برای همیشه از شر چربی‌های اجاق گاز خلاص شوید

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تمیز کردن اجاق گاز و میله‌های اجاق گاز که پر از چربی و روغن، نیازمند وقت و حوصله است و باید با دقت انجام شود تا نتیجه رضایت‌بخش باشد.
تميز كردن ميله هاي اجاق گاز

پاکیزگی اجاق گاز، علاوه بر انتقال حس خوب تمیزی، میتواند از جرم گرفتن مجرای خروج گاز و محفظه فندک جلوگیری کند. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان نکات تمیز کردن میله های اجاق گاز می‌پردازیم.

تمیز کردن میله های اجاق گاز

با توجه به جنس گاز و میله‌ها و میزان کثیفی که دارند، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید.

تمیز کردن میله های اجاق گاز با سرکه

برای این کار یک ظرف بزرگ را از آب جوش و مایع ظرفشویی و ۲ لیوان سرکه پر کنید و تمام سرشعله‌ها، میله‌های فلزی و چدنی اجاق گاز را طوری داخل آن غوطه‌ور کنید که تمام سطح آنها داخل مایع باشد.

حدود ۲ الی ۳ ساعت زمان دهید که میله‌ها داخل محلول بمانند، سپس با استفاده از یک برس سیمی، اسکاچ زبر و یا سیم ظرفشویی، تمام سطح میله‌ها را تمیز کنید. دقت کنید که هیچ نقطه چربی روی میله‌ها باقی نماند.

حتی پیشنهاد می‌شود بسته به میزان استفاده و یا کثیف شدن اجاق گاز، به‌صورت روزانه و یا هفتگی، مقداری سرکه را داخل یک ظرف ریخته و روی میله‌ها و یا سطح اجاق اسپری کنید. بعد حدود ۱۵ دقیقه، اجاق گاز را تمیز کنید.

تمیز کردن میله های اجاق گاز

تمیز کردن میله های اجاق گاز با جوش شیرین

ابتدا تمامی سرشعله‌ها و میله‌های فلزی و چدنی را با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید. با این کار چربی روی سطح میله‌ها تمیز می‌شود. سپس داخل یک ظرف بزرگ را با آب جوش و مقدار زیادی جوش شیرین پر کنید. تمامی میله‌ها و سرشعله‌ها را داخل ظرف بخیسانید. حدود ۲ الی ۳ ساعت زمان دهید تا چربی‌های انباشته شده روی میله‌ها و سرشعله‌ها، در محلول جوش شیرین حل شوند. حالا با استفاده از اسکاچ زبر و یا سیم ظرفشویی، تمام سطح میله‌ها را بشویید تا هیچ اثری از چربی باقی نماند. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب بدون خرید وسیله جدید خانه را نو کنید سر بزنید.

تمیز کردن میله های اجاق گاز با آمونیاک

ابتدای کار، ایمنی را رعایت کنید، هنگام کار با دستکش کار کنید. هرگز آمونیاک را با سفید کننده‌ها و کلر مخلوط نکنید. شبکه‌های چدنی را داخل یک کیسه پر از این محلول آمونیاک قرار دهید.

میله‌های چدنی اجاق گاز را داخل کیسه‌هایی بزرگ قرار دهید و تا جایی که میله‌ها داخل محلول غوطه‌ور باشند، داخل کیسه، آب گرم بریزید و یک سوم لیوان آمونیاک به آن اضافه کنید. سعی کنید کیسه را طوری تکان دهید که محلول آب و آمونیاک به تمام قسمت‌های شبکه‌های چدنی برسد.

حدود یک ساعت زمان دهید تا چربی‌های این میله‌های چدنی تمیز شوند. در آخر میله‌ها را از محلول آمونیاک بیرون آورده و با مایع ظرفشویی و آب گرم بشویید. برای شستن میله‌های چدنی اجاق گاز، بهتر است از اسکاچ زبر و سیم ظرفشویی استفاده کنید.

تمیز کردن میله های اجاق گاز

پیشنهاد مطالعه: مطلب این صندلی زیبا را در خانه بسازید +ویدیو را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ در ۷:۱۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ در ۷:۱۴ ب٫ظ

  3. عاطفه

    ۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۷:۲۳ ب٫ظ

    تشکر از شما 🙏🙏🙏ولی این راهکارها خیلی سخت وزمان برهستش بعدم نتیجه اش صدرصد نیست بنظرم راحت یدونه گازپاکن میخری اسپری میکنم روی گاز بعد ده دقیقه یک دستمال میکشی🤕🤭هزینه اش هم زیادنیست پول یدونه سرکه است😉

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۱۷ ق٫ظ

      بله اونم خوبه😁👌

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۱:۳۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۴۰۱ در ۷:۰۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۴۰۱ در ۳:۲۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…