ساده‌ترین روش طرز دوخت دم کنی برای افراد مبتدی!

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آموزش دوخت دم کنس

دم کنی جزو آن دسته از وسایل در آشپزخانه است که تقریبا برای هر وعده غذایی از آن استفاده می‌شود؛ به عبارت دیگر برای داشتن یک پلو خوشمزه و حفظ کردن عطر و طعم برنج، استفاده از دم کنی بسیار مهم است؛ در نتیجه به دلیل استفاده مداوم از سرویس‌های دم کنی، خیلی زود خراب می‌شوند؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم با یک فیلم آموزش دوخت دم کنی ساده، طرز دوخت دم کنی را به شما نشان دهیم تا خودتان به راحتی زیباترین سرویس دم کنی را بدوزید.

فیلم آموزش دوخت دم کنی ساده

وسایل لازم بری دوخت دم کنی

  • پارچه به طرح دلخواه
  • قیچی
  • متر
  • لایه آستر
  • نوار اریب
  • پشم شیشه

طرز دوخت دم کنی در منزل

روش‌های مختلفی برای دوخت دم کنی وجود دارد که بسته به سلیقه خود می‌توانی دوخت دم کنی کش دار یا دوخت دم کنی با پشم شیشه را انجام دهید؛ ما در ادامه کاربردی‌ترین روش دوخت دم کنی کشدار را به شما آموزش می‌دهیم.

طرز دوخت دم کنی کش دار

مرحله اول

در ابتدا برای داشتن یک الگو باید درب قابله را روی مقوا قرار داده و آن را با دقت برش بزنید؛(این الگو را برای تمام درب‌های قابلمه انجام دهید) سپس الگو را روی پارچه قرار داده و طوری آن را برش بزنید که ۲ سانت پارچه بزرگ‌تر ای الگو باشد. برای طرف دیگر ارچه نیز می‌توانید از پارچه دو رنگ استفاده کنید تا دم کنی شما زیباتر شود.

مرحله دوم طرز دوخت دم کنی

بعد از اینکه پارچه را برش زدید، برای داخل آن باید از پشم شیشه استفاده کنید که با توجه به سلیقه خود می‌توانید از پشم شیشه ۵۰۰ گرمی یا ۲۵۰ گرمی استفاده کنید. در این مرحله پارچه دو تکه را دوخته و روی آن چند خط اتو برای مطلسه دوزی ایجاد کنید.

مرحله سوم

پارچه را روی پشم شیشه قرار دهید و با سوزن آن را فیکس کنید و مطابق فیلم ان را مطلسه دوزی کنید. در این مرحله برای دوخت دم کنی در منزل، پارچه پشت کار نیز روی پشم شیشه قرار دهید و با اتو صاف کنید. سپس دور تا دور آن را دوخت بزنید.

مرحله چهارم طرز دوخت دم کنی

در این روش دوخت دم کنی کش دار لازم است الگو را روی پارچه قرار داده و خط وسط الگو را با خط نوار تزیینی مماس کنید؛ دور تا دور الگو را با خودکار علامت زده و دور تا دور ان را به فاصله ۲ میلی‌متر برش بزنید.

مرحله پنجم

در این مرحله پارچه‌ای را که برای کناره‌ها گذاشتید، را در ابتدا سردوز کنید و بعد به اندازه ۴ سانتی‌متر از لبه پارچه به پایین آمده و اتو بزنید؛ حال دو لبه باز را به اندازه ۱ سانتی‌متر فاصله داده و بعد دوخت بزنید؛ مجدد لبه کار را یک و نیم سانتی‌متر فاصله داده و مجدد دوخت بزنید.

طرز دوخت دم کنی با نوار اریب

مرحله ششم

بعد از آنکه دوخت تمام شد، لبه پارچه را به طرفین باز کرده و اتو بزنید؛ برای راحتی کار اول خطوط را مشخص کرده و بعد دوخت بزنید. بعد از آنکه دوخت تمام شد، همه دوخت‌ها را به خوبی اتو کنید. در نهایت با استفاده از سنجاق، کش را از قسمتی که باز گذاشته داخل می‌فرستیم و تا حدی کش را جمع کرده که دم کنی ما به سمت داخل جمع نشود.

مرحله پایانی طرز دوخت دم کنی

در پایان برای دوخت نوار اریب، آن را از سمتی که کش قرار گرفته، دوخت می‌زنیم؛ توجه داشته باشید که به اندازه یک سانتی‌متر نوار اریب را به سمت داخل اتو زده و بعد آن را دوخت می‌زنیم. سپس نوار اریب را به طور کامل روی لبه اولیه فیکس کرده و با نخ و سوزن کوک می‌زنیم. در نهایت با رعایت نکات طرز دوخت دم کنی، کار شما تمام شده و می‌توانید از دم کنی زیبای خود لذت ببرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…