نکاتی برای انتخاب رنگ مبلمان

۳
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مبل این وسیله بزرگ و راحت می‌تواند تاثیر به‌سزایی در انتخاب رنگ‌بندی دیگر وسایل اتاق پذیرایی داشته باشد.
رنگ مناسب مبلمان

انتخاب رنگ مبلمان از آن جهت اهمیت زیادی دارد که تاثیر بسیاری بر دکوراسیون منزل می‌گذارد و می‌توان باقی وسایل را به نوعی دنباله‌روی همین انتخاب دانست. برای هماهنگی و تعادل بصری فضا داشتن ترکیب رنگی و پالت مشخص می‌تواند، انسجام دکوراسیون را افزایش دهد. پس اگر این هماهنگی به هر دلیلی از بین رود، تاثیر منفی بر چیدمان منزل شما می‌گذارد. می‌توانید رنگ مبلمان خانه خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که ست‌کردن رنگ‌های دیگر یا حتی تغییر دکوراسیون با محدودیت‌های کمتری انجام شود. در این مطلب از مجله دلتا با نکات انتخاب رنگ مبلمان آشنا می‌شوید.

فضای موردنظرتان چه ابعادی دارد؟

زمان انتخاب رنگ مبل، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید ابعاد فضای مورد نظرتان است. برای مثال اگر اتاق شما کوچک است، بهتر است از رنگ‌های روشن مانند بژ، سفید یا قهوه ای مایل به زرد(دارچینی) استفاده کنید. این رنگ‌ها باعث می‌شوند فضا وسیع‌تر به نظر برسد. اما اگر نشیمن منزل‌تان بزرگ است، می‌توانید رنگ‌های تیره‌تر، همچون قرمز، قهوه‌ای شکلاتی یا خاکستری سیر را به کار بگیرید.

نورگیری فضا

اگر فضای نشیمن منزل‌تان در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارد، بهتر است مبل‌هایی با رنگ تیره انتخاب نکنید به این خاطر که نور آفتاب رنگ مبل را کم کم از بین می‌برد.

به سلیقه و شخصیت خودتان توجه کنید

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند هر چند وقت یک بار در دکوراسیون منزلشان تغییر ایجاد کنند، ما پارچه‌های تک‌رنگ و رنگ‌های خنثی (مثل بژ، خاکستری و کرم) را برای مبلمان به شما پیشنهاد می‌کنیم. رنگ‌های خنثی همیشه به روز هستند، دیرتر قدیمی می‌شوند و هم‌نشینی مناسبی با رنگ‌های دیگر دارند.

رنگ مناسب مبلمان

بقیه عناصر موجود در فضا را در نظر بگیرید

هنگام انتخاب رنگ مبل، باید به رنگ کفپوش، فرش، دیوارها، پرده و سایر عناصر موجود در اتاق توجه کنید. در اینجا باید به این نکته توجه کنید؛ ابتدا تصمیم بگیرید که می‌خواهید مبلمان نقشی برجسته و تاکیدی در فضا داشته باشد یا رنگ آن با سایر رنگ‌های موجود در اتاق ترکیب شود و فضایی یکپارچه ایجاد کند.

می خواهید فضای نشیمن یا پذیرایی منزل‌تان چه ماهیتی داشته باشد؟

فضای مورد نظرتان چه عملکردی دارد؟ آیا مبل‌ها را برای نشیمنی خصوصی می‌خواهید و در آن نیاز به ایجاد فضایی آرام برای استراحت دارید یا آن ها را برای اتاق رسمی‌تری مثل پذیرایی در نظر گرفته اید؟ شما به رنگی نیاز دارید که بازتاب کننده عملکرد و حال و هوای کلی اتاق باشد. برای مثال در فضاهای آرام که بیشتر برای دور هم جمع شدن و استراحت اعضای خانواده مورد استفاده قرار می‌گیرند، بهتر است دکوراسیون مینیمال باشد، بنابراین پارچه‌های تک‌رنگ و رنگ‌های روشن مثل سبز کم‌رنگ می‌توانند گزینه مناسبی باشند.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با نکات دکوراسیون داخلی به مطلب کاغذ دیواری مناسب نشیمن سر بزنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۱۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۵:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…