چیدمان پذیرایی با ایده‌های ساده و شیک

۱۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیدمان دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل یک کار هنرمندانه است. نحوه چیدن وسایل در پذیرایی مستطیل شکل در زیبایی و جذابیت خانه تأثیر به سزایی دارد.
دکوراسیون پذیرایی مستطیل

شکل هندسی هر خانه‌ای، یک چیدمان خاصی را می‌پذیرد. بعنوان مثال چیدمان یک پذیرایی مربع شکل با چیدمان یک پذیرایی مستطیل شکل کاملا متفاوت است. وقتی می‌خواهید خانه‌ای را بخرید، اگر پذیرایی آن مستطیل شکل باشد، در بدو ورود به خانه احساس می‌کنید که وارد یک تونل تنگ و باریک شده‌اید. ولی با چیدمان صحیح این نوع پذیرایی‌ها، می‌توان شکل آن را تغییر داد، به نحوی که احساس خوبی به افرادی که به خانه وارد می‌شوند، می‌دهد. در این مطلب از مجله دلتا درباره ترفندهای دکوراسیون پذیرایی مستطیل صحبت خواهیم کرد.

پذیرایی کوچک

پذیرایی مستطیل شکل کوچک

اگر صاحب یک خانه با پذیرایی مستطیل شکل کوچک هستید، بهتر است از مبلمان راحتی استفاده کنید. مبلمان را یک طرف سالن، پشت به دیوار بچینید و روبروی آن تلویزیون را قرار دهید. دقت داشته باشید که اگر پذیرایی شما دارای شومینه است، سعی کنید مبلمان را به گونه‌ای بچینید که جلوی شومینه را اشغال نکند. همچنین از قرار دادن وسایل اضافی در پذیرایی خودداری کنید تا فضا را کوچک‌ و دلگیر نکند.

پذیرایی بزرگ

پذیرایی مستطیل شکل بزرگ

اما اگر خانه‌ای با پذیرایی مستطیل شکل بزرگ دارید، به جای یک دست مبلمان می‌توانید از دو دست مبلمان استفاده کنید. یک دست را مبلمان راحتی و دست دوم را مبلمان مجلسی یا استیل انتخاب کنید. مبلمان راحتی را سمت شومینه و مبلمان مجلسی را در طرف دیگر بگذارید. با این دو دست مبلمان، خانه به دو قسمت تقسیم می‌شود و جدا کننده آن‌ها می‌تواند وسایل تزیینی باشد. می‌توانید هر دست مبلمان را به صورت گرد و پشت به هم بچینید. فقط دقت داشته باشید که رنگ مبل ها باید همخوانی داشته باشند.

همچنین در پذیرایی‌های مستطیل شکل بزرگ می‌توانید بجای استفاده از دو دست مبل، یک طرف پذیرایی را که قسمت نشیمن خانه است یک دست مبل قرار دهید. طرف دیگر را که فضای غذاخوری است با میز ناهارخوری پر کنید. در این حالت رنگ مبلمان و میز ناهارخوری باید همخوانی داشته باشند.

دکوراسیون پذیرایی

تاثیر رنگ‌ها

رنگ‌ها نیز در زیبایی پذیرایی تاثیر منحصربه‌فردی دارند. انتخاب رنگ مبلمان و بقیه وسایل سالن پذیرایی بستگی به سلیقه صاحب‌خانه دارد. رنگ‌های گرم و شاد مثل نارنجی و قرمز باعث ایجاد فضایی گرم در خانه می‌شود و صمیمیت بین اعضا را بیشتر می‌کند. همچنین رنگ‌های سرد مثل آبی و سبز، استرس و خستگی را از افراد دور می‌کند.

استفاده از رنگ‌های شاد در خانه‌هایی که ممکن است بعضی از اعضای آن افسردگی داشته باشند، بسیار تاثیرگذار خواهد بود. همچنین تاثیر زیادی در بزرگتر نشان دادن فضای خانه دارد. رنگ‌های سیاه و سفید نیز جزو رنگ‌های خنثی محسوب می‌شوند. ترکیب این دو رنگ با هم یک دکوراسیون شیک و منحصر به فرد ارائه می‌کند که معمولا با هر سلیقه‌ای سازگار است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب دکوراسیون اتاق‌های کم‌نور و بدون پنجره  را بخوانید.

۱۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۹:۳۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۴۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۵۷ ب٫ظ

  5. میرزا

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۱۰ ب٫ظ

    عکسها بسیار جذاب بود

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۱۵ ق٫ظ

      عرض احترام و سپاس.

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۷ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۰ ق٫ظ

  8. مهناز

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۳۲ ق٫ظ

    عالیه

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۱۰ ب٫ظ

      مرسی از همراهی شما

      پاسخ

    • ناشناس

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۸ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۸ ق٫ظ

  10. روزبهانی

    ۱ مرداد ۱۳۹۹ در ۲:۵۶ ب٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

    • ناشناس

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۰ ب٫ظ

    • ناشناس

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…