موزه هنری گراتس ؛غول هنری اتریشی!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقش و اهمیت وجود تالار ها و موزه های هنری در کشورهای مختلف جهان غیر قابل انکار است، زیرا با وجود چنین مراکزی علاوه بر انتقال تفکر، علم و دانش، هنر، آثار ادبی،تجارب، دست یافته های بشر در طول تاریخ و... به سایر ملل جهان جاذبه ای دیدنی برای حضور افراد دیگر در سایر ممالک دنیا نیز پدید می آید.
موزه هنری گراتس

موزه هنری گراتس یکی از نمادهای شکوفایی هنر صنعت معماریست و بر همین اساس طبق روال گزارش های پیشین مجله دلتا از تالارها، موزه ها، کتابخانه ها و مراکز خاص دیدنی دنیا در این گزارش نیز به معرفی یک مرکز فعال و موثر دیگر در جهان و بررسی ویژگی های معماری آن خواهیم پرداخت.

به گزارش مجله دلتا در سال ۲۰۰۳ تالار یا موزه هنری گراتس (Kunsthaus Graz)  در «اتریش» در کرانه غربی ساحل رودخانه مور (Mur) با مساحتی بالغ بر۵۰۰ متر مربع بنا شد و با ساخته شدن آن این بنای غول پیکر عظیم الجثه تبدیل به یکی از مراکز مهم فرهنگ و هنر این کشور گردید و همچون آینه ای تمام قد به انعکاس فرهنگ و هنر مرز و بوم خود همت گماشت.

موزه هنری گراتس که توسط دو تن به نام های پیتر کوک و کالین فورنیر طراحی و با شکلی بسیار عجیب و متفاوت از سایر بناهای دیگر ساخته شده است از یک هزار و ۲۸۸ پنل شیشه ای آکریلیک نیمه شفاف استفاده شده که علاوه بر تامین روشنایی مورد نیاز موزه سازگاری مثال زدنی را نیز با طبیعت ایجاد کرده است همچنین در این اثر تلاش شده تا قوانین سنتی (مکعب سفید)  حفظ و از کاشی هایی با جنس رس قرمز برای ساخت و تزیین نمای خارجی آن استفاده شود.

موزه هنری گراتس با جای دادن آثار بسیار شاخصی در خود توانسته است به عنوان یکی از نمایشگاه ها و موزه های بین المللی در این گوشه از دنیا خود نمایی کند و در رشد و اعتلای آثار هنری، معماری و… نقش غیر قابل انکاری را ایفا کند.

موزه هنری گراتس

معماری مدرن

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…