۵ نکته کلیدی برای افزایش روشنایی منزل

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روشنایی فضای داخلی یکی از مهم‌ترین مواردی است که در بحث طراحی دکوراسیون داخلی مورد توجه واقع می‌شود.
روش های ایجاد روشنایی در فضای منزل

برای ایجاد روشنایی فضای داخلی خانه، علاوه بر عناصر روشنایی مثل لامپ و لوستر، روش‌های دیگری نیز وجود دارد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان روش های ایجاد روشنایی در فضای منزل با کمترین هزینه را به شما معرفی خواهیم کرد.

منابع روشنایی را در تمام بخش‌ها به‌کار ببرید

یکی از روش های ایجاد روشنایی در فضای منزل استفاده از نور مخفی زیر سقف است. این ایده می‌تواند تا حدود زیادی نور طبیعی را شبیه‌سازی کند. البته شما نباید این گزینه را محدود به سقف خانه خود کنید و می‌توانید از نور مخفی در کابینت‌ها، کمدها و سایر بخش‌های خانه که نیاز به نور دارند، استفاده کنید.

روش های ایجاد روشنایی در فضای منزل

آینه‌ها را خم کنید تا خانه شما روشن‌تر شود

شما می‌توانید با استفاده از آینه‌های خم شده و زاویه‌دار و قرار دادن آن‌ها به‌صورت مرتب در کنار پنجره اتاق خود و جاهایی که نور طبیعی در آن فراوان است، نور را در فضای خود منعکس کرده و یک نقطه درخشان و فوق العاده را در فضای خود داشته باشید. این ایده ارزان قیمت بوده ولی کاربرد خوبی دارد. همچنین از این ایده می‌توانید در فضاهای دیگر مثل اتاق خواب یا آشپزخانه نیز استفاده کنید. نکات بیشتر در مورد استفاده از آینه در دکور منزل را در مطلب تاثیر بی‌نظیر آینه‌ها در زیبایی دکوراسیون منزل بخوانید.

روش های ایجاد روشنایی در فضای منزل

از پرده‌های سبک و نازک روشن استفاده کنید

یکی از روش های ایجاد روشنایی در فضای منزل استفاده از پرده‌های سبک و نازک است. این پرده‌ها علاوه بر زیبایی، می‌تواند نور خوبی را به فضای داخلی خانه شما وارد کند. اگر شما پرده‌های سنگین و یا تیره دارید، سعی کنید آن‌ها را در فصل مناسب و در مکان مناسب استفاده کنید. همین تغییرات نسبتا کوچک در دکوراسیون باعث می‌شود احساسات شما در فضای خانه متحول شود و روشنایی بسیار خوبی نیز وارد فضا شود. پرده‌های سبک و نازک برای اتاق پذیرایی، حمام، اتاق خواب‌ها و دیگر فضاهای خانه که در آن‌ها پرده وجود دارد ایده خوبی است که نور بیشتری را به فضا وارد می‌کند.

پرده‌ های سبک و نازک روشن

مبلمان خود را تغییر دهید

چطور می‌شود مبلمان باعث روشن‌تر شدن فضای خانه شود؟ فضای خالی بین مبل و زمین و همچنین احساس راحتی مبلمان راحتی، دو فاکتور اساسی این موضوع است. این موارد باعث بازتر دیده شدن دکوراسیون اتاق شما می‌شود و در نهایت فضا را پرنورتر نشان می‌دهد.

از گیاهان کمک بگیرید

یکی از روش های ایجاد روشنایی در فضای منزل اینکه می‌توانید بعضی از گل‌های تازه را به فضاهای زندگی خود منتقل کنید. چه کاری بهتر از این است که شما هم با ورود عنصری زنده، حس پویایی و شادابی را به خانه می‌بخشید، هم فضای داخلی آن را روشن‌تر از قبل می‌کنید؟ تزیینات فضای داخلی با گیاهان را می‌توان در هر اتاقی به‌کار برد.

از گیاهان کمک بگیرید

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ ساعت دیواری خاص و بی‌نظیر در دکور منزل را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۳۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ دی ۱۴۰۰ در ۹:۴۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۷ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۳ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…