۵ قانون مهم در دکوراسیون اتاق خواب کودکانه

۶
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اتاق خواب کودک مهم‌ترین بخش یک خانه پس از به دنیا آمدن فرزند دلبند شماست. کودک در این اتاق می‌خوابد، بازی و رشد می‌کند پس باید در مورد دکوراسیون آن وسواس زیادی به خرج دهید.
دکوراسیون اتاق خواب کودکانه

یکی از دغدغه‌های اصلی و چالشی که بسیاری از والدین با آن دست‌به‌گریبان هستند، دکوراسیون اتاق خواب کودکانه است. بسیاری از والدین نمی‌دانند دقیقا چگونه باید دکور اتاق‌خواب کودک دلبند خود را بچینند که هم امنیت بالایی داشته باشد و هم مناسب روحیات یک کودک باشد. مجله اینترنتی دلتا شما را برای این کار راهنمایی می‌کند.

چگونه دکوراسیون اتاق خواب کودکانه را انجام دهیم؟

یکی از اشتباهاتی که معمولا پدر و مادرها برای دکوراسیون اتاق خواب کودکانه انجام می‌دهند، استفاده بیش از حد از وسایل بازی کودکانه و چیدمان نامناسب آن‌هاست. این در حالی است که پدر و مادرها نیازهای روحی و جسمی کودک را کاملا نادیده می‌گیرند و به داشتن آرامش ذهنی کودک در اتاقی منظم، آرام و ساده توجهی نمی‌کنند.

میز و تخت کودک

دکوراسیون اتاق خواب کودکانه می‌تواند بسیار شاد و جذاب باشد و به نیازها و سلیقه کودک شما پاسخ مناسبی دهد. در طراحی اتاق‌خواب کودک، می‌توانید از ایده‌های زیر استفاده کنید:

رنگ‌های شاد: از رنگ‌های شاد در دیوارها، مبلمان و پرده‌ها استفاده کنید تا اتاق پر از انرژی و شادابی باشد. استفاده از رنگ‌های پاستلی بهترین انتخاب است. رنگ‌هایی مثل آبی، صورتی، زرد و سبز اتاق کودک را پر انرژی و شاد می‌کنند.

الگوها و تصاویر: استفاده از الگوها و تصاویر موردعلاقه کودک، می‌تواند اتاق را جذاب‌تر کند. می‌توانید از پوسترهای دیواری با طرح‌های جالب یا تصاویر موردعلاقه کودک بر روی دیوارها استفاده کنید.

حفظ تمیزی و سادگی: در دکوراسیون اتاق خواب کودکانه تمیز نگه‌داشتن و ساده ‌بودن دکوراسیون اهمیت بالایی دارد. مطمئن شوید که اسباب‌بازی‌ها و وسایل کودک به‌خوبی سازماندهی شده و به طور منظم در جای خود قرار دارند. همچنین، از مصالح و وسایل باکیفیت استفاده کنید تا ایمنی و سلامتی کودک خود را تضمین کنید.

رنگ های روشن اتاق

مبلمان و تختخواب: انتخاب مبلمان مناسب و تختخوابی که باسلیقه کودک شما همخوانی داشته باشد، بسیار مهم است. از مبلمان با طرح‌های کارتونی و شکل‌های جذاب استفاده کنید. همچنین، تختخوابی را انتخاب کنید که مطابق با سن و اندازه کودک باشد و با دکوراسیون اتاق هماهنگی داشته باشد.

محیط بازی: اگر فضای اتاق به‌قدری بزرگ و جادار است که بتوانید در بخشی از اتاق فضایی برای محیط بازی کودک در نظر بگیرید، بسیار عالی می‌شود. می‌توانید یک‌بخشی را برای قراردادن اسباب‌بازی‌ها، صندوق‌های بازی و فضایی برای خلاقیت و نقاشی اختصاص دهید. همچنین، می‌توانید نقاشی‌های جالب و رنگارنگی بر روی دیوارها بچسبانید تا کودک با نگاه به آن‌ها خلاقیت خود را تقویت کند.

محیط بازی کودک

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۴ ترفند برای نگهداری از فضای سبز حیاط خانه را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. pari

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۰:۵۸ ب٫ظ

  2. parvin

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۰:۵۷ ب٫ظ

  3. آرتین زارعی

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۰:۱۹ ب٫ظ

    بسیار عالی من اطاق نوه ام رو خیلی از رنگهای ملایم استفاده کردم بسیار را زیم نوه ام اطاقش رو دوست دار

    پاسخ

  4. فروتن

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۳۸ ق٫ظ

    واقعا دکور اتاق کودک علاوه بر تاثیر در روحیه کودک میتونه تو انتخاب شیوه زندگی در آینده کودک موثر باشه .

    پاسخ

  5. نژادی

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۶:۱۰ ب٫ظ

    عالیه

    پاسخ

  6. آرین

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۶:۰۹ ب٫ظ

    قشنگه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…