۷ مورد از خواص چای دارچین را بشناسید

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دارچین یکی از معجزه‌گرترین گیاهان موجود در طبیعت است که از تمام اجزای آن به هر شکلی می‌توان استفاده کرد. خواص چای‌ دارچین باعث شده که این نوشیدنی به یک نوشیدنی پرکاربرد و محبوب در میان ایرانیان تبدیل شود.
خواص چای دارچین

خواص چای دارچین بیشتر به سبب وجود آنتی‌اکسیدان‌های فعال آن است که می‌تواند برای انواع بیماری‌ها مناسب باشد. همراه دلتامگ با خواص این ادویه پرکاربرد ایرانی آشنا شوید.

خواص چای دارچین

چای دارچین که از ترکیب دارچین و آب جوش تهیه می‌شود، خواص متعددی دارد که می‌تواند به بهبود سلامت بدن کمک کند. در ادامه مطلب به بررسی چند مورد از خواص این چای خوشمزه خواهیم پرداخت.

خواص چای دارچین برای لاغری

دارچین می‌تواند به تنظیم سطح قند خون و کاهش اشتها کمک کند. با کاهش اشتها در فرایند کاهش وزن تاثیر بسیار زیادی دارد.

کنترل بیماری قند

سطح قند خون بدن با استفاده از چای دارچین بسیار پایین می‌آید و این چای یکی از مفیدترین نوشیدنی‌ها برای افراد مبتلا به دیابت نوع دو است.

خواص چای دارچین برای سرماخوردگی

دارچین با افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن کمک بسیاری به جلوگیری از بروز علائم سرماخوردگی و بیماری‌های فصلی می‌کند.

چای دارچین برای سرماخوردگی خوب است

از بین بردن سلول‌های سرطانی

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در دارچین پس از مصرف چای دارچین به مقابله با اکسیداتیو سلول‌ها مشغول می‌شوند. این کار به سلامت سلول‌ها و بافت‌ها کمک می‌کند و از سرطانی شدن سلول‌ها جلوگیری می‌کند.

خواص چای دارچین برای معده

دارچین خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد که می‌تواند به پاکسازی دستگاه گوارش از انواع میکروب‌ها کمک کند. با پاکسازی دستگاه گوارش از میکروب‌های بیماری‌زا به‌خصوص میکروب معده، می‌توان انتظار داشت که عملکرد معده و روده و دستگاه گوارش بهتر شود.

کمک به کاهش التهاب سلول‌ها

تعدادی از ترکیبات موجود در دارچین، مانند کورسیتین، می‌توانند به کاهش التهاب‌ها در بدن کمک کنند.

چای دارچین خواص آنتی اکسیدانی دارد

خواص چای دارچین بعد از غذا

پزشکان طب سنتی تاکید دارند که بعد از غذاهای چرب دارچین بخورید. دارچین به از بین بردن چربی‌های مضر کمک فراوانی می‌کند درحالی‌که میزان کلسترول خون را نیز کنترل می‌کند.

انواع مختلف دارچین

دارچین انواع مختلفی دارد که مورد استفاده قرار می‌گیرد. با مصرف چای زردچوبه هم می‌توانید به سلامت کبد خود کمک کنید.

درخت دارچین

این نوع به طور معمول به‌عنوان طعم دارچین اصلی شناخته می‌شود. منشا دارچین عمدتا کشورهای گرمسیری مانند سری‌لانکا است. ساختار آن نرم است، برگ‌های آن به‌سادگی آسیاب می‌شوند و کمتر از انواع دیگر تندی دارد.

دارچین معطر

دارچین معطر نسبت به نوع دارچین اصلی دارای ساختار سخت‌تری است که آن را برای خرد و آسیاب‌کردن کمی دشوار می‌کند. این نوع دارچین بیشتر در بخش‌هایی از ژاپن و چین یافت می‌شود.

چای دارچین قند خون را کنترل می کند

سخن آخر

باید این را در نظر داشته باشید که دارچین یک گیاه با طبع بسیار گرم است که ممکن است باعث ایجاد حساسیت‌های زیادی برای بعضی از افراد شود. اگر به بهره‌مندی از خواص چای دارچین علاقه دارید باید آن را به میزان معقول و در صورت داشتن حساسیت زیر نظر پزشک مصرف کنید. اگر چای دارچین را برای لاغری استفاده می‌کنید مصرف روزانه آن باید بین دو تا چهار گرم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…