لوبیا چیتی، معجزه لاغری!

۱۵
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
لوبیا چیتی، جزو حبوبات خوش‌طعم و بی‌نظیر است. از این لوبیای خوش‌مزه و پرفایده می‌توان در انواع غذاها و سالادها استفاده کرد.
لوبیا چیتی برای لاغری

در دنیای امروز عادات غذایی انسان‌ها تغییر کرده است. امروزه باید مردم را متقاعد به خوردن سبزیجات، حبوبات و میوه‌هایی کرد که زمانی جزو غذا‌های اصلی مردم بودند. یکی از این حبوبات مفید لوبیا چیتی است. خواص لوبیا چیتی برای لاغری و کاهش وزن بسیار موثر است. اما دلایل آن چیست؟ با مجله دلتا همراه باشید تا این دلایل را بررسی کنیم.

خواص لوبیا چیتی برای لاغری

لوبیا چیتی یکی از محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین انواع لوبیا در ایران است. به‌طور کلی انواع لوبیا از مواد غذایی سرشار از فیبر محسوب می‌شوند و در میان آن‌ها، لوبیاچیتی بیش‌ترین میزان فیبر ممکن را در خود دارد.

جالب است بدانید، لوبیا حاوی مقدار قابل توجهی از ویتامین B، آهن، کلسیم، پتاسیم و فسفر است. لوبیا‌ها دارای مقدار کمی نمک و مقدار بسیار جزئی کالری هستند. هر ۱۰۰ گرم لوبیا چیتی دارای ۱۴۳ کالری انرژی است.

خواص لوبیا چیتی

 

لوبیا چیتی مانند تمامی حبوبات دارای خواص بسیار زیادی است. هر یک از این خواص تاثیر به‌سزایی بر سلامت افراد می‌گذارد. با تمرکز بر لاغری و کاهش وزن، به چهار مورد از مهم‌ترین و اصلی‌ترین خواص لوبیا چیتی برای لاغری اشاره می‌کنیم.

کالری پایین

اصلی‌ترین دلیل چاقی در واقع ایجاد تعادل انرژی منفی است، یعنی مقدار انرژی وارد شده به بدن بسیار بیش‌تر از انرژی مصرف شده یا خارج شده از بدن است. این مقدار انرژی اضافه متعاقبا در بدن به‌صورت چربی ذخیره شده و باعث افزایش وزن می‌گردد. بنابراین باید با کاهش ورودی انرژی به بدن و افزایش مصرف انرژی، بر این تعادل انرژی منفی غلبه کرد.

سرشار از فیبر است

از اصلی‌ترین خواص لوبیا چیتی برای لاغری، مقدار فیبر موجود در آن است. لوبیا چیتی بالاترین میزان فیبر ممکن را در بین حبوبات دارد. اما چرا فیبر می‌تواند برای کاهش وزن این‌قدر موثر و مهم باشد؟ پاسخ این پرسش بسیار ساده است، فیبر‌ها با تاثیر بر سیری یا به‌عبارتی زودتر سیر شدن فرد، به کاهش وزن کمک می‌کنند.

وقتی که فیبر وارد معده شد، با توجه به این‌که یک ماده انحلال‌پذیر است درون معده تبدیل به یک ماده گرانرو یا ویسکوز می‌شود. بر همین اساس موجب احساس سیری در فرد می‌شود که متعاقبا میزان ورودی غذا یا همان انرژی را کاهش می‌دهد و نقش موثری در کاهش وزن ایفا می‌کند.

سرشار از پروتئین است

لوبیا چیتی و به‌طورکلی انواع لوبیا‌ها سرشار از پروتئین هستند. تقریبا هر ۱۰۰ گرم لوبیا حاوی ۹ گرم پروتئین است. پروتئین‌ها نیز مانند فیبر به چند روش مختلف در سیر شدن فرد نقش ایفا می‌کنند. اثر کالری‌سوزی یا ترموژنیک پروتئین‌ها بالاست و مقدار بالای ترموژنیک اغلب با سیری در ارتباط است.

حاوی نشاسته مقاوم است

دیگر خواص لوبیا چیتی در لاغری وجود ماده‌ای به نام «نشاسته مقاوم» در آن است. مقدار نشاسته مقاوم در انواع لوبیا مختلف است. نشاسته مقاوم موجود در لوبیا چیتی نقش موثری در کنترل اشتها دارد. این نشاسته در معده و روده هضم می‌شود و هضم آن تنها در روده بزرگ صورت می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند با چای سبز سلامت خود را بیمه کنید!

۱۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در ۰:۴۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۰:۴۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۶:۰۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۶ ب٫ظ

    تمام مطالب گفته شده بسیار عالی بودن عاقبت بخیر باشید باسپاس اززحمات شما عزیزان

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۶ ق٫ظ

      ممنون از پیام انرژی‌بخشتون.

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۶:۳۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۶:۳۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۵۶ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ در ۸:۱۰ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۳ آذر ۱۳۹۹ در ۸:۱۳ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹ در ۴:۰۹ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹ در ۹:۲۴ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۲۱ آبان ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۱ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۹ ب٫ظ

  14. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…