نکات مهم در مورد انتخاب پرده آشپزخانه که نمی‌دانید

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب پرده آشپزخانه ممکن است آخرین گزینه‌ای باشد که در طراحی این بخش از خانه به آن توجه می‌‌‌‌شود. بنابراین انتخاب یک پرده مناسب از نکات مهم و تاثیرگذار در طراحی آشپزخانه است.
انتخاب پرده در دکوراسیون آشپزخانه

بدون شک استفاده از یک پرده مناسب، زیبایی آشپزخانه شما را دو چندان خواهد کرد. آنچه که در این مطلب از مجله دلتا با شما در میان می‌‌‌‌گذاریم، ایده‌هایی در جهت انتخاب پرده در دکوراسیون آشپزخانه است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

پارچه مناسب برای پرده آشپزخانه

پرده آشپزخانه شبیه به پرده اتاق نشیمن نیست. این پرده‌‌ها باید با فضایی که در آن از آن‌‌ها استفاده شده است هماهنگی داشته باشد. عوامل زیادی در انتخاب نوع پارچه مناسب برای انتخاب پرده در دکوراسیون آشپزخانه دخیل هستند که به مهم‌ترین آن‌‌ها می‌‌‌‌پردازیم.

انتخاب پرده در دکوراسیون آشپزخانه

مقاوم در برابر چربی و بخار

پرده‌های آشپزخانه در فضایی مرطوب که در آن بخار زیادی وجود دارد و گریز از آن امکان ناپذیر است نصب می‌‌‌‌شوند. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که جنس پارچه‌ای که برای این منظور از آن در نزدیکی گاز یایخچال و فریزر استفاده می‌‌‌‌کنید به راحتی قابل شستشو است. پارچه‌هایی از جنس ابریشم و مخمل به راحتی با چربی و بخار آسیب دیده و نگه‌داری از آن‌‌ها در چنین فضایی بسیار سخت است.

انتخاب پرده در دکوراسیون آشپزخانه

مقاوم در برابر آتش‌سوزی

پرده‌های آشپزخانه در مقابل تغییرات دمایی بالایی قرار دارند. اگر پرده در نزدیکی گاز نصب شده باشد امکان آتش سوزی نیز وجود دارد. بعضی از انواع پارچه‌‌ها در برابر گرما مقاومت بیشتری از خود نشان می‌‌‌‌دهند. تغییرات دمایی باعث تغییر رنگ بعضی از آن‌‌ها نیز می‌‌‌‌شود. بنابراین به دنبال پارچه‌ای باشید که در مقابل این شرایط مقاوم هستند.

بهره‌گیری از نور در آشپزخانه

در مورد میزان نوری که تمایل دارید به داخل آشپزخانه بتابد تصمیم گیری کنید. استفاده از پارچه‌های مات باعث می‌‌‌‌شود نور کمتری به داخل فضای آشپزخانه بتابد. استفاده از نور طبیعی در فضایی مانند آشپزخانه بسیار دلپذیر و مطلوب است. بنابراین از پرده‌هایی استفاده کنید که به میزان زیادی باعث حفظ حریم شخصی شما شده اما جلوی ورود نور را نگیرد.

بهره‌گیری از نور در آشپزخانه

رنگ و طرح پرده آشپزخانه

پرده‌های رنگ روشن فضای آشپزخانه را بزرگ‌تر و پرده‌های تیره باعث کوچک‌تر نشان دادن این فضا می‌‌‌‌شوند. حتی اگر فضای آشپزخانه شما بزرگ است بهتر است از پرده‌های تیره استفاده نکنید.

به یاد داشته باشید که استفاده از پرده‌های طرح دار بهتر از انواع ساده آن است. اما با این حال اگر از کاغذ دیواری استفاده کرده‌اید که در آن از طرح و نقش زیادی استفاده شده است، پرده‌ای ساده برای آشپزخانه در نظر بگیرید. انتخاب پرده ساده یا طرح‌دار باید با توجه به فضای آشپزخانه صورت گیرد.

رنگ و طرح پرده آشپزخانه

طول پرده آشپزخانه

انتخاب طول مناسب پرده آشپزخانه باید با توجه به قسمتی که پرده نصب شده است انجام شود. به یاد داشته باشید کف آشپزخانه زود کثیف می‌‌‌‌شود و نیاز به تمیزکاری روزانه دارد. اگر در نزدیکی محلی که در آن به آشپزی می‌‌‌‌پردازید از پرده استفاده شده است، باید در نظر داشته باشید که طول پرده کوتاه باشد. اگر میز غذاخوری در آشپزخانه قرار دارد، بهتر است از پرده‌های بلند برای پنجره آشپزخانه استفاده کنید.

طول پرده آشپزخانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب ایده‌های شیک و خاص برای تزیین خانه با کاغذ دیواری را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۴۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۴۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…