با چای زردچوبه یک کبد سالم و صفرکیلومتر داشته باشید

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین اعضای بدن کبد است که وظیفه اصلی پاک‌سازی و سم‌زدایی بدن را بر عهده دارد. تنها در صورتی تمام آلودگی ها و سم‌ها از بدن دفع می‌شود که بدن دارای یک کبد سالم باشد.
کبد سالم

کبد سالم بدن را از ابتلا به انواع بیماری‌های مختلف و مهلک و خطرناک نجات می‌دهد و یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های بدن بیماری‌های مربوط به کبد است.

نشانه کبد سالم

یکی از عوامل مهم برای حفظ سلامتی بدن داشتن کبدی سالم است که یکی از نشانه‌های آن عملکرد خوب این عضو بدن است. نشانه‌های زیادی وجود دارد که شما مطمئن شوید کبدتان سالم است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

پوست و موهای سالم

یکی از فواید کبد سالم داشتن پوست و مو سالم است. پوستی که به‌خوبی تغذیه شده و مرطوب است و مشکلات پوستی مانند جوش‌ها، قرمزی‌ها، خارش و خشکی در آن وجود ندارد سالم بودن کبد را نشان می‌دهد. همچنین نبود زردی یا کبودی روی بدن و همچنین نداشتن شوره سر نیز از علائم مربوط به داشتن کبدی سالم است.

هضم مناسب

کبد در تولید صفرا و افزایش فراوری مواد غذایی در معده و روده‌ها نقش دارد. اگر کبد شما سالم باشد، معمولا دچار مشکلات هضم غذا نمی‌شوید.

پوست و موی سالم با کبد سالم

سطح انرژی مناسب

کبد نقش مهمی در متابولیسم و تجزیه مواد غذایی برای تولید انرژی دارد. میزان انرژی و عملکرد بالای شما در طول روز می‌تواند از دیگر علائم کبد سالم باشد.

کاهش علائم خستگی و عدم تمرکز

حفظ توازن هورمون‌ها و تخلیه بدن از مواد سمی از وظایف بسیار مهم کبد است. کاهش علائم خستگی و عدم تمرکز نشان‌دهنده این است که کبدتان سالم است.

سطح کلسترول مناسب

کبد نقش مهمی در کنترل سطح کلسترول خون و فیلتر کردن مواد مضر از خون دارد. سطح کلسترول مناسب خون به‌عنوان نشانه سالم بودن کبد تلقی می‌شود.

تست کبد سالم در منزل

هرچند این نشانه‌ها می‌تواند به شما بگوید که آیا کبدتان سالم است یا خیر ولی بهتر است برای اطمینان از این قضیه با یک پزشک مجرب صحبت کنید. با این وجود یک راهکار ساده برای فهمیدن اینکه کبدتان مشکلی ندارد وجود دارد. برای این تست تنها به یک استکان آبغوره طبیعی نیاز دارید. یک استکان آبغوره طبیعی میل کنید و برای چندثانیه‌ای صبر کنید. بهتر است پنجاه ثانیه صبر کنید. درصورتی‌که کبد شما مشکلی داشته باشد باید دهان شما خشک شود؛ ولی اگر آب‌دهانتان راه بیفتد؛ یعنی قند خون شما بالاست. در این مقاله می‌توانید علائم کبد چرب را بخوانید.

رژیم غذایی سالم برای کبد خوب است

چگونه کبد را پاکسازی کنیم؟

با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و مصرف مواد طبیعی به‌راحتی می‌توانید به بهبود سلامت کبد و پاکسازی آن کمک کنید.

  • تغذیه مناسب
  • مصرف مقدار مناسب آب
  • مصرف مواد طبیعی دارای آنتی‌اکسیدان مانند میوه‌ها و سبزی‌های تازه و…
  • مصرف گیاهانی مانند زرشک، شاه‌تره، آلوئه‌ورا و…
  • کنترل مصرف الکل و داروهای شیمیایی
  • استفاده از ویتامین‌ها و مکمل‌های معتبر
  • ورزش منظم
  • خواب کافی
  • و کنترل استرس از جمله روش‌های مراقبت از کبد هستند.

چی بخوریم که کبد سالم داشته باشیم؟

یکی از راه‌های کمک به سلامت کبد و بهبود عملکرد این عضو حساس بدن داشتن یک رژیم غذایی سالم یا گنجاندن بعضی مواد خوراکی در رژیم غذایی است.

  • سبزی‌هایی مانند اسفناج، کلم بروکلی، کرفس
  • میوه‌هایی مانند توت، پرتغال، زردآلو و سیب
  • ماهی‌هایی مانند سالمون و قزل‌آلا
  • انواع خرما
  • چای سبز
  • آجیل‌هایی مانند گردو، بادام، پسته
  • و زرشک

کبد عضو پاکسازی کننده بدن

از جمله مواد غذایی ای هستند که به پاکسازی و سلامت کبد کمک می‌کنند؛ اما یک ماده غذایی دیگر به تازگی جایگاه خاصی نزد پزشکان برای پاکسازی کبد پیدا کرده است. زردچوبه یک ادویه پر کاربرد ایرانی است که در طبخ انواع غذاها استفاده می‌شود. مصرف روزانه دو گرم زردچوبه با آب گرم می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای بر سلامت کبد و تقویت کبد داشته باشد.

مصرف چای زردچوبه یکی از بهترین راه‌ها برای پاکسازی کبد از سموم است. زردچوبه با تحریک کیسه صفرا موجب پاکسازی کبد می‌شود. علاوه بر چای زردچوبه که مصرف آن برای همه آسان و راحت است، قرص زردچوبه نیز در عطاری‌ها وجود دارد.

بهترین زمان مصرف زردچوبه برای کبد

بهترین زمان مصرف زردچوبه برای داشتن کبد سالم هنگام صبح و به‌صورت ناشتا است. اگر ناراحتی معده دارید بهتر است از چای زردچوبه استفاده کنید که صبح‌ها باعث نرمی دستگاه گوارش نیز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…