راز هایی که نباید به هیچ کس بگویید

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با گفتن برخی رازهایی که نباید بگویید به دیگران مورد قضاوت آن ها قرار می گیرید، با پنهان کردن این اسرار می توانید از قضاوت آن ها در امان باشید.
راز هایی که نباید به هیچ کس بگویید

رازهایی که نباید بگویید مانند مسائل و حریم شخصی، برای شما دردسر و مشکل ایجاد می کند. رازها و اسراریی در زندگی هر فردی وجود دارد که نباید برای دیگران بیان شود. گفتن برخی موارد شخصی به دیگران شما را از موفقیت دور می کند. شاید شما با گفتن برخی از رازها به دیگران کمی سبک شوید ولی در نهایت بازگو کردن آن ها به ضررتان خواهد بود. بهتر است بسیاری از موارد شخصی و کلیدی زندگی خود را برای دیگران به خصوص افراد غریبه بیان نکنید.

اشکال بازگو کردن رازها

بیان رازها به دیگران مانند رها کردن تیری ست که دیگر بازگشتی ندارد. برخی سختی ها و رازها را نباید برای هر کسی حتی دوستان صمیمی بازگو کرد. زیرا صمیمی ترین دوستان شاید روزی بدترین دشمن شوند. رازهایی که نباید بگویید ممکن است در آینده علیه شما استفاده شوند. با گفتن برخی مسائل و رازها به دیگران مورد قضاوت آن ها قرار می گیرید و درباره رازهای شما نظرات و نصیحت های مختلفی عنوان می شود. همچنین هنگام بازگو کردن رازهای خود برای دیگران بسیاری از اسرار و مسائل خصوصی دیگر زندگیتان برای آن ها فاش می شود. بنابراین هنگام سخن گفتن و بازگو کردن مسائل شخصی به دیگران دقت داشته باشید.

اشکال بازگو کردن راز

اسراری که نباید برای دیگران بیان کرد

برخی اسرار و رازها را فرد نباید با دیگران به اشتراک بگذارد. با پنهان کردن این اسرار می توانید از قضاوت دیگران در امان باشید. بازگو کردن برخی از اسرار شخصی مانند خواسته ها، درآمد، کارهای خیر، مشکلات خانوادگی، رنج های گذشته و غیره برای دیگران لزومی ندارد. رازهایی که نباید بگویید عبارتند از:

اهداف و خواسته ها

از عنوان کردن خواسته ها و اهداف خود برای دیگران اجتناب کنید. ممکن است خواسته هایی که برای شما خوش آیند است برای دیگران قابل درک نباشد. بنابراین خواسته های خود را برای دیگران حتی دوستانتان بازگو نکنید. بیان خواسته ها به دیگران کمکی به تحقق آن ها نمی کند، پس بهتر است خواسته ها و اهداف خود را در دلتان نگهدارید.

زندگی شخصی

بازگو کردن زندگی شخصی برای دیگران  موجب می شود آن ها شما را مورد انتقاد و قضاوت قرار دهند. جنبه های شخصی و جزئیات زندگی خود را برای دیگران تعریف نکنید. این امر موجب می شود شما به عنوان یک انسان ساده و مورد احترام در نظر دیگران باشید.

اقدامات خیر

از به اشتراک گذاشتن کارهای خیر خود با دیگران خودداری کنید. اگر چه کمک کردن شما به دیگران راز نیست ولی بهتر است برای دیگران خبر رسانی نشود.

مشکلات خانوادگی

در اکثر خانواده ها مشکلات و ناراحتی هایی وجود دارد که نباید برای دیگران تعریف شود. همیشه بهتر است مسائل و مشکلات شخصی خانوادگی را با افراد قابل اطمینان حل کنید و برای دیگران حتی دوستان نزدیک بازگو نکنید. در این صورت ممکن است مورد قضاوت های نادرست دیگران قرار بگیرید.

رازهای که نباید بگویید زیرا مشکل ساز می شود

مسائل مالی

از جمله رازهایی که نباید بگویید مسائل و امور مالی است. مسائل مالی از جمله رازهادستاوردهای مالی خود را مانند یک مسئله شخصی در دلتان نگه دارید. لازم نیست دیگران از شرایط مالی شما آگاه باشند. ایده های مالی زندگیتان را برای دیگران نگویید زیرا این مسئله مختص شخص شما است. این ایده ها برای زندگی شما کارایی دارد و دیگران با استفاده از ایده های شما ممکن است دچار مشکل شوند. این سه عادت بد مالی را ترک کنید.

ترس ها و ناراحتی ها

صحبت کردن در مورد ترس ها و ناراحتی خود برای دیگران اوضاع را بهتر نمی کند. حمایت و کمک آن ها به صورت موقتی است و برای حل مشکل خود باید با افراد نزدیک خانواده یا یک فرد متخصص در این زمینه مشورت کنید.

استعداد ها

از پیشرفت ها و توانایی های خود با دیگران صحبت نکنید. استعدادها و توانایی های خود را به رخ دیگران نکشید. تعریف و تمجید در مورد خود حس خوبی را به دیگران منتقل نمی کند. هر فردی برای خود باید یک حریم خصوصی داشته باشد که نباید آن ها را برای دیگران به اشتراک بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…