۵ وسیله‌ای که خانه کوچک شما به آن احتیاج دارد!

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
امروزه با کوچک شدن خانه‌ها مردم ناچار هستند تا از حداقل‌ فضا بیشترین استفاده را داشته باشند. البته بعضی وسایل را نمی‌توان حذف کرد، بلکه باید به فکر نظم‌دهی مناسب آن‌ها باشیم.
وسایل ضروری برای خانه‌ های کوچک

دکور کردن فضای کوچک به دقت و مهارت بیشتری نیاز دارد. در نشیمن یک خانه کوچک، بیشتر از هر وسیله تزئینی شما به چند وسیله کاربردی احتیاج دارید. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی وسایل ضروری برای خانه‌ های کوچک می‌پردازیم.

استفاده از مبلمان چند منظوره

حتما باید در نشیمن خانه‌ یک مبل تک نفره داشته باشید که هم مبل است و هم تخت. این مبل تک نفره بهتر است رنگی متفاوت و جذاب نسبت به سایر مبلمان نشیمن داشته باشد. این مبل خوش‌رنگ و متفاوت را در یک کنج قرار دهید. جایی که فضای جلوی آن باز باشد تا هنگامی که قرار است تبدیل به تخت شود، دست و پا گیر به‌نظر نرسد.

وسایل ضروری برای خانه‌ های کوچک

به خوبی از گوشه‌ها می‌توانید استفاده کنید. به جای آن‌که در یک کنج خانه یک میز غیر کاربردی که هیچ جذابیتی هم برای خانه شما به ارمغان نمی‌آورد، قرار دهید کمی هوشمندانه عمل کنید. پشتی اغلب این مبل‌ها حتی مناسب برای نشستن‌های طولانی و مطالعه است.

میز پذیرایی کشودار

بهترین مدل میز پذیرایی یا میزی که در فرهنگ دکوراسیون، به آن میز قهوه گفته می‌شود، برای خانه‌های کوچک مدلی است که زیر آن فضایی کشویی دارد تا وسایل اضافه‌ را داخل آن قرار دهید. اگر سراغ میزهای صندوقی بروید، می‌توانید از این فضا برای قرار دادن ملحفه‌ها و بالش‌های اضافه استفاده کنید. شما می‌توانید یک میز قهوه از جنس چوب با یک رویه مسطح و سخت انتخاب کنید.

وسایل ضروری برای خانه‌ های کوچک

حتی ممکن است میز شما به جای یک طبقه‌، چندین طبقه مجزا کشو داشته باشد تا وسایل اضافه را بدون آن‌که در معرض دید باشند در داخل کشوهای میز قرار دهید. در چیدمان خانه کوچک باید سعی کنید، بیشترین فضای نگه‌داری را برای خود خلق کنید.

قفسه و شلف

قفسه‌ها همان‌طور که از نام آن‌ها پیدا است، وسیله‌ای برای قرار دادن وسایل مختلف روی آن‌ها و یا درون آن‌ها است. در قدیم قفسه‌های فلزی این نقش را ایفا می‌کردند، اما امروزه همان قفسه‌ها تبدیل به شکل‌های مختلف شده‌اند. یکی از این اشکال، قفسه‌هایی سبک و زیبا از جنس پلاستیک مخصوص هستند.

قفسه و شلف

استفاده از پارتیشن‌ها

پارتیشن‌ها یکی از وسایل ضروری برای خانه‌ های کوچک به‌شمار می‌روند. پارتیشن گزینه مناسبی برای تفکیک نشیمن کوچک خانه شما است. البته پارتیشن‌هایی انتخاب‌ کنید که قاب مانند است و فضای خانه را دلگیر نمی‌کند. پارتیشن‌های مناسب برای خانه اغلب سازه‌ای سبک‌تر دارند. البته قرار نیست تمام وقت این پارتیشن در خانه شما باز باشد.

استفاده از پارتیشن‌ ها

استفاده از مبلمان مدولار

به مبل‌هایی که از چند بخش قابل جابه‌جایی، تشکیل شده‌اند، به اصطلاح مبل‌های مدولار گفته می‌شود. چند بخش بودن مبل‌های مدولار این امکان را به شما می‌دهد تا با جابه‌جایی قطعه‌هایی از آن، به فرم‌های متفاوتی برسید. برای خانه‌های کوچک، این ست مبلمان به تنهایی کافی است.

استفاده از مبلمان مدولار

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ وسیله که دکوراسیون خانه شما کم دارد! را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۲۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۴۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۱۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۱۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۱:۴۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۶ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۷ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…