۵ اشتباه رایج در چیدمان اتاق نشیمن

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیزی در دکوراسیون نشیمن منزل شما مشکل دارد، اما مطمئن نیستید این ایراد از کجاست؟ این مطلب را تا انتها بخوانید تا متوجه آن شوید.
اشتباهات رایج در نشیمن

در این مطلب از مجله دلتا به اشتباهات رایج در نشیمن می‌پردازیم که اغلب افراد در چیدمان منزل مرتکب می‌شوند. فراموش نکنید یک طرح رنگی متعادل و چند تکه مبلمان زیبا تنها موارد ضروری و کافی برای چیدمان اتاق پذیرایی یا نشیمن منزل نیست. فاکتورهای دیگری نیز مانند تعادل، نسبت و چیدمان صحیح باید در نظر گرفته شود. با ما همراه باشید.

مبل راحتی بی‌کیفیت در چیدمان منزل

شما یک مبل راحتی خیلی خوب را با قیمتی مناسب می‌بینید و آن را خریداری می‌کنید و درب منزل تحویل می‌گیرید. سپس وقتی برای اولین بار روی آن می‌نشینید، می‌بینید که اصلا مناسب نیست.

قبل از خرید مبل راحتی بهتر است آن را امتحان کنید. مبل‌های راحتی قیمت بالایی دارند و شاید بتوان گفت که جزو گران‌ترین وسایلی هستند که برای چیدمان منزل خود خریداری می‌کنید.

اشتباهات رایج در نشیمن

کاغذ دیواری اشتباه

اگر قصد داشته باشید که شخصیت خاصی را به اتاقی بدهید، بهترین گزینه استفاده از کاغذ دیواری است. قبل از خرید کاملا مطمئن شوید که برای اتاق شما مناسب باشد.

یکی از اشتباهات رایج در نشیمن انتخاب اشتباه کاغذ دیواری است. این موضوع تأثیر شدیدی روی کل فضا دارد. نکته اینجاست که تعویض کردن آن‌ها ارزان تمام نمی‌شود. پس اگر قصد استفاده از کاغذ دیواری را دارید، در بخش‌های کمتری از آن استفاده کنید.

اشتباهات رایج در نشیمن

انتخاب اشتباه پرده

انتخاب درست پرده نه فقط بخاطر دکور شما بلکه بخاطر نوردهی و حفظ حریم شخصی اهمیت زیادی دارد. پرده‌ای که انتخاب می‌کنید، کرکره‌ای باشد یا پارچه‌ای دقت کنید جنس، اندازه و مکانیسمی که برای باز و بسته کردن آن وجود دارد به دلخواه شما باشد.

مطمئن شوید که پرده‌ها نور کافی را به اتاق برسانند و از حریم خصوصی شما نیز محافظت کنند. اگر پرده‌ شما دارای رنگ خاصی است، مطمئن شوید با رنگ دیوارها و مبلمان اتاق هماهنگ باشد.

انتخاب اشتباه پرده

پارچه‌ اشتباه برای مبل

کدام پارچه برای مبل راحتی مناسب است؟ اگر مبل را بصورت سفارشی انتخاب کنید یا اگر از روکش برای مبل‌ها استفاده می‌کنید، در انتخاب پارچه‌های آن‌ها خیلی دقت کنید. مطمئن شوید که جنس آن مناسب سبک زندگی شما باشد و رنگ آن باید با اتاق هماهنگی داشته باشد.

همچنین طرح آن طوری باشد که برای مدت طولانی بتوانید با آن زندگی کنید. به یاد داشته باشید که روکش‌کردن با کیفیت گاهی ممکن است به اندازه‌ خرید یک مبل جدید هزینه داشته باشد.

مبلمان زیبا در دکوراسیون

انتخاب نامناسب رنگ

به طور کلی مردم این‌طور فکر می‌کنند که یکی از راه‌های ارزان برای تغییر ظاهر یک اتاق، رنگ‌آمیزی است. این تفکر ممکن است خیلی از مواقع درست باشد اما یک هشدار جدی اینجا وجود دارد.

اگر خانه‌ شما بزرگ است یا سقف‌های بلندی دارد، رنگ کردن آن می‌تواند بسیار دردسرساز و گران تمام شود. پس هنگام انتخاب رنگ تمام جوانب را در نظر بگیرید و بهترین رنگ را با توجه به روحیه‌ خود و سایر وسایل اتاق انتخاب کنید.

اشتباهات رایج در چیدمان نشیمن

پیشنهاد مطالعه: مطلب خانه خود را جذاب و متفاوت رنگ کنید! را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۲۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…