت تاثیر کامل شرایط خانوادگی قرار نگرفته باشند.

اطلاع دیگران از قصد ازدواج از ویژگی های مردان مناسب ازدواج

مردان مناسب برای ازدواج قصد خود را از رابطه به همه اعلام می‌کنند و از بیان این مسئله ترسی ندارند. معمولا کسانی که قصد ازدواج خود را مخفی نگه می‌دارند، قصد ازدواج ندارند یا به خود باوری در این زمینه نرسیده‌اند.

پذیرش علایق شخصی خود و همسر

مردی که علایق شخصی خودش را بداند و برای رسیدن به آن‌ها تلاش کند، قابل اعتمادتر از مردی است که خودش و علایقش را دوست ندارد و به آن‌ها اهمیت نمی‌دهد. مردان مناسب برای ازدواج به معنای برابری زن و مرد رسیده‌اند. آن‌ها به همسرشان برای انتخاب مسیر زندگی شغلی، تحصیلی، هنری و حرفه‌ای بها می‌دهند. مردانی که در حرف‌هایشان نشانه‌هایی از محدود کردن‌های غیرمنطقی و عدم علاقه به پیشرفت همسر وجود دارد، مردان مناسبی برای ازدواج نیستند.

منبع: سایت هنر زندگی

پیشنهاد مطالعه: مطلب قبل از ازدواج حتما این کار را انجام دهید را بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۷:۲۱ ب٫ظ

    کاش چنین مردنازنینی با چنین خاصیت‌های گرانبهایی پیدا بشه ،که فکر نکنم تو چنین شرایط نازی که داریم زندگی می‌کنیم گیر بیاد😉🤣

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۳۴ ق٫ظ

      ایشالا قسمت همه 😁😉

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۱:۰۷ ب٫ظ

  3. عاطفه

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۳ ب٫ظ

    همه ی گزینه ها درسته ولی بنظرم شرایط خانواده وپدر ومادر یک مردی که دررون آن بزرگ شده ورشدپیدا کرده خیلی مهمتر ازبقیه گزینه هاس👍

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۱۸ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹

      پاسخ

  4. امیر

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۲:۰۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۸ ق٫ظ

  6. محمد حسین پاکدل

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۲ ق٫ظ

    خوب بود واموزند

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۴ ب٫ظ

      ممنون از حضور ارزشمند شما دوست عزیز🌹

      پاسخ

    • اختیاری

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ در ۸:۰۱ ب٫ظ

      خوب و آموزنده

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۵ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۷:۵۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…