بهترین روش‌‌های چیدمان مبل در اتاق پذیرایی

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اتاق پذیرایی نقش مهمی را در هر منزلی دارد و بهتر است به طراحی دکوراسیون و مخصوصا نحوه چیدمان مبلمان آن توجه ویژه‌ای شود.
روش های چیدمان مبل راحتی در اتاق پذیرایی

اتاق پذیرایی در چیدمان و دکوراسیون منزل نقش بسیار مهمی دارد. با توجه به اینکه امروزه فضای خانه‌ها کوچک‌تر شده است، اغلب افراد از مبلمان راحتی در چیدمان اتاق بهره می‌گیرند. بنابراین باید توجه زیادی به چیدمان مبلمان کرد. در این مطلب از مجله دلتا به روش های چیدمان مبل راحتی در اتاق پذیرایی می‌پردازیم.

انعطاف‌پذیری در چیدمان مبل

نکته اول در چیدمان مبل این است که شما چه تعداد مبل را در نظر گرفته‌اید. افراد اغلب یک مبل سه نفره به همراه دو یا چند مبل تک نفره را برای اتاق پذیرایی در نظر می‌گیرند. چیدمان مبل‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که افراد بتوانند به راحتی در بین مبلمان جابه‌جا شوند. موقعیت قرارگیری میز جلومبلی هم طوری باشد که همه افراد به آن دسترسی داشته باشند.  بهتر است این چیدمان قابلیت تغییر را داشته باشد تا در صورت ضرورت بتوان آن را تغییر داد.

روش های چیدمان مبل راحتی در اتاق پذیرایی

توجه به نقطه کانونی در چیدمان مبل

یکی از نکات مهم در چیدمان اتاق پذیرایی در نظر گرفتن نقطه کانونی است. بهتر است بدانید که نقطه کانونی تاثیر زیادی در چیدمان مبلمان دارد و با توجه به آن مبل‌ها در فضا چیدمان می‌شوند. بنابراین مبلمان را طوری چیدمان کنید که دید و منظر خوبی نسبت به نقطه کانونی داشته باشد. برای اینکه چیدمان زیباتری در منزل داشته باشید به مطلب هرگز خانه خود را اینگونه چیدمان نکنید سر بزنید.

روش های چیدمان مبل راحتی در اتاق پذیرایی

نحوه چیدمان مبل راحتی در پذیرایی‌های کوچک و با چند در ورودی

اگر فضای پذیرایی به‌گونه‌ای است که چند درب ورودی داشته باشد، بهتر است مبلمان را طوری چیدمان کنیم که به راحتی بتوان جابه‌جا شد و از یک ورودی به ورودی دیگر رفت. البته این موضوع را در نظر بگیرید که چیدمان مبلمان باید با توجه به نقطه کانونی فضا باشد.

مبل راحتی در پذیرایی کوچک

اتاق را با مبلمان بخش‌بندی کنید

اگر اتاق نشیمن یا پذیرایی شما تقریبا بزرگ است، می‌توانید مبلمان را طوری بچینید که فضای اتاق پذیرایی را بخش‌بندی کنید. به‌طور همزمان هم فضایی برای نشستن دورهمی خود خواهید داشت و هم اینکه می‌توانید استفاده‌های دیگری هم از فضا بکنید. در چنین حالتی بهترین گزینه استفاده از مبلمان ال شکل است.

اتاق را با مبلمان بخش‌بندی کنید

چیدمان متقارن در اتاق پذیرایی

یکی از روش های چیدمان مبل راحتی در اتاق پذیرایی چیدمان متقارن است. در این حالت چیدمان، افراد روبه‌روی هم قرار گرفته و به راحتی می‌توانند با هم ارتباط داشته باشند. البته در این نوع چیدمان نیز نقطه کانونی اتاق را در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر نقطه کانونی اتاق پذیرایی تلویزیون است، چیدمان مبل در اتاق بهتر است به نوعی انتخاب شود که افراد علاوه بر اینکه روبه‌روی هم هستند، بتوانند تلویزیون را هم تماشا کنند.

چیدمان زیبای مبلمان

پیشنهاد مطالعه: مطلب زیباترین ایده‌ها برای تزیین دیوار نشیمن را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۳۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۰۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۱۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…