دکوراسیون راهروی باریک

۰
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
راهروی منزل شما به‌عنوان یک راه ارتباطی مهم میان سایر فضاهاست و به‌ همین‌ دلیل بر‌خلاف چیزی که شاید تا به‌حال فکر می‌کردید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
دکوراسیون راهرو باریک

دکوراسیون راهروی باریک

همه ما برای چیدمان دکوراسیون منزل خود روزها و شاید ماه‌ها زمان صرف می‌کنیم. تمام اتاق‌ها و فضاها را با‌دقت بررسی می‌کنیم و به دنبال بهترین وسایل برای چیدمان آنها می‌گردیم. در این میان شاید به برخی از فضاها که به نظرمان کم اهمیت‌تر می‌آیند توجه زیادی نکنیم. یکی از این فضاها راهروی منزل است، به خصوص زمانی که متراژ و ابعاد این فضا کوچک‌تر باشد. در این نوشتار از مجله دلتا تصمیم داریم که دقیقا به همین موضوع بپردازیم، با ما همراه باشید تا دکوراسیون راهرو باریک را مورد بررسی قرار داده و ایده هایی برای چیدمان آن را برایتان معرفی کنیم.

راهرو باریک

اهمیت دکوراسیون راهرو در منزل‌

مهم‌ترین اصلی که برای طراحی دکوراسیون راهرو باید مدنظر داشته باشید، سلیقه است. حوصله و سلیقه به خرج دهید و طبق علایق خود به دنبال بهترین وسایل برای چیدمان راهروی منزل خود باشید.

گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون راهروی باریک

شاید لازم نباشد که برای این کار به سراغ یک گلدان بسیار بزرگ بروید. اگر فضای راهروی شما باریک و کوچک است شما می‌توانید از گلدان‌های کوچک و یا حتی گلدان‌های آویز استفاده کنید. وجود گیاهان آپارتمانی در فضای دکوراسیون راهرو باریک باعث باطراوت شدن محیط شده و استقبال و خوشامدگویی خوبی را از مهمانان به دنبال خواهد داشت.

نصب آینه در دکوراسیون راهروی باریک

آینه یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وسایلی است که باید در دکوراسیون راهروی کوچک وجود داشته باشد، چرا که قطعا در زمان خروج از خانه به آن احتیاج خواهید داشت و تمایل دارید که خود را در آن برانداز کنید. برای این کار می توانید از کنسول، کمدهای آینه دار و یا حتی یک آینه تکی آویخته شده روی دیوار استفاده نمایید.

نصب تابلو بر دیوار راهروی باریک

از آنجا که فضای راهروها باریک بوده و معماری مخصوص به خود را دارند شما می‌توانید بهترین و درعین‌حال هوشمندانه‌ترین راه را برای دکوراسیون کردن آنها استفاده نمایید. تعدادی تابلوی زیبا بردارید و به شکل درستی آنها را روی دیوار نصب نمایید. این کار باعث می‌شود که دکوراسیون راهرو به یک گالری فوق العاده تبدیل شود. فقط یادتان باشد که برای این کار از نصب تابلوهای بزرگ و بلندقد خودداری نمایید، چرا که این تابلوها فضا را تنگ تر و محدودتر نشان خواهند داد.

میز کنسول در دکوراسیون راهروی کوچک

بهترین انتخابی که می‌توانید برای دکوراسیون راهروی خود داشته باشید استفاده از میز کنسول است. اگر دکوراسیون راهروی شما ابعاد کوچک و محدودی دارد می‌توانید به سراغ میز کنسول‌های باریک و کوچک بروید. امروزه تمام ابعاد و سایزهای این میزها در بازار موجود هستند که می‌توانید به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید. با داشتن میز کنسول در دکوراسیون راهروی منزل خود می‌توانید سایر عناصر را نیز در کنار یکدیگر گرد‌آورید. برای مثال می‌توانید یک آینه در بالای میز نصب کرده، گلدانی روی آن قرار داده و سایر وسایل خود را روی میز و یا درون کشوی آن چیدمان نمایید.

راهرو

انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون راهروی منزل

شما می‌توانید با انتخاب یک فرش زیبا و مناسب برای دکوراسیون راهروی باریک خود، محیط آن را گرم‌تر و در عین حال زیباتر کنید. این کار کمک می‌کند که حالت استقبال و خوشامدگویی بیشتر ایجاد کرده و فضای دنجی را مهیا سازید. برای این کار می‌توانید به سراغ فرش‌هایی بروید که سرتاسر کف زمین را بپوشانند یا مدل هایی که از اطراف با دیوار فاصله دارند.

نورپردازی در دکوراسیون راهروی باریک

در دکوراسیون راهروی باریک نیز مثل هر جای دیگری از خانه، نورپردازی حرفی برای گفتن دارد! علاوه بر انتخاب نورپردازی زیبا به میزان نوری که ترجیح می‌دهید در این محیط باشد نیز توجه کنید. بهتر است که برای این بخش از خانه از نورپردازی ملایم و یا هالوژن استفاده کنید، با این حال لوستر، چراغ دیواری و یا آباژورهای بسیاری نیز هستند که می‌توانند بهترین انتخاب برای  این فضا باشند.

داشتن کمد یا چوب لباسی در دکوراسیون راهروی باریک

یکی از بهترین گزینه‌ها برای چیدمان راهرو استفاده از کمد لباس است. اگر آنقدر خوش شانس هستید که بتوانید یک کمد لباس در این فضا قرار دهید که هیچ، ولی اگر  راهروی باریکی دارید، می‌توانید از نمونه‌های زمینی آن استفاده نمایید. در کنار این نمونه‌ها، چوب لباسی‌های دیواری نیز گزینه‌های خوبی به‌شمار می‌آیند. بهتر است که سعی کنید تا جای ممکن با وجود چوب لباسی‌ها فضا را شلوغ نکنید و مرتب بودن محیط را حفظ نمایید.

عناصر تزیینی در دکوراسیون راهروی کوچک

می‌توانید با توجه به خلاقیت و سلیقه خود و همچنین با استفاده از عناصر تزیینی راهروی منزل را به فضای متفاوتی تبدیل کنید. برای اینکار لازم نیست دست به هزینه‌های بسیار بالا بزنید. شما حتی می‌توانید با ساده‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین وسایل، محیطی متفاوت و خاص در دکوراسیون راهروی منزل خود ایجاد کنید و با کمک آن حس استقبال و خوشامدگویی را به خوبی انتقال دهید.

دکوراسیون راهرو

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر “تزیین راهرو خانه با ایده‌هایی ساده را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…