نظم دهی به چیدمان اتاق خواب

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زمان آن رسیده که نظم‌دهی به اتاق خواب را شروع کنید و از تمام فضا به بهترین نحو استفاده کنید. داشتن نظم یا مدیریت وسایل در اتاق خواب باعث کاهش استرس و اضطراب می‌شود.
چیدمان اتاق خواب

داشتن فضای کم در اتاق خواب و آشفته بودن همه وسایل مخصوصا در خانه‌های کوچک غیر از اینکه دسترسی به وسایل را برای ما سخت می‌کند، داشتن یک خواب راحت را نیز غیر ممکن می‌سازد. همان‌طور که می‌دانیم برای داشتن نظم، حتما فضای زیاد و بزرگ نیاز نیست، می‌توان با ساده‌ترین و خلاقانه‌ترین کارها اتاق را منظم کرد. در این نوشتار از مجله دلتا راهکارهایی برای نظم دهی به چیدمان اتاق خواب ارائه می‌کنیم.

تخت خواب

اولین قدم در نظم دهی به چیدمان اتاق خواب استفاده از فضاهای داخل تخت‌خواب است. کمدها و کشوهایی که در تخت‌خواب تعبیه شده، امکان این را فراهم خواهد کرد که بسیاری از وســـایل اضــافی را داخل آن قراردهیم. به عنوان مثال کفش‌هایی که استفـــاده کمتری دارد و نمی‌خواهیم داخل جاکفشی قرار بگیرد. سعی کنید همه کفش‌ها را بسته بندی کرده و یا در داخل باکس‌هایی قرار دهید و سپس درون کشوهای تخت خواب بچینید. همچنین می‌توان روتختی و بالشت‌های اضافی را در درون کشوها قرار داد. کتــاب‌ها و جـزوات و مجلاتی که شب‌ها مطالعه می‌کنید را نیز می‌توان داخل کمدهای تخت خواب قرار داد.

کمد

اگــر کمدهایی که تهیه می‌کنید دارای کشوهای زیاد و عمیق باشد، می‌توان بسیاری از لباس‌هایی که نیاز به تـاشدن دارد را درون طبقـات آن قرار داد. سایر لباس‌هایی را که نیاز به آویزان شدن دارد می‌توان جداگانه در قسمت دیگر کمد آویزان کرد، اگر درب کمدها به صورت ریلی ساخته شده باشد، جای کم‌تری را می‌گیرد. از کشوهای پایین کمـد نیز می‌توان برای قرار دادن حـــوله و سایر لوازم استفاده کرد. این کارها باعث می‌شود هیچ وسیله اضافی روی زمین نماند و از بهم ریختگی اتاق خــواب جلوگیری کند.

چیدمان اتاق خواب

دراور

دراورها یکی از وسایلی است که در مجموعه سرویس خواب وجود دارد و بسیار کاربردی است. دراور یکی از فضاهایی است که می‌تواند حجـــــم بسیاری از لوازم و وسایل را در خود جا داده و باعث نظم‌دهی اتاق خواب گردد.

پاتختی

پاتختی‌ها در حالی که به ظاهر کوچــک هستند ولی علاوه بر زیبایی اتاق خواب در بسیاری از مواقع فضاهای نابی را درخود دارند که وسایل دم دستی کوچک و همچنین موردنیاز را می‌توان داخل آن‌ها قرارداد. دسترسی به آن‌ها ساده بوده و در عین حال زیبا و جادار هستند.

میزآرایش

شما می‌توانید قــاب عکس‌های خانوادگی خود را از داخل آلبوم درآورده و در قاب‌های زیبا روی میز آرایش بگذارید و همچنین لوازم آرایش خود، عطرها، ادکلن‌ها و انواع کرم‌هایی که استفاده می‌کنید را با دقت روی آن چیده و از ریختن آن‌ها درون کشوها خودداری کنید تا علاوه بر نظم‌دهی، دسترسی شما به آن‌ها آسان بوده و جلوه اتاق زیبا گردد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌هایی کاربردی برای دکوراسیون خانه خود هستید، به مطلب دکوراسیون پذیرایی کوچک، استفاده‌ بهتر از فضا سر بزنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۴۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۵۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…