دکور اتاق پذیرایی بدون این وسیله ناقص است

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آباژور، زیبایی خانه شما را بیشتر می‌کند. این وسیله دکوراتیو که هم برای تزیین و هم نورپردازی خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، یکی از ارزان‌ترین روش‌ها برای زیباسازی خانه است.
انتخاب-آباژور-مناسب-اتاق-پذیرایی

انتخاب آباژور مناسب اتاق پذیرایی همیشه سخت‌ترین چالش بوده است. اتاق پذیرایی در معرض دید همگان است و باید آباژوری انتخاب کنید که با سایر اجزای اتاق و معماری آن هماهنگی داشته باشد. با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید.

انتخاب آباژور مناسب اتاق پذیرایی

همیشه نمی‌توان نورپردازی خانه را از سقف و دیوارها انجام داد. حتی اگر نور کاملی روی کناف سقف پذیرایی انجام داده باشید باز هم ممکن است سایه‌هایی روی نقاط حساس ایجاد شود. آباژور این سایه‌ها را برطرف کرده و روشنایی اتاق پذیرایی را کامل می‌کند. در واقع از آباژور نه به‌عنوان یک نور اصلی، بلکه به‌عنوان نور مکمل استفاده می‌شود.

انتخاب-آباژور-مناسب-اتاق-پذیرایی

ویژگی‌های آباژور مناسب پذیرایی

خرید آباژور برای پذیرایی مانند خرید چراغ خواب نیست. این دو چراغ از نظر کارکرد و ظاهر تفاوت‌های چشمگیری دارند و نباید تصور کنید که هر نوع آباژوری را می‌توانید برای اتاق پذیرایی خود خریداری کنید. در ادامه به ویژگی‌های مهمی که یک آباژور مناسب پذیرایی باید داشته باشد را می‌پردازیم. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب ۵ وسیله‌ای که اتاق خواب باید داشته باشد سر بزنید.

هماهنگی با دکوراسیون پذیرایی

معماری خانه شما مدرن است، کلاسیک، ساده یا سنتی؟ پرده‌ها و مبلمان اتاق پذیرایی از چه مدل و رنگی هستند؟ دیوارها و کفپوش چطور؟ در انتخاب آباژور پذیرایی باید به تمام این سوالات پاسخ بدهید. نمی‌توانید یک آباژور چوبی مدرن را در خانه‌ای که پذیرایی کلاسیک دارد قرار بدهید. بنابراین اولین ویژگی آباژور پذیرایی، هماهنگی یا اصطلاحا ست بودن آن با دکوراسیون خانه است.

قابل حمل و جابه‌جایی

وزن کم و اندازه‌ معقول دومین ویژگی یک آباژور ایده‌آل است. شما باید بتوانید هر زمان که خواستید محل قرارگیری آباژور در پذیرایی را تغییر بدهید. بنابراین اگر آباژور وزن زیادی داشته باشد یا ابعاد آن به‌گونه‌ای باشد که به سختی جابه‌جا شود قطعا آباژور مناسبی نخواهد بود.

انتخاب-آباژور-مناسب-اتاق-پذیرایی

شدت نور مناسب از نکات انتخاب آباژور مناسب اتاق پذیرایی

نور آباژور نباید به‌گونه‌ای باشد که پس از روشن کردن آن، چشم افراد حاضر در اتاق پذیرایی را اذیت کند. این موضوع به انتخاب لامپ مناسب برای آباژور بستگی دارد اما شید آباژور هم می‌تواند جلوی شدت نور را بگیرد. بنابراین هنگام خرید آباژور آن را روشن کنید و ببینید شید آباژور تا چه اندازه جلوی شدت نور را می‌گیرد.

سیم بلند

شاید این ویژگی را دست‌کم بگیرید اما برای خانه‌های بزرگ، آباژوری که سیم کوتاهی دارد یک مصیبت است. اگر آباژور ایستاده تهیه می‌کنید حتما توجه داشته باشید که سیم آن باید بیشتر از ۱.۵ متر باشد. آباژورهایی که سیم کوتاه دارند شما را ملزم می‌کنند که فقط در مکان‌های خاصی از اتاق پذیرایی آن‌ها را قرار بدهید.

قابلیت تمیز کردن

آباژور هم مانند میز تلویزیون، مبل، فرش و سایر وسایل موجود در خانه به تمیزکاری نیاز دارد. در هنگام خرید آباژور مناسب پذیرایی به این نکته توجه کنید که آیا به راحتی می‌توان شید یا بدنه‌ آباژور را تمیز کرد؟ یا برخورد آب به شید یا پایه‌ آباژور باعث خراب شدن یا تغییر رنگ آن نمی‌شود؟

سهولت در تعویض لامپ از نکات انتخاب آباژور مناسب اتاق پذیرایی

فرایند تعویض لامپ در آباژور باید به سادگی انجام شود. یکی دیگر از ویژگی‌های آباژور باید سهولت در تعویض لامپ باشد. آباژور نباید به‌گونه‌ای طراحی شده باشد که برای تعویض لامپ لازم باشد تمام شید یا اجزای آباژور را از آن جدا کنید.

کدام آباژور مناسب اتاق پذیرایی است

پیشنهاد مطالعه: مطلب این رنگ خانه شما را لوکس و مدرن می‌کند را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…