چگونه لکه های سخت روغن را از روی کابینت‌ها پاک کنیم؟

۸
10
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اصولا بعد از هر بار آشپزی در محیط آشپزخانه و بخصوص سرخ کردن غذا، محیط آن پر از لکه‌های چربی می‌شود. با این همه لکه چرب چه کنیم؟
چگونه لکه چربی را از روی کابینت پاک کنیم

مهم‌ترین بخش هر خانه‌ای، آشپزخانه است و خانم‌ها بیشتر وقت خود را در آن می‌گذرانند. بنابراین تمیز و بهداشتی نگه‌داشتن آن مهم‌ترین دغدغه خاطر آنان به‌حساب می‌آید. در این مطلب از مجله دلتا به این موضوع می‌پردازیم که چگونه لکه چربی را از روی کابینت پاک کنیم. همراه ما باشید.

چگونه لکه چربی روغن را از روی کابینت پاک کنیم؟

اغلب اوقات به لکه‌های چربی روی کابینت توجهی نمی‌شود و بعد از مدتی نمایان می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود که فضای آشپزخانه زیبایی خود را از دست بدهد.

چگونه لکه چربی را از روی کابینت پاک کنیم

از بین بردن لکه چربی کابینت فلزی

برای از بین بردن چربی از روی کابینت فلزی می‌توان مقداری شامپو فرش را در آب حل نموده و با اسفنج بر روی کابینت بکشیم تا به خوبی تمیز شود. فقط مراقب باشید که به هیچ وجه از اسکاچ فلزی بر روی کابینت استفاده نکنید. در مرحله آخر با دستمال خشک سطح آن را تمیز کنید تا رطوبت باقی مانده از بین برود.

از بین بردن لکه چربی کابینت ام‌دی‌اف

همانند روش قبل می‌توان از شامپو فرش به همراه اسفنج، برای خلاصی از چربی کابینت ام‌دی‌اف استفاده کرد، فقط نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که برای ازبین بردن لکه چربی کابینت‌های ام‌دی‌اف از مواد شوینده‌ای مانند وایتکس، مواد شوینده الکل دار و غیره به هیچ وجه استفاده نشود. در ادامه به روش‌های پاک کردن لکه‌های چربی می‌پردازیم. نکات بیشتر در مورد دکوراسیون آشپزخانه را در مطلب محبوب‌ترین چیدمان برای دکور آشپزخانه بخوانید.

روش اول: پاک کردن لکه‌های چربی سطحی

یکی از راهکارهایی که می توانید برای پاک کردن لکه‌های چربی سطحی مورد استفاده قرار دهید، به کارگیری سرکه است. برای سهولت استفاده از سرکه آن را داخل بطری اسپری بریزید. اگر کابینت‌ها از جنس حساسی برخوردار هستند، بهتر است به میزان سرکه‌ای که مورد استفاده قرار می‌دهید، از آب گرم نیز استفاده کنید. استفاده از سرکه برای از بین بردن لکه به جا مانده دست نیز مناسب است.

برای استفاده از سرکه، آن را بر روی سطح اسپری کرده و اجازه دهید به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه به همان صورت باقی بماند. به یاد داشته باشید که در استفاده از سرکه زیاده روی نکنید، چرا که انجام این کار باعث آسیب رسیدن به چوب، ورقه شدن رنگ و زنگ زدن فلز می‌شود. پس از گذشت ۵ تا ۱۰ دقیقه دوباره سرکه را بر روی سطح اسپری کرده و بلافاصله با استفاده از پارچه‌ای لطیف سطح مورد نظر را پاک کنید.

چگونه لکه چربی را از روی کابینت پاک کنیم

روش دوم: پاک کردن لکه‌های چربی متوسط

برای پاک کردن لکه‌های چربی که سطحی نبوده اما در عین حال چندان بزرگ و عمیق هم نیستند، می‌توانید از ترکیب آب گرم و مایع ظرفشویی استفاده کنید. برای انجام این کار می‌توانید از پودر لباسشویی نیز استفاده کنید. در این صورت در ازای هر ۲ فنجان آب باید از یک فنجان پودر لباسشویی استفاده کنید. در مرحله بعد با استفاده از یک پارچه آغشته به محلول تهیه شده تمامی سطح کابینت را تمیز کنید. قسمت‌هایی که لکه چربی بر روی آن باقی مانده است را با دقت بیشتری پاک کرده و اجازه دهید محلول به مدت ۵ دقیقه بر روی آن باقی بماند. توجه داشته باشید که همانند روش قبل در این روش نیز زیاده روی نکنید تا از آسیب رساندن به سطح جلوگیری شود.

روش سوم: پاک کردن لکه‌های بزرگ و عمیق

برای پاک کردن لکه‌های چربی بزرگ و عمیق می‌توانید از جوش شیرین و روغن گیاهی استفاده کنید. به این منظور در ظرف مناسبی از ترکیب یک به دو از روغن گیاهی و جوش شیرین استفاده کنید. این ترکیب باید ظاهری نرم و منسجم داشته باشد. برای مثال برای انجام این کار می‌توانید از ۲ قاشق سوپ خوری روغن گیاهی و ۴ قاشق سوپ خوری جوش شیرین استفاده کنید. این امکان برای شما وجود دارد که به جای استفاده از روغن‌های گیاهی از روغن‌های معدنی مانند وازلین نیز استفاده کنید. نسبت استفاده از روغن‌های معدنی به اندازه روغن گیاهی است.

پاک کردن لکه‌های بزرگ و عمیق

پیشنهاد مطالعه: مطلب اشتباهات رایج در نگهداری از گیاهان آپارتمانی را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۱۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۷:۳۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۷:۳۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۵۷ ب٫ظ

    حالا اینکه روغن پیدا میشه

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۵۹ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  6. گوگولی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۰:۰۴ ق٫ظ

    عالی بود دانستن بهتر از ندانستن است

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۵۹ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…