روانشناسی رنگ‎ها در دکوراسیون داخلی

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا می‌دانید رنگ‌هایی که در دکوراسیون داخلی به کار می‌برید، چه تاثیری بر روحیه دارند؟
رنگ در دکوراسیون

روانشناسی رنگ‎ها

روانشناسی رنگ در دکوراسیون می‌تواند راهنمای خوبی برای ایجاد فضاهای ایده‌آل باشد. بررسی نقش رنگ‌های پرکاربرد در دکوراسیون داخلی و خصوصیات روانشاختی آن‌ها، موضوعی است که مجله دلتا در این نوشتار به آن می‌پردازد. همراه ما باشید.

رنگ سبز 

سبز، رنگی است که به عنوان رنگ آرامش و شفافیت شناخته می‌شود. در کنار این موارد، برای چشم نیز بسیار مفید است وبه ما آرامش خاصی می‌دهد. در واقع، سبز را می‌توان رنگ طبیعت دانست. می‌توانید با استفاده از رنگ سبز در ترکیب با رنگ‌های دیگری مانند رنگ سفید و رنگ زرد، دکوراسیون‌داخلی خانه خود را جذاب و آرام‌بخش کنید.

رنگ سبز

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی، یک رنگ بسیار پر انرژی است، اما نخستین چیزی که باید درباره این رنگ بدانید، این است که نارنجی برای دکوراسیون داخلی همه افراد مناسب نیست. باید در استفاده از آن در دکوراسیون داخلی احتیاط به خرج داد. زیاده‌روی کردن در به کارگیری رنگ نارنجی سبب می‌گردد میزان انرژی فضا بیش از حد زیاد شود که چندان جالب نیست.

رنگ نارنجی

رنگ سیاه 

رنگ سیاه یک رنگ پرصلابت است که می‌توان از آن برای ایجاد یک فضای برجسته، جذاب کمک گرفت. رنگ مشکی، شاید به عنوان پس‌زمینه و در مقیاس بزرگ، زیاد مناسب عمل نکند، اما می‌توانید برخی لوازم و اکسسوری‌های خود را سیاه انتخاب کرده و زیبایی بی‌نظیری به خانه خود بدهید. سیاه، رنگی است که با قرار گرفتن در پس زمینه به صورت محدود می‌تواند جلوه اجسام درخشان و متالیک را چند برابر کند.

رنگ سیاه

رنگ سفید

رنگ سفید، محبوب‌ترین رنگ در دکوراسیون داخلی و رنگی امیدبخش است. می‌توان گفت کاربرد سفید در طراحی داخلی منزل به مراتب از دیگر رنگ‌ها بیش‌تر است. سفید، رنگی است شیک و بسیار جذاب که نماد پاکیزگی و خلوص است. سفید می‌تواند پس زمینه خوبی برای فضاهای مختلف باشد.

سفید در دکور

رنگ زرد 

زرد، رنگی بسیار شاد و پرانرژی است که قادر است جذابیت و سطح انرژی بسیار بالایی به منزل بدهد. در روانشناسی رنگ زرد در دکوراسیون آمده که این رنگ می‌تواند فضای زندگی را روشن و صمیمی کند. رنگ زرد، بهتر است در جزییات به کار رود.

زرد در دکوراسیون

رنگ بنفش 

بنفش، یک رنگ متفاوت و شاد است. به کار بردن رنگ بنفش در کنار رنگ سبز از لحاظ روانشناسی، تاثیر خیلی خوبی روی حس و حال خانه خواهد داشت. بنفش در طیف‌های روشن‌تر خود، مثل یاسی، رنگی است آرام‌بخش و ملیح که به کار بردن آن در هر فضایی می‌تواند خیال انگیز و آرام‌کننده باشد.

رنگ بنفش

رنگ آبی 

آبی، رنگ دریا، آسمان و آب است. آرامش خاصی در رنگ آبی وجود دارد که شاید کم‌تر در دیگر رنگ‌ها یافت شود.  شما می‌توانید رنگ آبی را با نیلی، سفید، زرد و خاکستری ترکیب کنید.

رنگ صورتی 

صورتی، یک رنگ بسیار لطیف و رمانتیک است. اگر صورتی را در طیف‌های مناسب و در کنار رنگ‌های هماهنگ به کار ببرید، می‌توانید احساس آرامش و ملایمتی که دارد را به خانه خود بیاورید. صورتی در کنار رنگ‌هایی مانند شیری، سفید و بنفش، خیلی خوب به نظر می‌رسد.

صورتی در دکوراسیون

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب”نکاتی برای انتخاب رنگ مبلمان” را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…