۵ گیاه آپارتمانی بی‌نظیر برای اتاق خواب شما

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فواید استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون خانه بر هیچ‌کس پوشیده و نبوده و کمتر خانه‌ای را می‌توان یافت که در آن اثری از گل‌های زیبا و گیاهان طبی و سرسبز نباشد.
معرفی گیاهان مناسب اتاق خواب

خواه خانه شما غرق در نور طبیعی باشد یا خواه برای روشنایی به لامپ و آباژور احتیاج داشته باشد، قطعا یک گیاه آپارتمانی وجود دارد که می‌تواند در اتاق خواب شما شکوفا شود و آن را برای خواب آرام‌تر تازه کند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی گیاهان مناسب اتاق خواب می‌پردازیم.

گیاه اسپاتی فیلوم

یکی از ماندگارترین و محبوب‌ترین گیاهان خانگی برای اتاق خواب است و دلیل خوبی هم دارد: برگ‌های براق آن در شرایط کم یا زیاد نور رشد می‌کنند و ریشه‌ها انواع عادات آبیاری را تحمل می‌کنند. اسپاتی فیلوم هنگام تشنگی با پژمردن حدس می‌زنند و به سرعت با یک نوشیدنی میل می‌کنند. اگر اتاق شما پنجره دارد، قرار دادن گل سوسن در همان نزدیکی باعث افزایش تولید گل‌های سفید می‌شود که هفته‌ها دوام می‌آورند.

معرفی گیاهان مناسب اتاق خواب

نخل شامادورا

یکی از گیاهان مناسب اتاق خواب نخل شامادورا است. این گیاه در سایه نسبی تا سایه کامل در بومی گواتمالا رشد می‌کند. به همین دلیل شاهد رونق این نمونه‌ها در ادارات، مراکز خرید و سایر فضاهای داخلی بدون نور طبیعی و کم‌نور هستید. در حقیقت، نور زیاد باعث خراب شدن برگ‌های کف سالن می‌شود. بنابراین این گیاه را از پنجره‌های روشن اتاق خواب دور نگه دارید. مکانی نزدیک به حمام بخار که باعث افزایش رطوبت می‌شود ایده‌آل است زیرا باعث جلوگیری از آفاتی مانند کنه‌های عنکبوت می‌شود که در شرایط خشک تکثیر می‌شوند.

معرفی گیاهان مناسب اتاق خواب

گیاه اثیری یا ژربرا

انتظار نداشته باشید که این بومی آفریقای جنوبی کمبود نور یا کمبود آب را به راحتی تحمل کند. پس اگر فرد منظمی هستید و آبیاری گیاهان را پشت گوش نمی‌اندازید و البته اتاق خواب شما نور کافی دارد، حتما این گلدان را انتخاب کنید. برای چیدمان زیباتر گل‌ها در منزل به مطلب ۷ نکته طلایی برای چیدمان گلدان در منزل مراجعه کنید.

گیاه اثیری یا ژربرا

گیاه برگ انجیری

گیاه برگ انجیری یکی از ترندهای این سال‌های مجلات و وبلاگ‌های دکوراسیون است و یکی از مرسوم‌ترین گیاهان آپارتمانی. برگ‌های بزرگ آن نقطه کانونی آن است، بنابراین تامین نور مناسب برای سرسبز نگه داشتن گیاه در فضای اتاق خواب ضروری است.

مقداری نور غیر مستقیم از پنجره‌ای رو به شرق به رشد این گیاهان کمک می‌کند. گیاه برگ انجیری را بر روی صفحه‌ای از سنگریزه‌های پر از آب قرار دهید تا رطوبت در مجاورت گیاه افزایش یابد. به‌طور خلاصه گیاه برگ انجیری همه چیز را در حد متوسط ​از جمله نور، آب و دما دوست دارد.

گیاه برگ انجیری

گیاه عنکبوت یا گندمی

این گیاه هوای تازه به اتاق خواب شما تزریق می‌کند. تکثیر این گیاه راحت و سریع است. گیاهان عنکبوتی در انواع نورها با رطوبت متوسط ​​رشد می‌کنند. اگر نوک برگ‌ها قهوه‌ای شد، آب آبیاری باران را جمع‌آوری کنید تا گیاهان عنکبوت را آبیاری کنید.

گیاه عنکبوت یا گندمی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ گیاه آپارتمانی که هوای منزل را پاکسازی می‌کند را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. امیر صالحی

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۳ ب٫ظ

    نگهداری گیاهان آپارتمانی به نظر من باید به آدم بیافته، من هرچقدر هم تلاش کردم نتونستم گیاه تو خونه نگهدارم 😔😔

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۶ ق٫ظ

      با سلام
      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز
      هر گیاه آپارتمانی که انتخاب می‌کنید فرقی ندارد. اگر شرایط نگهداری آن درست باشد به خوبی رشد کرده و فضای شما را زیبا و جذاب می‌کند.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۱۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۹:۴۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۸:۱۲ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۷:۵۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…