رازهای دکوراسیون اتاق خواب بی نقص!

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دکوراسیون اتاق‌خواب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و طبق سلیقه شخصی افراد صورت می‌گیرد، زیرا یکی از شخصی‌ترین و خصوصی‌ترین بخش‌های خانه محسوب می‌شود.
دکوراسیون داخلی اتاق خواب

بعد از یک روز طولانی سخت و خسته کننده، بعد از رهایی از کارهای روزانه هیچ چیز به اندازه دراز کشیدن روی تخت‌خواب و آسودن در خواب دلپذیر شبانه، دلچسب نیست. صرف‌نظر از اینکه شما از اتاق خواب‌تان چه استفاده‌هایی می کنید، بسیار مهم است محیطی ایجاد کنید که در آن احساس راحتی کنید. در این نوشتار از مجله دلتا در مورد رازهای دکوراسیون اتاق خواب گفته می‌شود که ممکن است شما به آن‌ها نیندیشیده باشید.

حذف مبلمان اضافی

اتاقی پر از مبلمان و اکسسوری می‌تواند حس بی‌نظمی و درهم‌ریختگی به وجود آورد. عقب بایستید و فضا را از دیدی تازه ببینید. آیا واقعا به چند تابلو نقاشی روی دیوار یا دو صندلی در اتاق‌خواب‌تان نیاز دارید؟یک قطعه مبلمان غیرضروری را از اتاق‌تان حذف کنید و تفاوت شگفت‌انگیز آن را ببینید. این کار فضای بیشتری در اتاق آزاد می‌کند و آن را مرتب‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

ابعاد و اندازه مبلمان

هنگام خرید مبلمان برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب، واقع‌بین باشید و مبلمانی را انتخاب کنید که اندازه‌شان متناسب با فضای شما باشد. یک تخت‌خواب خیلی بزرگ و حجیم به اندازه‌ای که می‌تواند فوق العاده به نظر برسد، در صورت کوچک بودن، اتاق بسیار نامتناسب به نظر می‌رسد و شکوه آن فراموش می‌شود. ضمن اینکه حرکت شما را در اتاق مشکل می‌کند.

ایجاد یک نقطه کانونی

زیاد بودن نقاط کانونی و خاص در فضا با بردن چشم از یک نقطه به نقطه دیگر به جای تمرکز بر یک نقطه، باعث می‌شود اتاق به‌هم ریخته به نظر برسد و چنین اتاقی برای یک خواب راحت مناسب نیست. برای مثال در این اتاق‌خواب دیوار بافت‌دار با نورپردازی تأکیدی و انتخاب لوستر مناسب نقطه کانونی اصلی فضا است. هیچ چیز دیگری در این فضا برای جلب توجه تلاش نمی‌کند.

دکوراسیون داخلی اتاق خواب

آینه

یک آینه روی دیوار کنار پنجره یا روبروی آن به اتاق‌تان اضافه کنید. این کار باعث می‌شود روشنایی فضا با انعکاس نور طبیعی دوچندان شود. ضمنا اگر از پنجره چشم‌انداز خوبی داشته باشید، با این کار منظره بیشتری به اتاق خود می‌آورید. ضمن اینکه از کاربری معمولی آینه یعنی چک کردن ظاهرتان قبل از بیرون رفتن در فضای اتاق خود نیز بهره‌مند می‌شوید.

نظم ایجاد کنید

هیچ چیز به اندازه مواجه شدن با بی‌نظمی در اتاق بعد از یک روز کاری طولانی، ناامیدکننده نیست. سعی کنید برای همه وسایل اتاق‌خواب‌تان مکان مشخصی داشته باشید.

سقف اتاق خواب

رنگ‌های روشن و درخشان از رازهای دکوراسیون اتاق خواب هستند زیرا آن را بازتر و جادارتر نشان می‌دهند، مخصوصا در اتاق‌خواب کوچک. سعی کنید رنگ سقف‌ها مشابه رنگ دیوارها باشد. این کار خطوط تیره و سایه‌دار بین سقف و دیوار را از بین می‌برد و به چشم شما این حس را می‌دهد که اتاق بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌های کاربردی در مورد دکوراسیون اتاق خواب خود هستید، به مطلب چیدمان اتاق‌خواب به صورت اصولی سر بزنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۲۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ در ۰:۵۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…