با چوب بستنی لوستر بسازید!

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با چوب بستنی کاردستی‌ها و دکوری‌ها و حتی وسایل کاربردی زیادی می‌توان ساخت.
روش های ساخت لوستر با چوب بستنی

بعضی از وسایل خانه خود را هم با کمک چوب بستنی می‌توانید نو کنید و ظاهرش را تغییر دهید. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان روش های ساخت لوستر با چوب بستنی می‌پردازیم.

روش های ساخت لوستر با چوب بستنی

درست کردن لوستر به وسیله چوب بستنی اصلا کار سختی نیست، اما در عین حال بسیار دوست داشتنی و جذابی است. امکانات خیلی زیاد و پیچیده‌ای هم نیاز ندارد. همین که به تعداد کافی چوب بستنی در اختیار داشته باشید و چسب هم نزدیک‌تان باشد می‌توانید کار را شروع کنید. برای ساخت لوستر با چوب بستنی دو راه وجود دارد. یا لوستر قدیمی و کهنه خود را نو کنید و یا لوستری جدید با چوب بستنی درست کنید. اگر قصد ساخت یک لوستر جدید را دارید به غیر از چوب بستنی و چسب به وسایل دیگری هم نیاز خواهید داشت. در ادامه هرکدام از این روش‌ها توضیح داده می‌شود.

روش های ساخت لوستر با چوب بستنی

 

ساخت یک لوستر جدید با چوب بستنی

برای درست کردن یک لوستر جدید شما باید حلقه‌ای که از سقف آویزان می‌شود و لامپ درون آن قرار می‌گیرد را از مغازه‌های لوستر و چراغ فروشی تهیه کنید. اگر به هر دلیلی امکان این کار را نداشتید یا دوست داشتید که صفر تا صد کار ساخت لوستر با چوب بستنی را خودتان انجام دهید، می‌توانید حلقه را هم خودتان درست کنید. برای این کار از چوب لباسی‌های فلزی کمک بگیرید. یک چوب لباسی فلزی را برداشته و آن را باز کنید. گره‌ها و خم و راستی‌های آن را از بین ببرید تا جایی که تبدیل به یک میله صاف شود. سپس آن را به هر شکلی که مایل هستید، تغییر حالت دهید. اگر دوست دارید آن را به یک حلقه تبدیل کنید یا در غیر این صورت می‌توانید آن را شبیه به یک مربع نیز بکنید.

این میله شکل اصلی لوستر شما را تشکیل می‌دهد که با چسباندن چوب بستنی‌ها به آن بدنه لوستر ایجاد می‌گردد. اما کار هنوز تمام نشده و برای بهتر شدن لوستر کارهای دیگری را هم باید انجام دهید. تا اینجای کار شما یک استوانه از چوب بستنی ساخته اید اما باید ابتدای این استوانه یعنی جایی که نزدیک سقف قرار می‌گیرد هم پوشیده شود. برای این کار به وسیله چوب‌هایی که به سیخ چوبی کباب معروف هستند و در آشپزی از آن استفاده می‌شود، قائده استوانه را پر کنید. سیخ های چوبی را مانند قطرهای دایره به آن وصل کنید و اگر نیاز بود و دوست داشتید، چوب بستنی‌ها را بر روی آن‌ها بچسبانید. توجه داشته باشید که سیخ های چوبی را به گونه ای بچسبانید که محل عبور سیم برق خالی بماند. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب با ۷ پیشنهاد نقره‌ای خانه خود را سوپر لوکس کنید سر بزنید.

روش های ساخت لوستر با چوب بستنی

ساخت چراغ خواب با چوب بستنی

در ابتدا دو چوب بستنی را به شکل عمودی قرار دهید. سپس سر ابتدای چوب بستنی‌های عمودی را مقداری چسب زده و یک چوب بستنی را به شکل افقی و مایل به آن نقاط بچسبانید، جوری که تشکیل زاویه نود درجه بدهند. سپس دو چوب بستنی عمودی دیگر را به‌صورت صاف به ابتدا و انتهای کار وصل کنید. با ادامه این روند به همین شکل، خواهید دید که سازه شما بالا می‌آید و شکلی منحنی و دایره ای شکل به خود می‌گیرد. پس از اتمام کار، سیم‌کشی و نصب لامپ بر روی صفحه ام‌دی‌اف را انجام داده و سازه ساخته شده با چوب بستنی را بر روی آن قرار دهید. با روشن کردن لامپ خواهید دید که نوری گرم و زیبا از لا به لای چوب بستنی‌ها بیرون خواهد آمد. چراغ خواب شما آمده است.

ساخت چراغ خواب با چوب بستنی

پیشنهاد مطالعه: مطلب هرگز این ۶ وسیله در دکور منزل را دور نریزید را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۲ آذر ۱۴۰۱ در ۲:۵۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…