دکوراسیون پذیرایی کوچک، استفاده‌ بهتر از فضا

۵
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قرار نیست، چون خانه‌مان کوچک است تسلیم کوچکی شویم و نتوانیم دکوراسیون دلخواهمان را در آن پیاده کنیم. در این مقاله نکاتی را خواهید خواند که به شما در چیدمان دکوراسیون پذیرایی کوچک کمک می‌کند.
دکوراسیون پذیرایی کوچک

همه ما ایرانی‌ها به داشتن فضایی جداگانه برای پذیرایی از مهمان علاقه‌مندیم و دوست داریم سالن نشیمن و پذیرایی جداگانه‌ای در خانه خود داشته باشیم. اما گاهی اوقات کوچک و محدود بودن خانه این امکان را به ما نمی‌دهد. در این مطلب از مجله دلتا نکاتی در مورد دکوراسیون پذیرایی کوچک ارائه می‌شود.

بهترین رنگ

برای طراحی داخلی یک پذیرایی کوچک باید در انتخاب رنگ‌ها دقت کافی داشته باشید زیرا انتخاب رنگ اشتباه، به راحتی می‌تواند فضای شما را کوچک‌تر از آن چیزی که هست نشان داده یا باعث دلگیر و تاریک به نظر رسیدن آن بشود. بنابراین بهتر است که رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، خاکی و سفید را به عنوان رنگ اصلی فضا در نظر گرفته و در صورت نیاز از رنگ‌های دیگر مانند رنگ مبلمان، پرده‌ها، فرش و اکسسوری‌هایی مانند کوسن‌ها کمک بگیرید.

فرش و پرده مناسب

از دیگر نکات مهمی که برای داشتن یک دکوراسیون خوب در پذیرایی کوچک باید رعایت کرد، انتخاب فرش مناسب است. فرش و پرده هر دو می‌توانند بر میزان نور و تاریک و روشنی فضای شما تاثیر مستقیم بگذارند. پیشنهاد ما این است که برای پرده‌ها از پارچه‌های بسیار ساده و در رنگ‌های روشن استفاده کنید. اما از آن طرف برای انتخاب فرش هم می‌توانید از طرح‌های ساده و هم از طرح‌های پر کار استفاده نمایید. مسلما انتخاب ترکیب رنگی و نقش آن به مدل و رنگ مبلمان شما بستگی خواهد داشت. در هر صورت فراموش نکنید که در دیزاین پذیرایی کوچک، هدف ما پرهیز از شلوغی و ایجاد هرج و مرج در فضاست.

چیدمان مبلمان

یکی از ترفندهایی که می‌توانید برای چیدن مبلمان در پذیرایی خود به کار ببرید ایجاد نقطه کانونی است. از آنجایی که فضای کوچک پذیرایی این اجازه را به ما نمی‌دهد که مبلمان را به صورت باز و یا در مدل‌های مختلف بچینیم، پس بهترین راه این است که ابتدا یک مرکز توجه به وجود آورده و سپس مبل‌ها را دورتادور آن قرار دهیم. شومینه، پنجره‌های بزرگ یا سرتاسری، میز جلومبلی بزرگ و حتی یک لوستر خاص می‌توانند نقش این نقطه کانونی را برای شما ایفا نمایند. یک ترفند دیگر این است که یکی از دیوارهای اصلی را کاغذ دیواری مناسب کرده و سپس کاناپه بزرگ‌تر را جلوی آن قرار دهید و همان چیدمان را به کار ببرید.

دکوراسیون اتاق نشیمن

اکسسوری مناسب

وجود آینه در بزرگ‌تر نشان دادن فضا شما را یاری خواهد داد. بنابراین اگر پذیرایی شما فاقد پنجره‌های بزرگ و نورگیر است، با استفاده از آینه می‌توانید فضا را روشن‌تر و البته بزرگ‌تر نشان دهید. از جمله وسایل دیگری که می‌تواند در تزیین پذیرایی کوچک شما را یاری کند، انتخاب لوستر و آباژورهای مناسب است. سعی کنید این وسایل روشنایی را متناسب با ابعاد فضا و میزان نوری که نیاز دارید خریداری کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌هایی کاربردی برای دکوراسیون داخلی خانه خود هستید، به مطلب ست کردن رنگ کرم در دکوراسیون داخلی سر بزنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۳۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۵۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۴۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹ در ۷:۳۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…