پاک کردن رنگ مو از روی فرش با ۵ ماده خانگی

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر حین استفاده از رنگ مو مقداری از آن روی فرش یا موکت ریخته جای نگرانی نیست، با استفاده از این مواد، لکه را از بین ببرید.
پاک کردن رنگ مو از روی فرش

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام استفاده از رنگ مو در خانه، به طور اتفاقی مقداری رنگ روی موکت و یا فرش ریخته و باعث شده تا فرش رنگ بگیرد؛ در چنین مواقعی بزرگ‌ترین دغدغه خانم‌ها، پاک کردن رنگ مو از روی فرش است؛ در ظاهر ممکن است که از بین بردن لکه کار سختی باشد؛ اما در صورتی که شما از مواد و روش مناسب برای پاک کردن لکه استفاده کنید، می‌توانید به راحتی لکه را از بین ببرید. برای آشنایی با بهترین روش پاک کردن رنگ مو از روی فرش، تا پایان این مطلب از دلتامگ همراه ما باشید.

چگونه رنگ خشک شده را از روی فرش پاک کنیم؟

پاک کردن رنگ مو از روی فرش برخلاف تصور بسیار ساده است و شما می‌توانید با چند قلم مواد که در خانه دارید، آن را به خوبی پاک کنید. برای آشنایی با بهترین لکه بر فرش با ما همراه باشید.

پاک کردن رنگ مو روی فرش

ترکیب صابون و شامپو برای پاک کردن رنگ مو از روی فرش

صابون و شامپو که در همه خانه‌ها وجود دارد، می‌تواند یک لکه‌بر خوب باشد که با استفاده از بتوانید پاک کردن رنگ از روی فرش دستباف را به راحتی انجام دهید؛ برای استفاده از این روش در ابتدا با استفاده از یک دستمال تمیز، سعی کنید بیشتر رنگ را از روی فرش پاک کنید. سپس مقداری مایع ظرفشویی را روی لکه بزنید و با دستمال روی لکه پخش کنید؛ در نهایت با دستمال و آب به خوبی فرش را پاک کنید.

پاک کردن رنگ مو از روی فرش با استفاده از اسپری مو

برای استفاده از این روش، اسپری مو را از فاصله چند سانتی متری مستقیماً روی لکه رنگ مو اسپری کنید و آن را با استفاده از یک حوله تمیز به خوبی پاک کنید؛ در صورتی که لکه رنگ مو پاک نشد، مجدد این روند را ادامه دهید. توجه داشته باشید بعد از هر مرحله، محل مورد نظر را با آب سرد و دستمال تمیز کنید

 استفاده از سرکه سفید برای پاک کردن لکه فرش

اگر لکه رنگ مو روی فرش قدیمی شده بود، بهترین ترفند برای پاک کردن آن استفاده از ترکیب سرکه و مواد شوینده است؛ برای استفاده از روش لازم است در یک ظرف مناسب لازم است ۱ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی، یک قاشق غذاخوری سرکه سفید و ۲ لیوان آب را با یکدیگر ترکیب کنید؛ سپس با استفاده از یک فرچه تمیز، لکه را از روی فرش پاک کنید و درنهایت با دستمال مرطوب حل مورد نظر را پاک کنید.

پاک کردن رنگ مو از روی فرش با آمونیاک

در صورتی که از مواد بالا برای پاک کردن لکه رنگ استفاده کرده‌اید و به نتیجه دلخواه نرسیده‌اید، می‌توانید آمونیاک را امتحان کنید. آمونیاک می‌تواند سرسخت‌ترین لکه‌ها را از بین ببرد. به همین منظور لازم است، در یک ظرف مناسب یک قاشق غذاخوری آمونیاک، یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی مایع را در ۲ فنجان آب گرم مخلوط کنید و محلول به دست آمده را با استفاده از یک پارچه تمیز روی لکه بمالید. سپس ۳۰ دقیقه زمان دهید تا محلول روی لکه فرش باقی بماند؛ بعد از گذشت این مدت با یک اسفنج تمیز محل مورد نظر را پاک کنید و در صورتی که لکه کامل از بین نرفت، مجدد این روند را ادامه دهید.

پاک کردن رنگ مو با آمونیاک

پاک کردن رنگ مو با جوش شیرین

از دیگر مواد مناسب برای از بین بردن لکه که در بیشتر خانه‌ها وجود دارد، جوش‌شیرین است؛ برای استفاده از این روش مقداری آب داغ، نمک و جوش‌شیرین را با هم ترکیب کرده تا ماده خمیری به دست آید؛ سپس مواد را روی لکه قرار داده و ۳۰ دقیقه بگذارید و در نهایت با دستمال تمیز و آب محل را کنید؛ توجه داشته باشید که جوش‌شیرین رطوبت را به خوبی جذب می‌کند؛ در نتیجه برای ازبین بردن رطوبت فرش، مقداری از این ماده را روی لکه ریخته و ۱۵ دقیقه زمان دهید تا رطوبت را جذب کند؛ سپس با استفاده از جاروبرقی جوش‌شیرین را از سطح فرش جمع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…