با فضاهای پرت خانه چه کنیم؟

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در هرخانه‌ای فضاهای پرت و بلا استفاده‌ای وجود دارد که نمی‌دانید چگونه از آن‌ها بهره ببرید. برای استفاده بهتر از این فضاها این مطلب را تا انتها بخوانید.
راهکارهای استفاده از فضاهای پرت خانه

با کمی تدبیر و تفکر می‌توانیم به بهترین روش از فضاهای پرت خانه استفاده کنیم. در این مطلب از مجله دلتا تلاش می‌کنیم راهکارهای استفاده از فضاهای پرت خانه را مطرح کنیم تا اگر در خانه‌ خود با چنین معضلی درگیر هستید آن را به فرصتی برای استفاده مفید از فضا تبدیل کنید.

راهکارهایی برای استفاده بهینه از فضاهای پرت خانه

اولین قدم این است که در خانه‌ خود باید از هر سانتی‌متر خانه خود استفاده بهینه کنید. بنابراین باید به دنبال گوشه‌‌ها بگردید. گوشه‌‌ها می‌توانند به‌طور هوشمندانه‌ای اشغال شوند و مورداستفاده قرار گیرند.

دکور گوشه دیوار با شومینه

شما می‌توانید برای دکور گوشه دیوار از یک شومینه استفاده کنید. شومینه‌ها برای اتاق‌هایی که منظره‌ای به بیرون ندارند مناسب‌ هستند. کارهای هنری و نورپردازی بر بالای شومینه، آن را به عنصر اصلی اتاق تبدیل می‌کند. با کمک گوشه‌ها می‌توانید فضایی دنج و راحت برای مطالعه ایجاد کنید و آن را با قفسه وکتابخانه تکمیل کنید.

راهکارهای استفاده از فضاهای پرت خانه

قرار دادن تلویزیون در گوشه دیوار

پیشنهاد می‌کنیم که تلویزیون را با زیرکی در گوشه دیوار قرار دهید، چراکه این نوع چیدمان، راه‌حل مناسبی برای آن‌هایی‌ است که نمی‌خواهند تلویزیون در اتاق حکم‌فرما شود و بر کل فضا تسلط داشته باشد. آثار هنری ارزشمند هستند، اما ممکن است در گوشه اتاق نادیده گرفته شوند.

راهکارهای استفاده از فضاهای پرت خانه

دکوراسیون کنج دیوار با مبل ال شکل

یکی از راهکارهای استفاده از فضاهای پرت خانه استفاده از مبل‌های ال شکلی است که برای فضاهای گوشه ساخته ‌شده‌اند. نقاط گوشه معمولا راحت هستند، حس تملک می‌دهند و نقاط مناسبی برای لم دادن به حساب می‌آیند. معمولا در یک اتاق کوچک، گوشه‌ها دنج، گرم و راحت هستند. برای اینکه دکور خانه خود را زیبا کنید به مطلب برای داشتن خانه شیک این ۷ چیز را از دست ندهید سر بزنید.

دکوراسیون کنج دیوار با مبل ال شکل

دکوراسیون کنج دیوار با آینه

یک آینه بر روی میز کنسولی در یک‌گوشه قرار دهید. از این راه، استفاده‌ای برازنده و زیبا از گوشه‌ای کوچک خواهید داشت. آیینه به فضا عمق و ژرفا می‌بخشد، موجب گسترش آن می‌شود و با بازتاب خود، نور فضا را روشن‌تر جلوه می‌دهد.

دکوراسیون کنج دیوار با آینه

استفاده از گوشه دیوار برای ایجاد گالری

می‌توانید در گوشه‌ای از فضای داخلی خود بر روی دیوار یک گالری از تصاویر هنری، نقاشی‌ها، آثار خط‌نویس و عکس‌ها برای خودتان ایجاد کرده و یا دیواری خانوادگی با عکس‌هایی از دوره‌های مختلف زندگی خودتان و خانواده‌تان بسازید. این دیوار بسیار جذاب و خاطره‌انگیز خواهد بود.

گوشه دیوار برای ایجاد گالری

پوشاندن گوشه‌های پرت خانه با گل و گیاه

خانه‌های آپارتمانی اغلب در گوشه‌ها ستون‌هایی دارند که می‌توانند فضاهای آن قسمت را غیرکاربردی‌ نمایند. در چنین خانه‌هایی یک گیاه بلند، شکلی طبیعی و جنگلی و شاخه‌های بلند و بزرگ سبز آن، خط‌هایی مدرن و رنگ‌هایی طبیعی را به فضا می‌افزایند. همین‌طور می‌توانید از گیاهان کوچک بر روی یک قفسه نیز استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی به مطلب این گیاهان آپارتمانی هرگز خشک نمی‌شوند سر بزنید.

پوشاندن گوشه‌های پرت خانه با گل و گیاه

استفاده از فرورفتگی‌های روی دیوار

اگر در گوشه آشپزخانه، فرورفتگی عمیق و عریضی دارید که کاربرد و استفاده از آن سخت است می‌توانید آن را به یک پنتری (انباری کوچکی که برای ذخیره مواد غذایی و ظروف مورداستفاده قرار می‌گیرد) تبدیل کنید. این راحت‌ترین راهی است که با کمک آن می‌توانید به این فضای فراموش‌شده ارزش ببخشید.

استفاده از فرورفتگی‌های روی دیوار

پیشنهاد مطالعه: مطلب زیباترین مدل‌های رومیزی برای تزیین دکور منزل را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۰۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…