علت زرد شدن برگ آگلونما را با سه ترفند تشخیص دهید

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر گیاه آگلونما شما زرد و بی‌حال شده و علت آن را نمی‌دانید، این مطلب را حتما مطالعه کنید.
زرد شدن برگ آگلونما

با توجه به اینکه آگلونما جزو آن دسته از گیاهان آپارتمانی مقاوم به شمار می‌آید، بسیاری از افراد که در زمینه گل و گیاه تجربه کافی ندارند هم، از این گیاه زیبا در خانه نگهداری می‌کنند. از آنجا که گیاه مقاومت بسیار خوبی در برابر کم آبی و نور کم دارد؛ اما بازهم در بعضی موارد ممکن است شاهد زرد شدن برگ‌های آن باشیم؛ علت زرد شدن برگ آگلونما، به عوامل مختلفی مربوط می‌شود که در این مطلب از دلتامگ به پراهمیت‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد؛ در نتیجه اگر شما هم جزو دوستداران گل‌های آپارتمانی هستید و می‌خواهید شاهد رشد انفجاری آگلونما خود باشید، این مطلب را از دست ندهید.

علت زرد شدن برگ آگلونما چیست؟

مقاوم بودن یک گیاه آپارتمانی به این معنا نیست که دیگر به نیازهای حیاتی گیاه اهمیت ندهیم؛ شاید دلیل زرد شدن برگ آگلونما نیز بی‌توجهی به نیازهای اولیه گیاه باشد؛ مهم‌ترین نیازهای گیاه برای رشد عبارتند از:

نور و درجه حرارت نامناسب محیط

برای رشد انفجاری آگلونما توجه به نو و درجه حرارت محیط بسیار مهم‌ است؛ به عبارت دیگر علت رد شدن برگ آگلونما می‌تواند بی اهمیت بودن این موضوع باشد. با توجه به اینکه آگلونما در دسته گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم نوری قرار می‌گیرد؛ اما در صورتی که نور محیط سیار کم باشد، رشد این گیاه متوقف می‌شود و به مرور زمان برگ‌های آن بی‌حال و زرد می‌شوند.

بهترین دما برای نگهداری این گیاه، ۱۶ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد است؛ دمای بالاتر یا پایین‌تر از این می‌تواند علت لوله شدن برگ آگلونما برفی باشد؛ چرا که در این شرایط گیاه تلاش می‌کند تا بتواند از اتلاف آب جلوگیری کند تا میزان تبخیر و تعرق برگ‌های گیاه افزایش یابد.

علت زرد شدن برگ آگلونما

تعویض نکردن گلدان علت زرد شدن برگ آگلونما

از مهم‌ترین علت متوقف شدن رشد گیاه، عوض نکردن گلدان برای مدت طولانی است؛ در صورتی که بیش از یک سال و نیم است که از گیاه خود مراقبت می‌کنید اما تا به حال گلدان آن را عوض نکرده‌اید، بهتر است که نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

برای آنکه بفهمید چه زمانی وقت تعویض گلدان فرارسیده، می‌توانید کمی خاک گلدان را کنار بزنید؛ اگر ریشه‌های گل از زیر گلدان بیرون زده و یا بعد از کنار زدن خاک، به راحتی ریشه گیاه را مشاهده می‌کنید، یعنی وقت تعویض گلدان است.

خاک فقیر و بدون مواد مغذی برای گیاه

از دیگر علت زرد شدن برگ آگلونما، بی توجهی به خاک گلدان است؛ چرا که خاک بعد از مدتی ترکیب اسیدیته خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین برای درمان زرد شدن برگ آگلونما، بهتر است از ترکیب خاک و کودی استفاده کنید که بتواند تمام نیازهای گیاه را پاسخگو باشد؛ کود مناسب اگلونما باید مخلوطی از پرلیت، کوکوپیت و پیت ماس باشد است؛ برای تقویت خاک بایستی کمی از خاک سطح گلدان را خارج کنید و خاک جدید را به آن اضافه کنید.

علت زرد شدن برگ آگلونما

حمله آفت علت زرد شدن برگ آگلونما

اگر روی برگ های گیاه خود نقاط سیاه و قهوه ای رنگی را مشاهده می‌کنید که این نقاط با هاله‌ای زرد رنگ احاطه شده‌اند، تردید نداشته باشید که علت توقف رشد گیاه اگلونما شما به خاطر بیماری‌های قارچی است. برای حل این مشکل لازم است تا برگ‌های آسیب دیده را کنده و برگ‌های سالم و خاک گلدان را با قارچ‌کش به خوبی ضدعفونی نمایید.

یکی دیگر از دلایلی که می‌توان از هجوم آفت به آگلونما مطمئن شد، چسبناک شدن برگ اگلونما است؛ در نتیجه برای درمان آگلونما باید برگ‌های گیاه را به فاصله دو هفته سم پاشی کنید تا علائم آفت‌زدگی به خوبی برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…