کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ آمیزی؟

۱۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دیوارهای هر خانه‌ای بیشترین سطح اتاق‌ها را به خود اختصاص داده و حاضرین در فضا بیشترین ارتباط بصری را با آن برقرار می‌کنند. بنابراین انتخاب رنگ و طرح دیوارها تاثیر زیادی بر روحیه ساکنین خانه و همچنین زیبایی دکوراسیون داخلی دارد.
نکاتی برای انتخاب کاغذ دیواری

بیشتر افراد اغلب دچار تردید می‌شوند که برای دیوارهای منزل خود کاغذ‌‌ دیواری را انتخاب کنند یا رنگ. کاغذ دیواری و رنگ هر دو معایب و مزایایی دارند که انتخاب را برای افراد سخت می‌کند. در این بخش از مجله دلتا نکاتی برای انتخاب کاغذ‌ دیواری یا رنگ را به شما می‌گوییم که باعث می‌شود آگاهانه‌تر انتخاب کنید.

تنوع در طراحی 

شما در هنگام انتخاب کاغذ دیواری می‌توانید برای کل دیوارها از طرح ساده، نقش‌دار یا ترکیبی از این دو استفاده کنید. همچنین می‌توانید در برخی قسمت‌ها از کاغذ دیواری استفاده کنید و مابقی را رنگ بزنید.

 انتخاب کاغذ دیواری

قیمت

انواع رنگ و کاغذ دیواری با قیمت‌های گوناگون در بازار وجود دارند. اما در کل معمولا هزینه رنگ‌آمیزی پایین‌تر از کاغذ دیواری است.

زیبایی

نیازی به گفتن نیست که کاغذ دیواری بسیار زیبا است و تاثیر زیادی در لوکس شدن دکوراسیون داخلی دارد. از طرفی تاثیری که کاغذ دیواری در لوکس شدن خانه دارد در مقایسه با قیمت آن نسبت به متریالی مانند سنگ، بسیار زیاد است.

زیبایی در دکوراسیون اتاق خواب

دوام و طول عمر

هنگامی‌که شما از یک کاغذ دیواری مرغوب و قابل شستشو استفاده می‌کنید، سال‌های متمادی می‌توانید آن را تمیز و از آن استفاده کنید. از سوی دیگر، رنگ پس از گذشت چند سال و با تمیز کردن مداوم تغییر کرده و ظاهری نه‌ چندان زیبا به خود می‌گیرد.

خانه‌های کوچک

اگر قصد دارید خانه کوچک‌ خود را بزرگ‌تر جلوه دهید، رنگ‌ها بیشتر از کاغذ ‌دیواری‌ها به شما کمک خواهند کرد، چرا که در خانه‌های کوچک هرچه فضا مینیمال‌تر و به دور از طرح‌های اضافی باشد، بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

 انتخاب کاغذ دیواری

نورگیری

رنگ‌ها به خاطر سطح براقی که دارند، برای نورگیری نسبت به کاغذ دیواری‌ها اولویت دارند. سطح براق رنگ‌ها باعث می‌شود خانه‌ شما روشن‌تر به‌نظر برسد. این در حالی است که کاغذ دیواری‌ها نور را جذب می‌کنند.

ترکیب رنگ و کاغذ دیواری 

شما می‌توانید از ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در خانه خود استفاده کنید. بعضی از دیوارها رنگ و بعضی را کاغذ دیواری کنید. به این صورت خانه هیجان‌انگیزتری خواهید داشت.

نکاتی برای انتخاب کاغذ دیواری

پوشش عیوب دیوار

استفاده از کاغذ دیواری باعث پوشش بسیار خوب عیب‌های دیوار مانند ترک، لک، تو رفتگی، موج و… می‌شود. این در حالی است که استفاده از رنگ، چنین نقص‌هایی را پوشش نخواهد داد.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاعات بیشتر در زمینه دکوراسیون خانه خود را در مطلب ۵ اشتباه رایج در چیدمان اتاق نشیمن بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۱ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۰۷ ب٫ظ

    🙏🏻🌹🌹🌹

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۶ ق٫ظ

  3. هادی زاهدی

    ۲۰ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۲۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۴۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۳۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۳۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۰۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۰۳ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۷:۴۲ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۴ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۶:۳۸ ق٫ظ

  12. ناشناس

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ در ۷:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…