استفاده از ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در خانه

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید همه اینگونه فکر کنیم که فقط می‌توانیم یکی از آن‌ها را انتخاب نماییم یا تنها یکی از دیوارها را متفاوت از دیگران باقی بگذاریم.
ترکیب رنگ و کاغذدیواری

در این نوشتار از مجله دلتا قصد داریم روش‌هایی که طراحان ‌داخلی برای ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در منازل استفاده می‌کنند را به شما معرفی کنیم تا با این نوع دکوراسیون بیشتر آشنا شوید. سپس نکات مربوط به انتخاب رنگ و طرح آن‌ها را می‌گوییم تا بتوانید به صورت صحیح و اصولی در خانه اجرا کنید.

روش‌هایی برای ترکیب رنگ و کاغذ دیواری

توجه داشته باشید برای ترکیب رنگ و کاغذدیواری در بخش‌های مختلف منزل، روش‌های مختلفی وجود دارد.

ترکیب رنگ و کاغذدیواری در اتاق خواب

در این روش باید دیوار پشت تاج‌ تخت را به عنوان دیوار تاکیدی کاغذ دیواری کنید و دیگر دیوارها را با رنگ ملایم و ترجیحا خنثی نقاشی کنید. اما راه خلاقانه دیگر برای ترکیب رنگ و کاغذدیواری، کاغذ کردن سطح داخلی بخش‌های قاب‌بندی شده دیوار اتاق ‌خواب است. بنابراین، اگر دیوارهای اتاق قاب‌بندی شده است از این روش می‌توانید استفاده کنید.

استفاده کاغذدیواری

همچنین اتاق خواب‌هایی که دیوارشان توسط داکت‌های سیم برق و یا گچ‌بری به دو قسمت تقسیم شده‌اند، برای به کار بردن همزمان کاغذ دیواری و رنگ بسیار مناسب‌ هستند. زیرا می‌توانید در آن‌ها، یک قسمت را نقاشی و قسمت دیگر را کاغذ کنید.

ترکیب رنگ و کاغذدیواری در پذیرایی و نشیمن

مانند اتاق‌ خواب، کاغذدیواری کردن یک دیوار و نقاشی باقی دیوارها در پذیرایی و نشیمن خانه، بسیار پرکاربرد است. می‌توانید در این روش، تنها دیوار بالای شومینه، دیوار پشت بزرگترین مبل، دیوار پشت تلویزیون یا دیواری را که تابلوهای هنری روی آن قرار دارد، کاغذ و دیوارهای دیگر را نقاشی کنید. همچنین دیوارهای قاب‌بندی شده یا دیوارهایی که به دو قسمت تقسیم شده‌اند، گزینه مناسبی برای استفاده همزمان رنگ و کاغذدیواری در پذیرایی و نشیمن است.

رنگ

رنگ کاغذدیواری و دیوارها 

اگر بعد از خواندن موارد بالا تصمیم گرفتید که از ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در یکی از بخش‌های منزل استفاده کنید، باید نکاتی را در مورد انتخاب رنگ آن‌ها بدانید که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم. این نکات شامل موارد زیر  است:

ترکیب رنگ و کاغذدیواری با انتخاب رنگ مشابه

یکی از گزینه‌هایی که برای انتخاب رنگ نقاشی دیوار و کاغذ دیواری وجود دارد، انتخاب رنگ مشابه است که فضایی منسجم و هماهنگ ایجاد می‌کند. اما توجه داشته باشید، در این حالت بهتر است سراغ رنگ‌های جسورانه و تیره نروید، چرا که نقاشی و کاغذدیواری تمام دیوارها به این نوع رنگ‌ها، فضای دلگیر و خسته‌کننده‌ای بوجود می‌آورد و بعد از مدت کوتاهی دل را می‌زند. اگر هم اکنون دیوارها نقاشی شده‌اند، برای صرفه‌جویی در هزینه می‌توانید کاغذدیواری را بخرید که رنگ زمینه آن مانند رنگ دیوارها باشد.

کاغذدیواری

چگونه در این روش، طرح کاغذ دیواری را انتخاب کنیم؟

شکل و طرح الگوی کاغذ دیواری را بر اساس سلیقه و جلوه‌ای که قصد دارید در فضای داخلی به وجود آورید، انتخاب کنید. اما توجه داشته باشید اگر می‌خواهید بین عناصر دکوراسیون ارتباط و هماهنگی وجود داشته باشد، می‌توانید طرح کاغذدیواری را به صورتی انتخاب کنید که به رنگ یکی از وسایل دکوری شباهت داشته باشد. طرح و الگوهای بزرگ کاغذدیواری، فضای داخلی را کوچک و طرح و الگوهای ظریف و کوچک، فضای ‌داخلی را دلباز و بزرگتر از آنچه که هست نشان می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه : مطلب کاغذ دیواری سقفی ، ایده‌ای برای دیوار پنجم خانه  را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…