این گیاهان آپارتمانی رنگ‌هایی زیبا و جذاب دارند

۱
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گیاهان آپارتمانی دارای رنگ‌ها و گونه‌های زیبایی هستند. همیشه هم نیازی نیست تمام گیاهان آپارتمانی به رنگ سبز باشند.
گیاهان آپارتمانی رنگارنگ در دکور منزل

فرقی ندارد که دکور خانه شما چه رنگی‌است. شما با انتخاب درست می‌توانید رنگ گیاهان آپارتمانی را با دکور منزل خود هماهنگ کنید. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی گیاهان آپارتمانی رنگارنگ در دکور منزل می‌پردازیم.

بنفشه آفریقایی

این گیاه از گذشته تا به الان مورد توجه کسانی است که به گیاهان آپارتمانی علاقه زیادی دارند. بنفشه آفریقایی دارای برگ‌های پرزدار و گل‌هایی زیبا و بی‌نظیر بوده و خانه شما را به بهترین شکل تزیین می‌کند. رنگ این گیاه بنفش است و علاوه برآن گل‌هایی به رنگ‌های سفید، آبی و صورتی دارد. گلبرگ‌های این گیاه اغلب دارای چند رنگ بوده یا حاشیه‌دار هستند. رشد این گیاه آهسته بوده اگر خانه شما کوچک است این گیاه انتخاب مناسبی برای شما است. این گیاه را به‌صورت مرتب آب دهید و در نور غیر مستقیم قرار دهید.

گیاهان آپارتمانی رنگارنگ در دکور منزل

آلوکازیا

این گیاه با نام‌های دیگری همچون سپر سیاه، گوش فیل یا ماسک آفریقایی هم شناخته می‌شود. آلوکازیا شبیه یک تندیس خیره‌کننده و زیباست و ظاهر قشنگی دارد. برگ‌های این گیاه سبز و براق بوده و رگه‌های سفیدی بر روی برگ‌های آن وجود دارد. پشت این برگ‌ها به رنگ بنفش است. این گیاه می‌تواند در مرکز توجه دکور خانه شما قرار بگیرد. ارتفاع این گیاه به ۳۰ الی ۶۰ سانتی‌متر می‌رسد. این گیاه به نور زیاد و غیرمستقیم نیاز دارد. در هر بار آبیاری توجه کنید که فقط دو سانتی‌متر از سطح خاک آن خشک شده باشد.

گیاهان آپارتمانی رنگارنگ در دکور منزل

آنتوریوم یا درفش‌گیاه

این گیاه گاهی با نام گل فلامینگو نیز شناخته می‌شود. گل‌های این گیاه به رنگ قرمز و صورتی است و عمری طولانی دارد. گل‌های این گیاه براق بود و به شکل قلب هستند و ظاهری رمانتیک به خانه شما می‌دهند. این گیاه را در خانه با نور غیرمستقیم متوسط تا زیاد نگهداری کنید. به‌طور مرتب به این گیاه آب بدهید چون خشک شدن خاک را دوست ندارد. اگر از این گیاه به خوبی نگهداری کنید تا ۴۵ سانتی‌متر قد می‌کشد و عرض آن به ۳۰ سانتی‌متر هم می‌رسد.

آنتوریوم یا درفش‌گیاه

سینگونیوم پودوفیلوم

یکی از گیاهان آپارتمانی رنگارنگ در دکور منزل سینگونیوم پودوفیلوم است. این گیاه آپارتمانی بسیار زیباست و برگ‌های آن ظاهری متفاوت و جذاب دارند. رنگ برگ‌های این گیاه سبز روشن و صورتی روشن است. این گیاه به نور بسیار زیادی برای رشد نیاز دارد و برای خانه‌هایی که نور زیادی دارند بسیار مناسب است. این گیاه برای نگهداری در گلدان‌های آویز مناسب است. برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی به مطلب این گیاهان آپارتمانی به آب کمی نیاز دارند سر بزنید.

سینگونیوم پودوفیلوم

مرغ بهشتی

اگر به دنبال یک گیاه خاص و متفاوت هستید که دکور خانه شما را چشمگیر کند، مرغ بهشتی بهترین گزینه است. گل‌های این گیاه شبیه منقار پرندگان بوده و ظاهری براق دارد. ترکیب رنگی‌ نارنجی و آبی در این گیاه این گیاه را متفاوت کرده است.  مرغ بهشتی را باید در کنار یک پنجره‌ آفتاب‌گیر جنوبی قرار دهید. این گیاه در ماه‌های سرد سال باید نور مستقیم آفتاب دریافت کند. در ماه‌های گرم‌تر سال تابش غیرمستقیم آفتاب و نور زیاد برای آن کافی است.

مرغ بهشتی

فیتونیا

این گیاه بیشتر به‌خاطر برگ‌های زیبا و رگه‌دار آن مورد توجه همه قرار می‌گیرد. فیتونیا با نام گیاه موزاییکی هم شناخته می‌شود. برگ‌های این گیاه به رنگ‌های زرد، سفید و نقره‌ای دیده می‌شوند. این تفاوت رنگ در برگ این گیاه ظاهری جذاب به آن می‌دهد. این گیاه برای نگهداری در تراریوم مناسب است. این گیاه در نور کم تا زیاد رشد کرده و نور باید غیرمستقیم به آن بتابد. خاک گیاه و محیط اطراف آن باید همیشه مرطوب باشد.

فیتونیا

پیشنهاد مطالعه: مطلب این وسیله دکوری خانه شما را بی‌نظیر می‌کند را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۶:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…