اشتباهات دکوراسیون خانه از دیدگاه یک طراح

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بسیاری از افراد تصور می‌کنند که فقط دانستن اصول چیدمان، برای داشتن یک دکوراسیون خوب و ایده‌آل کافی است. البته این امر درست است ولی کافی نیست. بسیاری از مواقع اشتباهات دکوراسیون منزل باعث می‌شود، زیبایی خانه شما کمتر به‌چشم بیاید؛ در این مطلب برخی از این اشتباهات را با هم مرور می‌کنیم.
اشتباهات دکوراسیون منزل

اگر در پی دکوراسیونی اصولی و استاندارد هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب سعی داریم اشتباهات دکوراسیون خانه را که افراد در طراحی خانه یا محل کار ناخواسته با آن‌ها مواجه می‌شوند، بازگو کنیم.

از مبلمان نامتعادل و نامتقارن استفاده نکنید

مبلمان نامتقارن

به گزارش مجله دلتا به نقل از هوم دکور؛ به‌کارگیری صحیح مبلمان، یکی از ارکان اصلی در دکوراسیون است. بیشتر افراد، مبلمان خود را بدون توجه به تعادل بصری انتخاب می‌کنند؛ به‌عنوان‌ مثال فرض کنید یک مبل راحتی دارید که قسمت پایینی آن سنگین و بزرگ است؛ بنابراین نباید از یک میز پذیرایی سنگین و شلوغ، مقابل آن استفاده کنید. در اصطلاح به این کار متعادل کردن فضا می‌گویند که یکی از اشتباهات دکوراسیون خانه است.

نگهداری عناصری که دوست ندارید

ظلم بزرگی که می‌توانید در حق خود بکنید، نگهداری اشیائی است که دوست ندارید و فقط به دلیل گران‌بها بودن، مدگرایی و یا هرچیز دیگری از آن‌ها دل نمی‌کنید. این کار نه‌ فقط به دکوراسیون‌ آسیب می‌رساند، بلکه بر روحیه شما هم تاثیری ناخوشایند می‌گذارند.

هر جا که نگاه می‎کنید ردپایی از عکس می‌بینید

عکس زیاد

یکی از اشتباهات دکوراسیون خانه استفاده بیش‌از حد از عکس و قاب عکس است این کار نه‌ فقط زیبا نیست، بلکه خانه شما را به یک گالری تبدیل می‌کند. اگر به‌ عکس و عکاسی علاقمند هستید، می‌توانید یک آلبوم ایستاده یا گالری دیواری تهیه کنید.

از  راهروی ورودی غافل نشوید

اشتباهات دکوراسیون منزل برای راهرو

ورودی یک ‌خانه، از ارکان اصلی آن است، اجازه ندهید این قسمت به فضایی شلوغ و آشفته تبدیل شود. با کمک یک آینه و رنگ‌آمیزی زیبا به مهمان خود خوش‌آمد بگویید. قسمتی را برای جاکفشی و قسمتی هم برای قرار دادن کلیدها در نظر بگیرید.

چگونه فضایی رسمی در منزل ایجاد کنیم؟

زمانی که از یک قسمت خانه به‌عنوان نشیمن و پذیرایی استفاده می‌کنید، باید به نوع طراحی‌تان توجه کنید. نشیمن باید فضایی گرم و راحت باشد، و اولویت در ایجاد فضای غیررسمی، راحت و صمیمی است. به‌کارگیری مبلمان خشک و رسمی به کاربری فضا آسیب می‌زند و آرامش مورد نیاز شما را سلب می کند.

 عناصر را با یکدیگر هماهنگ کنید نه هم شکل

برخی افراد گمان می‌کنند اگر همه‌چیز در طراحی منزل هماهنگ و یک‌دست انتخاب شود، دکوراسیونی بی‌نقص خواهند داشت، اما به عقیده طراحان چنین چیزی درست نیست و بهتر است وسایل و مبلمان نه فقط در شکل ظاهری ،بلکه در هماهنگی کامل با هم باشند.

 به دنبال مد نباشید

پیروی از مد

یکی از اشتباهات دکوراسیون خانه بسیار متداول، پیروی از مد است. باید به این نکته توجه داشته باشید که به همان سرعت که چیزی مد می‌شود از چشم هم می‌افتد. در آخر هم بعد از اینکه کالا و طرح جدیدی به بازار وارد شد، دیگر تحمل مبلمان خود را ندارید. از طرفی به‌روز کردن لوازم بسیار هزینه‌بر و غیرضروری است.

بین مبل و دیوار فاصه بگذارید

مبل‌های خود را به دیوار نچسبانید. ایجاد یک‌ فاصله هرچند کوچک بین مبلمان و دیوار، جلوه آنها را بیشتر می‌کند. اگر پشت مبلتان هم کارشده باشد، می‌توانید آن را قسمتی از نمای اتاق‌تان در نظر بگیرید. دقت کنید که چیدمان مبل به‌صورت گرد، فضایی سرشار از صمیمیت و دوستی به وجود می‌آورد.

استفاده از گل‌های مصنوعی مناسب نیست

اگر به دلیل مشکلاتی در نگهداری گل طبیعی به سراغ گل های مصنوعی رفته اید اشتباه می کنید، چراکه گل مصنوعی گرد وغبار هوا را به خود جذب می‌کند و بعد از یک مدت کدر می‌شود. بهترین گزینه، استفاده از گل طبیعی در خانه است. اگر امکان نگهداری گیاهان را ندارید، می‌توانید از ظرف‌هایی پر از میوه‌های رنگارنگ استفاده کنید. شما با همین ابتکار ساده، می‌توانید شادابی و طراوت را به خانه خود هدیه کنید.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…