تاثیر بی‌نظیر آینه‌ها در زیبایی دکوراسیون منزل

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به دنبال ظاهر شیک برای طراحی داخلی منزل ایرانی خود هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که یکی از دیوارهای اتاق‎ خود را با آینه بپوشانید.
روش‌ های آینه کاری منزل

در دنیای طراحی داخلی و دکوراسیون، آینه‌ها شبیه به آثار هنری هستند و  دقیقا چنین نقشی را در آن ایفا می‌کنند. آینه‎‌ از جمله جذاب‌‎ترین لوازم تزیینی است که می‌تواند زیبایی دکوراسیون شما را با روش منحصربه‌فردی افزایش دهد. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی نکات آینه کاری منزل می‌پردازیم.

دکوراسیون داخلی با آینه برای فضاهای کوچک

استفاده از آینه‌های بلند و بزرگ در دکوراسیون داخلی منزل کوچک ایده‌ بسیار عالی است و شما با این روش می‌توانید این تصور را در مهمانان خود به‌وجود آورید که اتاق شما بزرگ است. به‌طور کلی آینه‌ها با انعکاس نور فضا را روشن‌تر کرده و همین باعث می‌شود این ذهنیت ایجاد شود که فضای شما بزرگ است.

نکات آینه کاری منزل

آینه کاری منزل با آینه‌های بزرگ

امروزه آینه‌های بزرگ و دیواری به یکی از تمایلات اصلی مردم در دکور خانه‌ها تبدیل شده است و بیشتر طراحان از آن‌ها در تمامی بخش‌های خانه استفاده می‌کنند. شما می‌توانید آینه‎‌های بزرگ را قاب کنید یا به سادگی آن‌ها را آویزان کنید. همین‌طور شما می‌توانید تمام دیوار یا بخشی از آن را با آینه‌های بزرگ تزیین کنید.

نکات آینه کاری منزل

آینه در ورودی خانه از نکات آینه کاری منزل

آینه‌ها بهترین وسیله تزیینی برای ورودی و راهروها هستند. معمولا ورودی خانه‌ها نور طبیعی ندارند و همین باعث می‌شود که این قسمت خانه همیشه تاریک به‌نظر برسد. شما می‌‎توانید با قرار دادن آینه در این مکان علاوه بر زیبایی ورودی خانه، باعث افزایش نور این ناحیه شوید. سعی کنید با انتخاب آینه‌ای با قاب و طراحی ظریف فضای شیک و کاربردی را در این مکان بسازید.

آینه در ورودی خانه

آینه در اتاق پذیرایی

آینه‌ها در اتاق پذیرایی ایرانی همراه با مبلمان سلطنتی و کلاسیک، فضای مجلل و اشرافی را می‌سازند که همه را شگفت‌زده می‏‌کنند. اگر فضای پذیرایی شما بزرگ است، می‌توانید از چندین آینه با طراحی‌های منحصربه‌فرد استفاده کنید.

آینه در اتاق پذیرایی

آینه در اتاق غذاخوری

از نکات آینه کاری منزل اینکه آینه‌ها در اتاق ناهارخوری و نزدیک میز ناهارخوری می‌تواند بهترین تزیین برای آن باشند. انعکاس نور شمع از آینه باعث می‏‌شود که فضای بسیار رویایی و عاشقانه‌ای ساخته شود.

آینه در اتاق غذاخوری

آینه در آشپزخانه

اگر آشپزخانه شما کوچک است، می‌توانید برای درب کابینت‌ها از آینه‎ استفاده کنید. چنین ایده‌ه‎ایی علاوه بر اینکه زیبایی خاصی را به فضای آشپزخانه شما می‌‏بخشد، باعث می‌‎شود که فضای آن بزرگ‌تر از اندازه واقعی به‌نظر برسد.

نکات آینه کاری منزل قبل از نصب آینه

  • به هنگام خرید آینه توجه کنید که قلاب مخصوص داشته باشد تا به راحتی قابل نصب باشد.
  • اگر قصد دارید که آینه را بالای دیوار قرار دهید، سعی کنید آن را شیب‎دار نصب کنید.
  •  برای نصب آینه در بالای طاقچه شومینه حتما سعی کنید، ۱۰ الی ۱۵ سانتی‎متر فاصله دهید.
  • اگر خانه شما دارای سقف بلندی است، بهتر است از آینه‌های عمودی برای آن استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ ایده‌ کاربردی برای تزیین دیوار اتاق پذیرایی را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۵۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۲۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…