۷ گیاه آپارتمانی که هوای منزل را پاکسازی می‌کند

۱۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بعضی افراد، بیشترین وقت خود را در خانه می‌گذرانند و بسیار مهم است که از کیفیت هوای داخل خانه آگاه باشند.
کاربرد گیاهان آپارتمانی برای پاکسازی منزل

همه گیاهان در ازای دی اکسید کربن، اکسیژن می‌دهند اما برخی گیاهان خانگی، برای از بین بردن سموم از فضای خانه شما مناسب هستند. آن‌ها همچنین در دکوراسیون و رنگ‌‌دهی به فضای خانه‌ شما موثر هستند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی گیاهان آپارتمانی برای پاکسازی منزل پرداخته می‌شود.

سرخس شمشیری یا بوستونی

سرخس بوستونی گیاه آپارتمانی ظریفی است که می‌تواند به اندازه کافی رشد کرده و جلوه خاصی به فضای خانه ببخشد و بیشترین تاثیر برای از بین بردن فرمالدئید موجود در هوا را داشته است.

خاک گلدان سرخس همیشه باید مرطوب باشد اما در روزهای زمستانی نیاز به آبیاری کمتری دارد. سرخس اغلب اوقات نیاز به تعویض گلدان ندارد مگر به علت بزرگ شدن بخواهید گلدان جدیدی برای آن تهیه کنید.

گیاهان آپارتمانی برای پاکسازی منزل

فیکوس الاستیکا

استفاده از این گیاه برای تصفیه هوای داخل خانه پیشنهاد می‌شود. ممکن است از شباهت و ارتباط میان فیکوس الاستیکا و فیکوس تعجب کرده باشید، این دو گیاه هر دو متعلق به خانواده انجیر هستند. فیکوس الاستیکا به خوبی در نور زیاد و غیرمستقیم تا نور کم رشد می‌کند اما باید همیشه مرطوب نگه داشته شود و گاهی به آن آب اسپری شود. فیکوس الاستیکا آب هم دمای اتاق را دوست دارد اما آبیاری بیش از حد باعث زرد شدن برگ‌های آن می‌شود.

گیاهان آپارتمانی برای پاکسازی منزل

آلوئه ورا

آلوئه ورا از گیاهان پرفایده و پرطرفدار و بومی جنوب آفریقا است. این گیاه نور غیر مستقیم و رطوبت را دوست دارد اما اگر گاهی آبیاری آن را فراموش کنید مسئله چندان جدی نخواهد بود.

آلوئه ورا

گیاه سکه‌ای

گیاه سکه‌ای یا علف ماه از گیاهان آپارتمانی است که نور زیاد را ترجیح داده و باید بین آبیاری‌ها خاک آن خشک شود. از آنجایی که رشد گیاه بسیار کند است به ندرت نیاز به تعویض گلدان دارد. نکات بیشتر در مورد چیدمان گلدان را در مطلب ۸ چیدمان عالی و بی‌نظیر گلدان در آپارتمان بخوانید.

گیاه سکه‌ای

پیچک انگلیسی

این گیاه به راحتی رشد می‌کند و نور زیاد اما غیرمستقیم خورشید و خاک مرطوب و اسپری آب را دوست دارد، همچنین دمای محل نگهداری آن باید از دمای ایده‌آل برای سایر گیاهان خنک‌تر باشد (حدود ۱۰ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد مناسب است). حتما به رطوبت خاک آن اهمیت دهید و چه بهتر که آن را روی سینی سنگریزه و آب قرار دهید. کود دادن منظم – به جز فصل زمستان – برای رشد بهتر این گیاه لازم است.

پیچک انگلیسی

گیاه همیشه سبز چینی

این گیاه به آگلونما نیز مشهور بوده و یکی از بادوام‌ترین گیاهان آپارتمانی است. این گیاه از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی است زیرا نه تنها نگهداری آن راحت است بلکه انواع بسیار متنوعی دارد.

آگلونما خاک زهکشی شده، نور غیرمستقیم متوسط تا کم و رطوبت را دوست دارد. آب و هوای گرم را ترجیح می‌دهد و لازم است بین دو آبیاری خاک آن خشک شود و دو مرتبه در سال کود داده شود.

گیاه همیشه سبز چینی

گل شیپوری پیچی آمریکایی

یکی از گیاهان آپارتمانی برای پاکسازی منزل گل شیپوری پیچی آمریکایی است. این گیاه زینتی آپارتمانی بسیار مقاوم است و برای خانه عالی است زیرا نور متوسط تا کم غیر مستقیم را دوست دارد و آبیاری کمی می‌خواهد اما خاکش باید مرطوب نگه داشته شود و برای آبیاری بهتر گاهی به آن آب اسپری کنید.

گل شیپوری پیچی آمریکایی

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات ضروری در چیدمان خانه که باید بدانید را بخوانید.

۱۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۳:۲۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۱:۳۵ ق٫ظ

    دانستن عیب نیست ندانستن عیب است

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۸:۴۹ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۱:۱۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۲ ب٫ظ

  5. سعیدی

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۱ ب٫ظ

    فوق‌العاده عالی بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۸:۴۳ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۱ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۱ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۹:۱۸ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۹:۱۴ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۴:۲۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…