درمان سرفه در خانه با ۳ شربت آسان خانگی

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گاهی پس از اتمام سرماخوردگی سرفه‌ها برای مدت‌زمان طولانی باقی می‌مانند برای درمان و بهبود این سرفه‌های مزمن از مواد طبیعی و میوه‌ها استفاده کنید.
درمان سرفه در خانه

سرفه یکی از رایج‌ترین بیماری‌ها است. زمانی که انسداد یا سوزش در گلو و قسمت‌های بالایی راه هوا وجود دارد، مغز فکر می‌کند یک عنصر خارجی وجود دارد و به بدن می‌گوید که آن عنصر را حذف کند. سرفه نیز می‌تواند ناشی از عفونت ویروسی، سرماخوردگی، آنفولانزا و سیگارکشیدن یا مشکلات سلامتی مانند آسم، سل و سرطان ریه باشد. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا روش‌های درمان سرفه در خانه را می‌آموزید.

درمان سرفه در خانه

برخی از علائم سرفه، خارش گلو، درد سینه و گرفتگی است. به‌جای استفاده از شربت ضد سرفه، می‌توانید برخی از درمان‌های طبیعی که در این مطلب آورده‌ایم را با استفاده از مواد خام موجود در آشپزخانه درست کنید.

شربت درمانی سرفه با عسل

در این شربت از عسل، لیمو و روغن نارگیل استفاده می‌شود. لیمو به تقویت سیستم ایمنی شما کمک خواهد کرد؛ چون غنی از ویتامین C است. عسل خواص ضدباکتری و ضدویروسی دارد که عوامل بیماری‌زا و مهاجم را می‌کشد.

این شربت برای سرفه‌های ناشی از آلرژی نیز مفید است. روغن نارگیل یک ضد میکروب موثر دیگر در این شربت است و تعداد گلبول‌های سفید بدن را بهبود خواهد داد تا به طور طبیعی به مبارزه با این عفونت کمک کند.

مواد لازم

  • عصاره لیمو
  • عسل
  • روغن نارگیل

عسل، لیمو و روغن نارگیل را ترکیب کنید. ۲ قاشق سوپ‌خوری روغن نارگیل خالص را با ۴ قاشق آب‌لیموی تازه و ۱/۳ فنجان عسل داخل شیشه ترکیب کنید و به‌صورت روزانه مصرف کنید.

می‌توانید این شربت سرفه را در دمای اتاق یک هفته نگه دارید اگر می‌خواهید بیشتر نگه دارید، می‌توانید آن را به مدت ۳ تا ۴ هفته در یخچال نگه دارید. فقط کمی قبل از مصرف آن را گرم کنید.

شربت درمانی سرفه با عسل

درمان سرفه در خانه با سرکه

سرکه سیب خام و فیلتر نشده، حاوی آنزیم‌های ضدمیکروبی هستند که به پاک‌سازی عفونت کمک خواهند کرد. هم چنین این کار به ازبین‌بردن خلط نیز کمک می‌کند. می‌توانید در این شربت از زنجبیل استفاده کنید که به‌عنوان خلط‌آور طبیعی برای خارج‌کردن خلط عمل می‌کند. فلفل قرمز موجود در این دستور به کاهش درد گلو کمک می‌کند، درحالی‌که عسل و روغن زیتون، گلو را تسکین خواهد داد.

مواد لازم

  • سرکه سیب خام و فیلتر نشده، ۲ قاشق سوپ‌خوری
  • روغن زیتون، ۲ قاشق سوپ‌خوری
  • عسل خام، ۶ قاشق سوپ‌خوری
  • پودر فلفل قرمز، ⅛ قاشق‌چای‌خوری
  • زنجبیل، ۱ قاشق سوپ‌خوری

همه مواد را با استفاده از مخلوط کن با هم ترکیب کنید و در شیشه نگه‌دارید. درپوش بطری را بگذارید تا ۸ ساعت بماند. شما می‌توانید ۲ تا ۳ قاشق‌چای‌خوری از شربت را روزانه بخورید تا این که سرفه درمان شود. ماندگاری این شربت سرفه ۴ تا ۶ هفته است که در یخچال نگهداری می‌شود. ممکن است سرفه‌های شما به خاطر آلودگی هوا باشد، بهترین نوشیدنی برای آلودگی هوا + ویدیو به سلامت شما کمک می‌کند.

درمان سرفه در خانه

درمان سرفه در خانه با شربت آویشن

این شربت برای درمان سرفه در خانه و برونشیت عالی است. ترکیبی از گیاهان دارویی، زنجبیل، آویشن و فلفل همراه با عسل است. فلفل سیاه گردش خون را بهبود می‌بخشد و جریان خلط را تسهیل می‌کند. زنجبیل انسداد ریه‌ها را رفع و آویشن دارای خواص ضدمیکروبی است و به آرام‌کردن مجاری تنفسی کمک می‌کند. عسل به‌عنوان ضدمیکروب برای کشتن عفونت و یک ضدالتهاب برای تسکین گلو عمل می‌کند.

مواد لازم

  • پودر فلفل سیاه ۱ قاشق‌چای‌خوری
  • آویشن ۱ قاشق‌چای‌خوری
  • زنجبیل ۱ قاشق‌چای‌خوری
  • عسل خام ۴ قاشق‌چای‌خوری

گیاهان را در آبجوش ریخته و بگذارید بجوشد. سپاس مواد را صاف کرده و به آن عسل اضافه کنید. یک قاشق‌چای‌خوری این شربت را روزانه ۲ تا ۳ بار مصرف کنید تا سرفه را درمان کنید.

روش درمان سرفه در خانه

پیشنهاد دیدنی: ویدیوی جذاب فقط با ۴ حرکت شکم خود را آب کنید! + ویدیو را ببینید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۱ در ۵:۵۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۱ در ۷:۳۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۱ در ۹:۵۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۱ در ۰:۲۹ ق٫ظ

  5. مریم

    ۱۳ دی ۱۴۰۱ در ۱:۵۴ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۴ دی ۱۴۰۱ در ۸:۵۶ ق٫ظ

      درود بر شما دوست عزیز و ممنون از حضور ارزشمندتون🌹

      پاسخ

    • قولی هوووی

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱:۰۸ ق٫ظ

      خوب ارزشمندو کارساز

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…