پارچه مناسب برای مبلمان راحتی

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای اینکه در انتخاب پارچه مبل راحتی موفق‌تر باشید و با دقت بیش‌تری به صورت محدودتر انتخاب کنید با ما همراه باشید.
انتخاب پارچه مبل

انتخاب پارچه مبل مناسب می‌تواند یکی از مهم‌ترین انتخاب‌ها برای خانه به حساب آید. در زمان انتخاب پارچه مبل راحتی علاوه بر زیبایی  باید آن را از جنبه‌های مختلفی مثل حس لمس و راحتی، نوع پوشش و نحوه شستشو هم مد نظر قرار دهید. با تمام این گزینه‌ها می‌توانید به راحتی مبلمان خود را پوشش دهید. با مجله دلتا همراه باشید.

پارچه مبل راحتی نخی

پارچه‌های نخی نرم و بادوام هستند، اما به راحتی دچار چین و چروک و آلودگی می‌شوند. این نوع از پارچه‌ها در انتخاب ملحفه رایج هستند. با وجود این که لکه‌های که روی این نوع پارچه قرار می‌گیرند به راحتی با صابون و آب قابل شستشو هستند. زمانی که آن را در معرض مستقیم نور آفتاب قرار دهید رفته رفته شروع به کدر شدن خواهد کرد.

پارچه مناسب مبلمان

پارچه کتان برای مبلمان راحتی

کتان از الیاف گیاهان ساخته می‌شود. این نوع پارچه به عنوان پارچه رومبلی در هر دو سبک دکوراسیون رسمی و غیررسمی قابل استفاده است. با وجودی که این نوع پارچه به صورت طبیعی در برابر آلودگی و کثیفی مقاومت می‌کند، اما به راحتی چروک می‌شود. بعضی از کتان‌ها می‌توانند به راحتی خشک‌شویی و یا شسته شوند.

پارچه مناسب مبل

ترکیبی از مواد مصنوعی برای پارچه مبلی

پارچه‌هایی با بافت مصنوعی یا ساخته دست انسان به نسبت پارچه‌های طبیعی در مقابل آلودگی و لکه‌گیری مقاومت بیشتری دارند. همچنین رنگ آن‌ها به راحتی محو و کدر نمی‌شود. بعضی از انواع پارچه مبل ترکیبی از دو بافت مصنوعی و طبیعی هستند تا مزایای هر دوی آن‌ها را داشته باشد.

انتخاب پارچه مناسب مبل

برای مثال پارچه ترکیبی نخی-پلی استری از حس نرمی و لطافت پارچه نخی به همراه مقاومت بالاتری در برابر آلودگی، محو و کدر شدن برخوردار است. نکته منفی که در رابطه با پارچه‌های ترکیبی می‌توان یاد کرد این است که هزینه بالایی دارند. انواع مختلفی از بافت‌های ترکیبی وجود دارند، اما چند نوع زیر جزو پرطرفدارترین‌ها انها به حساب می‌آیند:

  • آکریلیک
  • نایلون
  • پلی استر

انواع پارچه مبل راحتی مقاوم در برابر لکه

انواع مختلفی از پارچه‌ها هستند که بافت‌های مقاومی در برابر هرگونه لکه دارند. علت آن هم این است که این بافت‌ها ذاتا رطوبت را دفع کرده و مانع جذب لکه می‌شوند. برای مثال پارچه‌های مبلی نانو یکی از جدیدترین پارچه های مقاوم در برابر آب و لکه هستند که به صورت گسترده در صنایع مبل‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع پارچه مبل راحتی مقاوم در برابر لکه

پیشنهاد مطالعه: مطلب دکوراسیون آشپزخانه مستطیل شکل را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۸ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…