۹ خاصیت باورنکردنی انجیر که شما را شگفت‌زده می‌کند!

۱۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
انجیر و برگ آن مواد مغذی فراوان و خواص متعددی برای سلامتی بدن دارند. از جمله خواص انجیر می‌توانیم کمک به هضم، کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و مدیریت قندخون را نام ببریم.
خواص انجیر برای سلامتی

در این مطلب از مجله دلتا تصمیم داریم شما را با خواص انجیر برای سلامتی آشنا کنیم. اگر می‌خواهید فواید این میوه‌ تابستانی را بشناسید، تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند است

انجیر به دلیل آنتی‌اکسیدان‌هایی که دارد، سلامتی بدن را بهبود می‌بخشد. اکسیداسیون تقریبا تمام بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و با بیماری‌های مختلف مثل پیری زودرس و سرطان ارتباط دارد. مواد غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان مثل انجیر به مبارزه با عارضه‌های ذکر شده کمک می‌کنند.

خواص ضدسرطانی دارد

به‌طور سنتی از انجیر برای درمان بیماری‌های مختلف از جمله سرطان استفاده می‌شود. یک مطالعه در دانشگاه چین نشان داد بعضی از ترکیبات موجود در انجیر به از بین بردن پوشش سلول‌های سرطانی مختلف کمک می‌کنند. اگرچه به مطالعات بیش‌تری در این زمینه نیاز است، اما محققان به این نتیجه رسیده‌اند که انجیر به دلیل دارا بودن ترکیبات بیواکتیو می‌تواند با بیماری‌های مختلف مبارزه کند.

فواید انجیر

خواص ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد

انجیر می‌تواند به‌عنوان یک ترکیب ضدباکتری و ضدقارچ عمل کند. بررسی انجام شده در دانشگاه مالزی نشان داد که عصاره‌ انجیر می‌تواند با باکتری‌ها، قارچ‌ها و میکروب‌های مختلف مبارزه کند. مطالعات مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که انجیر می‌تواند پاسخ سیستم ایمنی بدن را تحریک کند. به همین علت است که این میوه یک ماده‌ غذایی عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن به‌شمار می‌رود. انجیر برای مبارزه با بیماری‌های رایج گزینه‌ خوبی است‌.

منبع عالی پتاسیم، فیبر و مواد مغذی دیگر محسوب می‌شود

پتاسیم و فیبر دو ترکیب حیاتی در رژیم غذایی هستند که بسیاری از افراد آن‌ها را به اندازه‌ کافی دریافت نمی‌کنند. انجیر چه خشک باشد چه خام، فیبر بالایی دارد، به‌‌طوری‌ که حدود ۷ تا ۱۹ درصد از نیاز روزانه‌ بدن به این ماده‌ معدنی را برطرف می‌کند.

سلامت قلبی و عروقی را بهبود می‌بخشد

انجیر ممکن است فشار خون و سطح چربی خون را بهبود ببخشد که این موضوع می‌تواند به بهبود سلامت قلبی و عروقی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک کند. مطالعات انجام شده روی حیوانات نشان داده‌اند که مصرف انجیر منجر به بهبود سطح کلسترول کلی، کلسترول خوب (HDL) و تری‌گلیسیرید می‌شود.

اثرات ضددیابتی دارد

یکی دیگر از خواص انجیر برای سلامتی ضددیابتی بودن آن است. ثابت شده که انجیر درمان خوبی برای عوارض جانبی دیابت محسوب می‌شود. این میوه خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد و می‌تواند بسیاری از عملکردهای بدن که در اثر دیابت آسیب می‌‌بینند را تنظیم کند.

به درمان سرطان پوست کمک می‌کند

برگ‌های انجیر ترکیبات بیواکتیو دارند. این ترکیبات در مبارزه با آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد عالی هستند. بعضی از شواهد نشان می‌دهند که برگ‌های انجیر در درمان سرطان پوست مفید هستند.

 اثرات ضدپیری دارد

مطالعات مختلف نشان داده‌اند که عصاره‌ برگ انجیر حاوی خواص ضدپیری است. یک مطالعه به این نتیجه رسید افرادی که برگ انجیر و عصاره‌ برگ انجیر را مصرف می‌کنند، کاهش چین‌وچروک صورت را تجربه می‌کنند. علت این موضوع خواص آنتی‌اکسیدانی این میوه‌ تابستانی است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند لوبیا چیتی، معجزه لاغری!

۱۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در ۰:۰۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۲:۱۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۱:۲۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۲ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۹ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۰ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۸ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۴ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۳ ق٫ظ

  12. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۱ ق٫ظ

  13. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…