بازسازی نکنید، با ترفندهای ساده خانه را نو کنید

۱۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر فضای خانه برای شما تکراری و خسته کننده شده است نگران هزینه‌های زیاد تغییر دکوراسیون نباشید. شما می‌توانید با ترفندهای ساده و ارزان خانه خود را زیباتر کنید.
روش های ساده برای تغییر ظاهر خانه

این روزها که اکثر افراد به دنبال تغییر دکوراسیون و ایجاد تنوع در خانه هستند. بنابراین در این مطلب از مجله دلتا تصمیم گرفتیم به بیان روش های ساده برای تغییر ظاهر خانه بپردازیم.

لوسترهای جدید

یکی از چیزهایی که تاثیر زیادی در دکوراسیون منزل دارد لوستر و آویزهایی است که برای روشنایی استفاده می‌کنید. علاوه بر مدل لوستر مکان نصب و نوع لامپی که برای آن انتخاب می‌کنید نیز مهم است. به‌عنوان مثال، می‌توانید در بالای میز ناهارخوری یک لوستر تک‌حبابی بزرگ نصب کنید و آن را تا نزدیک میز پایین بیاورید.  این کار موجب جلب توجه می‌شود.

روش های ساده برای تغییر ظاهر خانه

چیدمان خلاقانه

برای اینکه در فضای منزل خود تنوع ایجاد کنید بهتر است چیدمان زیبا و متفاوتی را داشته باشید. به عوان مثال می‌توانید چیدمان مبلمان را تغییر دهید. نکات بیشتر در مورد چیدمان مبلمان را در مطلب بخوانید. همچنین در آشپزخانه هم می‌توانید، چیدمان وسایل بر روی اپن و کابینت‌ها را به نحوی نوین و متفاوت بچینید تا علاوه بر دسترس بودن، موجب زیبایی فضا هم بشوند.

روش های ساده برای تغییر ظاهر خانه

استفاده از رنگ

برای اینکه به خانه خود طراوت و تازگی ببخشید، می‌توانید از رنگ‌های روشن و رنگی در کنار هم استفاده کنید. به‌عنوان مثال، کوسن‌های گل‌دار و رنگی برای روی مبلمان و کاناپه انتخاب مناسبی است. در انتخاب رنگ کوسن‌ها به تناسب آن با رنگ سایر وسایل در دکوراسیون منزل توجه کنید.

استفاده از رنگ

طراحی شاخص و متمایز

می‌توانید یک بخش از خانه را انتخاب کرده و طرح و رنگ متفاوتی در آن ایجاد کنید به گونه‌ای که با سایر فضاها متمایز باشد. برای ایجاد تمایز بهتر است از وسایل دکوری یا اکسسوری‌های خاص استفاده کنید. به عنوان مثال همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید این بخش می‌تواند در ورودی خانه باشد. در این همه رنگ روشن سفید و آبی، یک قالی قرمز لاکی شوک بزرگ و جالبی است.

طراحی شاخص و متمایز

تعویض پرده منزل

یکی از رایج‌ترین کارهایی که خانم های خانه برای ایجاد تغییر انجام می دهند، تغییر پرده است. پرده‌ها در ظاهر خانه تاثیر بسیاری دارند. اما لازم نیست حتما پرده های میلیونی و گران قیمت خریداری کنید. یک پرده حریر ساده هم می‌تواند به پنجره نمای زیبا ببخشد. مهم این است که آن را به روشی متفاوت و کاملا رها نصب کنید. حتی شاید بد نباشد بخشی از پرده روی زمین جمع شود و برای خودش مدلی داشته باشد. برای زیباکردن پرده‌های منزل به مطلب ۷ نکته طلایی برای زیباترشدن پرده‌های منزل سر بزنید.

تعویض پرده منزل

فرش یا قالی

بعد از پرده، فرش در ظاهر خانه تاثیر بسیاری دارد. به ویژه که در خانه ما ایرانی که هنوز در بیشتر خانواده ها، بیشتر فضای خانه را با فرش می پوشانند. می توانید از انواع فرش یا قالی برای دکور خانه استفاده کنید که تنوع اساسی ایجاد می کند. به طور مثال، اگر تاکنون از رنگ روشن استفاده کرده اید، فرشی با رنگ تیره بخرید. تغییر بزرگ، تاثیر بزرگی هم در نمای خانه دارد. مدل‌های زیبای فرش را می‌توانید در مطلب ۵ مدل فرش شیک که هر خانه‌ای باید داشته باشد بخوانید.

فرش یا قالی

کاغذ دیواری

هرگز به قدرت رنگ و طرح‌های شاخص کاغذدیواری شک نکنید. با استفاده از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار می‌توان چهره مکان‌هایی که خیلی بی روح هستند و دکور خاصی هم نمی‌توان روی آن‌ها اعمال کرد را با کاغذ دیواری از این رو به آن رو کرد.

کاغذ دیواری
پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین روش‌‌های چیدمان مبل در اتاق پذیرایی را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. mali.zamani

    ۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۱۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۵۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۴۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۳۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۰۶ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۰۶ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۰۲ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۲ ب٫ظ

  9. مهدی

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۱۷ ب٫ظ

    متشکر عالی بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۲۶ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…